י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מאיר חביב מועמד יהודי בבחירות בצרפת, ל'בחדרי': הגראי"ל אמר לרופאו להצביע

הנציג היהודי בפרלמנט הצרפתי, השומר תורה ומצוות מתמודד על מקום מול מועמדת שאינה ידועה באהדה לחרדים ומדגיש שכל קול חשוב. מאיר חביב ל'בחדרי': הגראי"ל שטיינמן הורה לרופאו להצביע לי

מאיר חביב. צילום: הדס פרש פלאש 90
מאיר חביב. צילום: הדס פרש פלאש 90



לאחר הבחירות לנשיאות צרפת לפני כמה שבועות, בהן נבחר נשיא חדש, עמנואל מקרון - בעוד עשרה ימים יתקיימו הבחירות לפרלמנט הצרפתי, בהן יתמודד מאיר חביב יהודי דתי ישראלי-צרפתי על משבצת הנציג הים תיכוני, המייצגת בין היתר מדינות כמו טורקיה, יוון, קפריסין, ואיטליה. חביב מכהן כבר 4 שנים כחבר פרלמנט בצרפת.

חביב יתמודד מטעם המפלגה של פרנסואה פיון שהפסיד בבחירות לפני כחודש בצרפת לעמנואל מקרון על הנשיאות. מולו תתמודד על אותו משבצת פלורנס דרורי, מועמדת מטעם המפלגה של עמנואל מקרון שנבחר לנשיאות צרפת.

בסיבוב הראשון ניצחה דרורי את חביב במאה קולות בלבד, את מירב הקולות היא קיבלה מאזרחי צרפת שחיים באיטליה ויוון, בעוד חביב קיבל את רוב הקולות בישראל.

פלורנס דרורי נשואה לישראלי מרדכי דרורי, דיפלומט ישראלי שכיהן בעבר כשגריר שגריר ישראל באיטליה, והיא התבטאה בעבר בפוסטים שהעלתה בפייסבוק נגד החרדים. בפוסט מקומם במיוחד נגד חסידי חב"ד היא כתבה "אנחנו לא צריכים חנוכיה בשדה התעופה דה גול בפריז, זה מיותר וזה מראה על השתלטות היהדות".

באותו מקום הוצב גם עץ אשוח, רק שאת העץ היא לא הזכירה בפוסט, רק החנוכיה הפריעה לה. בנוסף תקפה את ראש עיריית ירושלים ניר ברקת כי "הוא מכר את עצמו לחרדים בכך שאסר פתיחת חנויות בשבת"

לעומתה מאיר חביב הוא יהודי דתי, אוהב ומוקיר תורה, שנכנס כמה פעמים בתקופה האחרונה לבתיהם של גדולי ישראל בארץ ובחו"ל, ונלחם נגד פוליטיקאים בצרפת שדורשים לאסור את השחיטה היהודית, ודורשים לאסור עריכת ברית מילה.

בשיחה לבחדרי חרדים מספר מאיר חביב "אני נכנסתי בשבועות האחרונים לבתיהם של גדולי ישראל להתייעצות בכל הנוגע לקיום חיי תורה ומצוות בצרפת, בעוד עשרה ימים יתקיימו בחירות על מקום בפרלמנט הצרפתי, כל קול קובע, וחשוב שכל אזרח צרפתי שחי בישראל יצביע בשבילי, מאחר ואם המועמדת שמתמודדת מולי תיבחר, הקשיים שבהם מתמודדים יהודי צרפת בכל הנוגע ליהדות רק יתגברו"

חביב הוסיף "הרופא של הגראי"ל שטיינמן סיפר שהגראי"ל ציווה עליו ללכת להצביע, מאחר וזה חשוב מאד ליהודי צרפת".
מאיר חביב פרלמנט צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד