י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תיעוד מכעיס • המשטרה שבה להפעיל "חרדקים יזומים" בשכונת מאה שערים

מבצע "חרדקים יזומים" ללא מעצרים: המשטרה חזרה להפעיל את המבצע בשכונה, לטענתה בעקבות תקיפת חייל בצהריים שכללה ידוי אבנים. תיעוד וידאו ארוך בו מתועדות דקות ארוכות מהאירוע המביש בו נשמעות קריאות גנאי, אך לטענת התושבים לא היתה תקיפה • צפו בוידאו

צילומים: מחאות החרדים הקיצוניים
צילומים: מחאות החרדים הקיצוניים



שלוש פעמים הגיעו מצהרי היום (שישי) חיילים למאה שערים, נתקלו בקריאות גנאי, ועל פי המשטרה בפעם אחת גם בתקיפה ממשית שכללה יידוי אבנים. בכל הפעמים זה הסתיים ללא מעצרים.

על פי הדיווחים ל'בחדרי חרדים' מהשכונה, התושבים "הסתפקו" הפעם בקריאות גנאי לעבר החייל אך לא תקפו פיזית ולא השליכו חפצים, זאת בעקבות נטילת אחריות מצד מספר תושבים, מתנדבי רפואה, וכמה מבני חסידות 'תולדות אהרן' שליוו את החייל בדרכו החוצה מהשכונה.

במקרה האחרון, אחר הצהריים, דווח מהשכונה כי חייל הגיע כשהוא לבוש במדים ומלווה בארבעה שוטרים בלבוש אזרחי. אחד מהם בלבוש חרדי. החולייה חצתה את השכונה, עברה ברחובות יואל וחבקוק וסיימה את דרכה, לא מעצרים. המשטרה טוענת כי זו הפעולה היזומה היחידה, בגלל התקיפה בצהריים.

מוקדם יותר קיימה היום המשטרה חיפושים ברחוב זוננפלד בשכונה, ככל הנראה בחיפוש אחר חשודים כתוקפי חייל.

צפו בחייל במאה שערים, היום. צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

צילום: מחאות החרדים הקיצוניים















המשטרה מציגה מציגה גירסה אחרת לסיפור. על פי דוברות משטרת ירושלים, החייל כן הותקף בשכונת מאה שערים.

"בשעות הצהריים התקבלו מספר שיחות במוקד 100 של המשטרה לפיהן חרדים מתגודדים, תוקפים ומיידים אבנים לעבר חייל שהלך במדים בשכונת מאה שערים. כוח משטרה שהוזעק למקום איתר את החייל בתוך חנות כשחרדים מתגודדים מחוץ לפתח החנות תוך צעקות וקריאת קריאות לעברו.

"השוטרים חילצו את החייל ללא פגע וליווהו. צוות מד"א שהגיע במקביל למקום נתקל בחרדים שניסו למנוע את נסיעת האמבולנס וסייעו בחילוצו.

"המשטרה חוקרת את האירוע ופועלת לאיסוף ממצאים מהשטח. מתיחקור ראשוני עולה כי החייל שיצא לחופשת שבת בביתו הלך לחנות בשכונה עם קרובת משפחתו. מיד כשהבחינו בו החרדים, כאמור, החלו לתקוף אותו".
מעניין לציין כי המשטרה מסבירה את הכניסה האחרונה, בשעות אחר הצהריים כפעולה בעקבות אותו מקרה תקיפה: "כתגובה לתקיפת החייל פעלה המשטרה בפעילות יזומה בשכונה".

באופן כללי מעבירה ההודעה את המסר כי משטרת ישראל ממשיכה במאבק כנגד התופעה לפיה חיילים לובשי מדים מותקפים באלימות עת הליכתם ומעברם בשכונות החרדיות.

על פי ההודעה, שבאה הפעם בפירוט "האירועים הישירים בהם חיילים הותקפו, כפי שארע גם היום בשכונת מאה שערים, הובילו את המשטרה לפעול בפעילות יזומה ומתוכננת , בדגש למועדים וימים בהם מתרחשים רוב האירועים, ימים בהם החיילים משתחררים לביתם בעיקר בימי שישי בשעות הצהריים. הפעילות היזומה הביאה לא אחת למעצרם של תוקפי חיילים.

"משטרת ישראל תמשיך להאבק בכל גורם אשר ינקוט באלימות כנגד לובשי מדים, בכל זמן ובכל מקום, ולא תאפשר לגורמים קיצוניים לקחת את החוק לידיים ולפגוע באנשים אשר בחרו לשרת את המדינה".
חרדקים יזומים חייל חרדי מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד