י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מאבק השבת המתחדש: זעם בש"ס על חילולי השבת: "מפלגת השלטון מכרסמת בעיקרי הדת"

דריכות לקראת ישיבת סיעת ש"ס בציפייה לשמוע מה יאמר השר דרעי בעניין משבר השבת המתחדש, ומהן דרישותיו מול שרי הממשלה בעקבות חילולי השבת - גם שלא לצורך פיקוח נפש בעת עבודות בכביש, כפי שפורסם הבוקר ב'בחדרי' על הוראת האדמו"ר מגור לשר ליצמן לצאת למאבק בנושא

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



מאבק השבת המתחדש - אחדות חרדית: המפלגות החרדיות יוצאות לקרב על קדושת השבת. לאחר שנחשף הבוקר ב"בחדרי חרדים" כי האדמו"ר מגור הורה לשר הבריאות יעקב ליצמן להיאבק ללא פשרות נגד חילולי השבת המתבצעים על ידי משרד התחבורה - למרות העובדה ששר הפנים אריה דרעי טרם התייחס לסוגיה - הערכות הן כי הוא צפוי לעלות את הנושא בישיבת הסיעה שתתקיים היום ולהציג עמדה חרדית אחידה.

גם ח"כ מיכאל מלכיאלי תקף הבוקר את משרד התחבורה ואת השר ישראל כץ ואומר בשיחה עם "בחדרי חרדים" כי "כבר בשבוע שעבר בשאילתא שהגשתי לשר התחבורה, תמהתי על התעלמות משרדו מהפרצה ההולכת ומתרחבת בשמירת השבת בתחבורה הציבורית ובעבודות תשתיות שלא לצורך המתבצעות על ידי משרד התחבורה".

מלכיאלי מוסיף ל"בחדרי חרדים" כי "תמוה הוא שדווקא מפלגת השלטון המנהיגה את מדינת ישראל - ומתיימרת לייצג את שומרי המסורת - היא זו מכרסמת בעיקרי הדת ובשמירת השבת".

כאמור, נחשף ב"בחדרי חרדים" כי המתקפה הבוקר ב'המודיע' באה לאחר שהשר ליצמן שוחח עם האדמו"ר מגור בנושא הבוער ועידכן אותו בפרטים. האדמו"ר הורה לליצמן באופן חריף שלא להרפות עד אשר יופסקו חילולי השבת הממשלתיים.

בנוסף, הובאו הבוקר ב'המודיע' דבריו של ליצמן שמחה נמרצות בישיבת הממשלה בפני שר התחבורה ישראל כץ על ביצוע עבודות התשתית בעיצומו של שבת קודש ואמר כי מדובר במעשה חמור שיש בו פגיעה בצביון היהודי של המדינה ופגיעה מכוונת בסטטוס קוו הנהוג במשך השנים.

"הבהרנו שעבודות אלו שאינן מחויבות להתבצע בשבת מהווים הרס השבת בפרהסיה ובידי הממשלה. לא נוכל להשלים עם מציאות כזאת ועל שר התחבורה למלא אחר הסיכום שנערך בעניין עם ראשי המפלגות החרדיות", אמר שר הבריאות.

עוד פורסם הבוקר כי שר התחבורה כץ הבהיר לליצמן כי אין בכוונתו להפר את הסיכום וכי ביצוע העבודות לאור הסיכום של שר הרווחה חיים כץ, שקיבל לידיו הטיפול בעניין. ליצמן דחה את הדברים ואמר כי "שבת קדשנו אינה יכולה להיות מרמס בין שר הממשלה תוך זריקת אחריות הדדית וכי הנציגות החרדית מאוחדת בגישתה להביא להפסקת הפירצה הקשה באופן מיידי".

כזכור, כבר ביום שישי, הכריזה 'דגל התורה' על חידושו של המאבק, שבעבר כמעט וגרם לפירוק הקואלציה ולפיטוריו של השר כץ. יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, אמר כי "שוחחתי בנושא עם שר העבודה חיים כץ ואני מנסה עד הרגע האחרון לפעול ולהביא לביטול העבודות המתוכננות. זהו דבר חמור ונצטרך להגיע לפתרון שחילולי השבת הללו יפסקו, על אף טענת שר העבודה כי העובדים הינם ערבים וצומצמו העבודות. אי אפשר להסכים לדבר זה, זו פגיעה בשבת ונעשה הכל על מנת להפסיק את התופעה הזו.

אני מקווה שהאנשים הממונים על הרישיון בעניין הזה מבחינת שעות עבודה ומנוחה, יתעשתו. זה לא פיקוח נפש ואין שום צורך חיוני בעבודות הללו".

ח"כ אורי מקלב, אמר ל"יתד נאמן", כי "אנחנו מתריעים ומלינים לא רק על עצם העבודות בשבת, אלא, לא פחות על המדיניות בביצוע עבודות בשבתות, רח"ל. העבודות הללו הן אינן תוצאה של צורך, אלא, של מדיניות שמציבה את השבת במקום משני מבחינת סדר העדיפות, כאשר גזירת סרטים ותאריכי סיום העבודות 'חשיבותן' לפני קדושת השבת. זוהי נקודה כאובה שאי אפשר לעבור על כך לסדר היום, כאשר משרד ממשלתי רומס לעיני כל, שבת אחר שבת, את קדושת השבת.

"על אף שאיננו נחים על זרי הדפנה, גם כאשר היקפי עבודות השבת הצטמצמו מאוד, אין זה בגלל משרד התחבורה, אלא בשל משרדים אחרים שאינם מאשרים את העבודות. כואב לנו שמשרד אחד נשאר עם אותה מגמה, תוך כדי שהוא מנסה לגלגל את האחריות ממנו. גם חילול שבת מקומי כואב לנו ודורש טיפול ומאבק נחרץ למניעת חילול שבת".

ח"כ יעקב אשר, אמר ל"יתד נאמן", כי "יש כל כך הרבה פרויקטים חשובים במדינה שמתעכבים בגלל בעיות של פרוצדורה, או ענייני כבוד של איזה משרד, וודאי לא היה קורה כלום אילו היו דוחים את העבודות הללו ופורסים אותם על ימי חול. אנו דורשים באופן נחרץ ממשרד העבודה שלא תהיה אצבע קלה על ההדק במתן אישורים לעבודות בשבת שאפשר לקיימן במועדים אחרים בלא כל בעיה".
מאבק השבת המתחדש שס הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד