י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לקראת מחר: האם תוקפי הרב הבלין הסתבכו?

בית משפט השלום באשקלון יגזור את דינם של שלושת הנאשמים בתקיפת רבה אשכנזי של קרית גת הרב משה הבלין. האם זה ייגמר בעבודות שירות?

ויספיש מברך את בנו לפני שובו למעצר
ויספיש מברך את בנו לפני שובו למעצר



מחר (שלישי) בית משפט השלום באשקלון יגזור את דינם של שלושת הנאשמים בתקיפת רבה אשכנזי של קרית גת הרב משה הבלין ואשתו, על רקע הסכם חב"ד וצה"ל.

הנאשמים, שלמה זלמן ויספיש (30), יהודה לייב זילברברג (29) ומנחם מנדל ראובן טעפ (27) תושבי בית שמש, חתמו באמצעות פרקליטם עו"ד רפאל שטוב על הסדר טיעון פתוח, לפיו הנאשמים יודו בכתב אישום מתוקן - ממנו יוסרו האישומים המרכזיים, אולם הפרקליטות מצידה לא התחייבה על עונש מוגדר.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי הפרקליטות תדרוש להשית על הנאשם המרכזי, שלמה זלמן ויספיש - מאסר בפועל, אולם לטענת פרקליטו, כפי שחשף בעבר ל'בחדרי', סיכם בעל פה עם הפרקליטות כי היא לא תדרוש יותר מתשעה חודשי מאסר - כך שבקיזוז חודשי המעצר שריצה - ירצה עבודות שירות בלבד.

שני הנאשמים הנוספים, זילברברג וטעפ, כך נודע ל'בחדרי חרדים', סירבו להתייצב בפני הממונה על עבודות שירות ולכן אין חוות דעת של ממונה בעניינם - תנאי הכרחי לגזירת עונש שניתן להמירו בעבודות שירות. למרות זאת, השופט יוכל לגזור עליהם מאסר בפועל, או עונש קל יותר כמו מאסר על תנאי, קנס וכו'. קיימת גם אפשרות שהשופט יתן להם צ'אנס נוסף וישלח אותם שוב לקבלת חוו"ד ממונה.



כזכור, כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', לפני כתשעה חודשים נעצר שלמה זלמן ויספיש, דמות מוכרת ואהודה בקרב קהילות הקנאים ברמת בית שמש יחד עם שניים נוספים בחשד שהיו חלק מקבוצה של כעשרים מפגינים שפרצו לביתו של רבה של קרית גת ושדרות הרב משה הבלין.

ההחלטה לפרוץ לביתו הגיעה לאחר שהרב הבלין, יחד עם רבנים נוספים, הובילו להסכם מול רשויות צה"ל לפיהם מרבית בחורי חב"ד יתגייסו לצבא לאחר סיום השליחות בחו"ל ושנה נוספת של לימודים בארץ. על רקע הסכם חב"ד עם צה"ל, הגיעו קיצונים מבית שמש לבית הרב, הדפו את הרב בכוח, נכנסו לביתו, השתוללו, תקעו בשופרות שהביאו עימם, זרקו בתוך הבית כרוזים וצעקו שהוא גנב, עוכר ישראל, בושה למשפחתו ולרבי מלובביץ', שהוא מוכר נשמות ומקבל עבורן 600 שקלים לנפש, שהוא מעביר ילדים על דעתם ומוציא אותם לשמד וכיוצא באלה.


האזינו: השיחה למשטרה מתוך הכתבה ב"ערוץ 10"

המשטרה עצרה את ויספיש (30), יהודה לייב זילברברג (29) ומנחם מנדל ראובן טעפ (27) תושבי בית שמש, שהובאו לבית המשפט שם הפנו את גבם לשופט וסירבו להתייחס אליו. בספטמבר האחרון הוגש נגדם כתב אישום על כך תקיפת הרב ואשתו ומעצרו של ויספיש הוארך עד תום ההליכים בגלל שורה של הפרות תנאי מעצר קודמים שלו. בתרגיל מבריק שנחשף ב'בחדרי' שוחרר למעצר בית ללא אזיק אלקטרוני.

במשך זמן מעצרו נרשמו דרמות הקשורות להתנהלותו מול הפרקליטות ובית המשפט, ובמהלך החודשים שחלפו אף שוחרר לרשת סרטון בו נראה בנו הקטן מתחנן על נפשו של אביו, ומשווה את מאסרו לסבל שעברו היהודים מידי הנאצים בתקופת השואה, מה שגרר מחאה רבתי.

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' לפני כחודשיים בערב פסח, ויספיש חתם על הסדר טיעון הכולל שני הליכים משפטיים נוספים המתנהלים נגדו, אחד מהם סביב הפגנות נגד חילול מערות קבורה. עוד נחשף, כי הפרקליטות לא תתנגד לכך שבית המשפט יתחשב בתקופת מעצר הבית - כך שיתכן וויספיש ירצה עבודות שירות בלבד, וזאת לאחר שכתב האישום יתוקן ויוסרו ממנו מרבית האישומים.

ויספיש שהה במעצר כחודשיים וחצי מאז נעצר לראשונה אחר המקרה, ואחר כך כשלושה וחצי חודשים במעצר בית שבחלקם חבש אזיק אלקטרוני. "על פי ההסדר שנחתם, הפרקליטות תדרוש להשית עליו תשעה חודשי מאסר מהם יקוזזו ימי מעצרו", אומר ל'בחדרי חרדים' פרקליטו עו"ד רפאל שטוב.

הרב משה הבלין, שמיוצג על ידי עורך הדין חיים הבלין, הביע הסכמה להסדר הטיעון, זאת לאחר שויספיש שלח התנצלות באמצעות גורם שלישי, וכן "כי נכמרו רחמיו על משפחתו". אולם, עד כה הרב לא פנה במכתב לשופט או לפרקליטות על מנת לתמוך בעונש שלא יביא להחזרתו לריצוי מאסר בפועל.
שלמה זלמן ויספיש הסדר טיעון גזר דין משה הבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד