י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חשיפת 'בחדרי': ראש הישיבה שיגר מכתב לאדמו"ר על ה'משגיח קטן' ששיקר: "חילול ה' נורא"

לאחר שנחשף ב'בחדרי' כי ה'משגיח קטן' ששיקר מול האלפים בעצרת, פוטר מתפקידו בישיבה, ראש הישיבה הגאון רבי יעקב בן נאים משגר מכתב חריף לאדמו"ר מהרז"ל מסאטמר: "הוא לא ראש ישיבתנו. חילול ה' נורא והוצאת שם רע" • המכתב - בפנים

רבי ומכתב ראש הישיבה
רבי ומכתב ראש הישיבה



פרסום ראשון: לאחר שנחשף ב'בחדרי' כי הרב יהודה רבי, ה'משגיח קטן' מישיבת 'נחלת משה' שהוצג כראש הישיבה ששיקר מול האלפים בעצרת הקנאים בארה"ב ביום ראשון, פוטר מתפקידו בישיבה לאחר שבדה סיפורים שקריים מליבו ואף הוציא את דיבת ישיבתו רעה כשסיפר דברים בשמות שלא היו ולא נבראו, ראש ישיבת 'נחלת משה' הגאון רבי יעקב בן נאים משגר מכתב חריף לאדמו"ר מהרז"ל מסאטמר ובו הוא אומר לאדמו"ר כי הדברים שנאמרו שיקריים לחלוטין: "חילול ה' נורא".

במכתבו כותב הגר"י בן נאים "כבוד הק' ר' זלמן לייב מסאטמר שליט"א, שלום רב וברכה. נצטערתי מאד לשמוע מה שדיברו אתמול בכנס בארה"ב,

"הנני להודיע דברי אמת שהדובר הרב יהודה רבי שליט"א הוא לא ראש ישיבתנו רק משגיח שני.

"בנוסף הנני להודיע כי מעולם הבחורים שהנ"ל הזכיר בדרשתו "הנלהבת" מעולם לא למדו בישיבתינו, לא שלמה בן ציון ולא אברהם ישעיהו ולא מאיר אסולין ולא רחמים מועלם ולא רפאל אמינוב, ב"ה כל תלמידינו לומדים ומתעלים כולם בני עליה, ואף אחד לא יצא לצבא בעקבות גייסים, או פיתויים בלשכת הגיוס והכל בדוי מן הלב, כמובן הפצת דרשתו של הנ"ל היא חפצא של "הוצאת שם רע" לישיבתינו הק'. וגם בדבר חילול השם נורא. ואין לאף ארגון שום רשות להפיץ את הדברים הבדויים הנ"ל.

"ב"ה אף בחור בישיבה לא מסובך עם הצבא וכולם שואפים לגדול בתורה ויראת שמים טהורה.

"בהדרת הכבוד ובכבוד התורה ולומדיה, יעקב בן נאים" מסיים ראש הישיבה את מכתבו.

המכתב


כזכור, מוקדם יותר היום פורסם ב'בחדרי חרדים' כי בעצרת סאטמר כנגד "גזירת הגיוס" שהתקיימה ביום ראשון באולמי ברקליס סנטר בארצות הברית, הופיע איש הפלג הרב יהודה רבי, שמשמש כמשגיח קטן בישיבת 'נחלת משה' בירושלים בראשות הגאון רבי יעקב בן-נאים, שהוצג בפני האלפים כ"ראש ישיבת נחלת משה" ונאמר כי הוא כראש הישיבה יביא "עדות נאמנה" על תלמידים שלו שנפלו לצבא.

במשך עשר דקות נאם רבי, שמשמש גם כמנהל בית הספר של הפלג בירושלים, וגולל את פרטיהם של כביכול חמישה תלמידים שלו (מאיר אסולין, שלמה בן ציון, אברהם ישעי', רחמים מועלם - גר בדימונה, רפאל אמינוב - יתום מאביו, שנפלו לצבא), חלקם לדבריו בעקבות "הציידים", וחלקם בעקבות "ההתייצבות". הוא תיאר את ה"התמדה" שלהם בישיבה כפי שהוא מכיר אישית, על השיחות עם הוריהם, כל זה בתיאור חי, ותוך יבבות בכי.

בין הדברים אמר רבי: "שלמה בן ציון ש"בא לישיבה עם הוריו בהתרגשות בתשע"ג, ובחודש כסליו תשע"ו נעלם מן הישיבה, נתברר מפיו שהגיעו אליו הציידים שמקבלים ממון הרבה על כל ראש, והציעו לו ללמוד מקצועות על חשובן הצבא ונתפתה, ונהיה לפורק עול תורה ומצוות".

"אברהם ישעיה, מתמיד, המתמיד של הישיבה, זקן על פניו, לומד, לא פסיק פומיה מגירסיה, עבר דירה, ולא הגיעו אליו המכתבים של הצבא, הורידו לו מעמד בן ישיבה, והבחור אברהם ישעיה פסק מללמוד, עוד יום ועוד יום חורף שלם המתמיד של הישיבה פסק מללמוד.

מוצאי יום כיפור דפיקות בדלת אצלי, מאיר אסולין, בדלת, אני הולך לצבא, אמר שהיב בלשכת הגיוס, והיה שם מפקד עם זקן, פתח לו רמב"ם ואמר לו זה המצווה הגדולה, בא לצבא, וכך היה הדבר מנקר במוחו זמן הרבה.... ונתגייס...".

אלא שלמעשה מדובר בשמות שלא היו ולא נבראו. בישיבה אין כלל בחורים בשמות המדוברים. כפי שנחשף ב'בחדרי', בעקבות הכפשת שמה של הישיבה ברבים החליטו ראשי הישיבה להורות על פיטוריו מתפקידו כ"משגיח קטן" בישיבה. גורמים המקורבים להנהלת הישיבה אומרים כי בחורים בשמות שצויינו על ידיו לא למדו מעולם בישיבה.

הרב רבי מכהן במקביל לתפקידו כמשגיח קטן בישיבה גם כמנהל בית הספר לבנות שהקים הפלג בשכונת רמות, וממייסדי רשת הגנים של הפלג עליה הוכרז בחדשים האחרונים, שלדבריהם לא תתוקצב ע"י המדינה.
יהודה רבי הרב בן נאים עצרת הקנאים נחלת משה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד