ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

חשד: דמות מוכרת בעולם הפרסום החרדי תקף סדרתית

פרשה מטלטלת: פרוייקטור מוכר בתחום השיווק והפרסום במגזר החרדי נעצר בחשד לסדרת מעשים חמורים בעובדות במשרדו, היום הוסר הצא"פ ומעצרו הוארך עד ליום ראשון הבא. שמו עדיין אסור בפרסום. ישנן כמה מתלוננות

החשוד בבית המשפט. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
החשוד בבית המשפט. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



הותר לפרסום: איש פרסום חרדי נעצר על ידי המשטרה בחשד שתקף חמורות עובדות במשרד שעסק בפרויקטים פרסומיים - ובינתיים נסגר, אף הן מהמגזר החרדי. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

החשוד, תושב ירושלים כבן 30, ניהל יחד עם שותפיו משרד קד"מ בירושלים. במסגרת ניהול המשרד העסיק נשים בתפקידים שונים, לרוב נשים צעירות, שעל פי החשד, להן העניק בשלב ראשון יחס אישי קרוב על מנת ללמדן במטרה שיתקדמו בתפקיד תוך שמשלב אותן בישיבות ובדיוני המשרד ומתייחס אליהן כאל 'בנות טיפוחיו'.

על פי חשד המשטרה, בהמשך וכעבור זמן מה, נהג להשפיל אותן, להתנכל אליהן תוך שהוא מבצע בהן מעשים חמורים, אסורים על פי ההלכה ועל פי החוק. עוד עלה בחקירה כי בחלק מהמקרים היה שולח את העובדים לביתם ודואג להישאר לבד עם עובדת ואז מבצע את מעשיו.

במידה והן היו נרתעות ממעשיו, החל על פי החשד לאיים עליהן שאם לא יעתרו לו, יספר על כך לבעלים שלהן ולרבנים בקהילה ובכך יבזה את שמן. מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי החשוד נחקר אתמול במשך כחמש שעות ובמהלכן שמר על זכות השתיקה בחלק מהשאלות שנשאל. רק כשחש ברע וביקש להקיא, הסתיימה החקירה.

במהלך הדיון בבית המשפט אמר חוקר המשטרה כי החקירה הסמוייה התנהלה במסך מספר שבועות וכי החשוד נחקר כבר על לפחות ארבע מתלוננות. מעבר לכך הבהיר כי יש בכוונתם לחקור עוד עשרות אנשים ונשים.

"ממכלול העדויות והראיות עד כה עולה כי החשוד פעל בדרכי עורמה ותיחכום, בכך שפעל להעצים אותן וליצור הערצה כלפיו ובכך יצר מעין תלות במעמדו וביכולתו לקדמן ולשלב אותן בפרוייקטים ניהוליים במשרדו" נמסר מהמשטרה, ואז על פי החשד תקף אותן קשות.

חוקרי משטרת ישראל עצרו אתמול (ראשון) את החשוד והביאו לחקירה בתחנת עוז. במקביל ביצעו חיפוש, על פי צו שהוצא על ידי בית המשפט, בביתו ובמקום עבודתו כיום, כמנהל מוסד חינוכי לבנות במרכז הארץ. היום הובא החשוד בפני בית המשפט, שם המשטרה ביקשה להאריך בשמונה ימים את מעצרו "בוצעו 41 פעולות חקירה וברצוננו לבצע עוד 46 פעולות חקירה".

השופטת קרן מילר האריכה את מעצרו של החשוד בשבעה ימים עד ליום ראשון הקרוב. "הוצגו לי מספר תלונות הכוללות מספר רב של מקרים לאורך תקופות ארוכות. התמונה הכוללת כפי שהיא קיימת כעת מצביעה על מסוכנות ממשית" אמרה.

יצויין כי החקירה נפתחה לאחר שאחת הנפגעות החליטה להתיר את קשר השתיקה והגישה תלונה במשטרה, מלווה על ידי הפרקליטות, והמשטרה ממשיכה באיתור מתלוננות נוספות שנפגעו על ידי החשוד.

המשטרה ביקשה להתיר לפרסם את שם החשוד, "ישנה חשיבות רבה כאשר פרסום פרטיו של החשוד יכולים להביא לקידום החקירה והישמרות של הציבור ולסייע בהבאה של קורבנות נוספים" אמר חוקר המשטרה. אולם פרקליטו עו"ד אריאל עטרי התנגד לכך, "כאשר מדובר באדם שמגיע מהקהילה החרדית, פרסום שכזה משמעותו עלולה להיות לא הפיכה בכל מישורי החיים. מן העבר השני אין הצדקה לפרסום מלבד סיפוק הצורך או הרצון במציצנות וזו לא סיבה לפרסם" אמר עטרי. השופטת קרן מילר לא נעתרה לבקשתו אולם מאחר

"מדובר בחקירה רגישה ומורכבת בשל העובדה שהחשוד פעל בתחכום ותוך הפעלת מניפולציות רגשיות במטרה להשיג קירבתן של הנשים ובהמשך לנצל זאת" נמסר מהמשטרה. "חקירת המשטרה בשלב ראשון התמקדה באיסוף ראיות ואיתור מתלוננות שגוללו בפני החוקרים את את דפוס הפעולה של החשוד, ובהמשך לביצוע מעצרו והבאתו בפני בית המשפט".

"במקביל לחקירת החשוד ממקדים חוקרי המשטרה מאמצים באיתור נשים , שנפלו קורבן למעשיו של החשוד במטרה לסייע להן יחד עם גורמי הטיפול והרווחה ובמקביל לבסס תשתית ראייתית להעמיד לדין את החשוד בגין מעשיו הקשים".

התגובות

עו"ד רבקה שורץ מארגון 'מן המיצר' שפעלה בפרשה אמרה ל'בחדרי': "פנו אלי מספר נשים בשבוע האחרון לסיוע ויעוץ משפטי, בפרשה. זאת בעקבות כך שהן החליטו לא לשתוק יותר ולהתלונן נגד המעסיק שלהן.

"עדויותיהן לא קלות ומתפרסות על פני תקופה, לא קצרה, ובמקרים שונים. מוקדם מדי להרחיב בפרטים במגבלת הצא"פ, כיוון שישנן נפגעות נוספות בתיק, שעדיין לא התלוננו. ניתן למשטרה לעשות את מלאכת איסוף הראיות.

"מה שחשוב כעת, ואני רוצה לנצל את ההזדמנות, לחזור ולומר את המסר לו הקדשתי חיי בחמש השנים האחרונות: לכל אחיותיי, נשים בציבור החרדי שנפגעו - אל תחששו, אתן לא לבד. גם אתן יכולות לפנות למן המיצר, אנחנו כאן לסיוע במישור האישי, המשפטי והטיפולי, לכל נפגע ונפגעת במגזר החרדי.

"לקום ולעשות מעשה זהו צעד המצריך תמיכה וגב חזק ומקצועי שילווה לאורך דרך החתחתים הזו.
חשוב שידעו, הן לא לבד".

עו"ד אריאל עטרי, סנגורו של החשוד מסר ל'בחדרי חרדים' בתגובה: "מדובר בניסיון סחיטה נפשע של איש עסקים מוכר ומוערך מצד מספר עובדות לשעבר. אותן עובדות חברו כדי לסחוט ממנו כספים. אנו מתכוונים לעשות הכל על מנת לחשוף את האמת ולאחר חשיפת האמת מתכוון מרשי להגיש תביעת דיבה נגד כל הנשים שימסרו נגדו עדות שקר".
משטרת ישראל בית המשפט מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד