י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הסיפור האמיתי שגרם להשתוללות המשטרה: כמעט לינץ' בבלש שהתחזה לחייל

הסיפור האמיתי שהביא ליד הקשה של המשטרה: הבלש שהתחזה לחייל חרדי, הוכה על ידי קבוצת צעירים שבעטו בו באכזריות, עד שצלעותיו נשברו. גם 'הנער המדמם' היכה שוטר באגרופו • צפו בתיעוד: כך מציל עובר אורח את "החייל" - הפרטים המלאים בפרסום ראשון

החייל הפצוע
החייל הפצוע



פרטים חדשים על מבצע 'חרדקים יזומים' מיום שישי האחרון: הבלש המשטרתי שהתחפש לחייל ונכנס למאה שערים ביום שישי האחרון - עבר כמעט "לינץ'". הוא הוכה מכות נמרצות באכזריות בלתי נתפסת, וצלעותיו נשברו - כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בעקבות האלימות הברוטלית שספג השוטר, התחממה הגיזרה, וחבריו הבלשים הגיבו ביד קשה במיוחד אל מול הההמון, שנמצא גם כך במצב של מתח מול הפעולות היזומות, בעיקר בשל ההתרחשות האחרונה בערב חג השבועות. כך הידרדר המצב למהומת ענק.

משיחות עם עדי ראיה, עצורים בהפגנה ומקורות במשטרה, עולה התמונה המלאה של מהומת הענק ביום שישי האחרון שסוקרה בהרחבה בכל שעות אחר הצהריים של יום שישי ב'בחדרי', וגרמה לסערה ציבורית גדולה שעדיין לא שככה.


ה'חייל' מחולץ ממאה שערים. צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

המבצע החל בצהרי יום שישי עם חוליה קידמית שמנתה שלושה בלשים. אחד מהם התחזה כחייל עם מדים ירוקים, ושניים אחרים לבושים אזרחית. חוליה אחורית מנתה כוח יס"מ מוגבר ומספר בלשים נוספים שהתפרסו באזור. תחילה נכנס החייל כשמאחוריו במרחק בטוח - כך שלא יזוהו עמו - שני הבלשים.

הגידופים והקריאות המגונות מצד העוברים ושבים החלו מיד, שני הבלשים הסתערו על המגדפים והחלו להיאבק באחד מהם במטרה לעוצרו. הפעם זה לא היה קל והם נתקלו בהתנגדות רבה, כפי הנראה בשל הזעם שנותר מהפעולה בערב חג השבועות - שלושה ימים קודם.

בינתיים ה"חייל" המשיך בדרכו וספג יריקה. בעקבות כך הוא ניסה ללכוד את זה שהשפילו, אך זה החל לברוח תוך כדי מאבק עמו. האיש נמלט לרחוב שפיצר, המתפצל מתוך מאה שערים, ונאבק בבלש כדי שלא יעצור אותו, תוך כדי המאבק הוא נפצע.

בזמן הזה, כשהבלש המחופש לחייל למעשה נמצא לבדו וללא גיבוי, הצטרפו לעזרת תוקף החייל כמה צעירים, שניסו לסייע לו להיחלץ מידי הלש. את אותם צעירים, מחפשת המשטרה בימים אלו, ולשם כך הגיעה בין היתר הצהריים למאה-שערים, כדי לאסוף את מצלמות האבטחה מהחנויות ובתי עסק בשכונה.

הצעירים היכו את הבלש, שלטענתם זו לא הפעם הראשונה שלו בתפקיד ה"חייל" במאה שערים. הם הפליאו בו מכות רצח. הפילו אותו ארצה, דרכו עליו ובעטו בו באכזריות. על פי מקור משטרתי צלעותיו נשברו.

כל האירוע הזה לקח דקות אחדות אולי דקותיים. התוקפים נמלטו ונעלמו. החייל חולץ מהמקום על ידי עובר אורח חרדי, שנשא אותו על ידיו מהסימטה, אליה נקלע, אל הרחוב המרכזי של מאה שערים.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד בו נראה הבלש המחופש לחייל, הנישא על ידי החרדי התומך בו. מהתיעוד נראה, כיצד אינו מצליח להלך בכוחות עצמו, והוא צונח אל ידי חבריו הבלשים ואיש מד"א - גם הוא חרדי - שבמקום.

בשלב זה, כבר מדובר בסיפור שונה: חבריו של הבלש מבינים כי עליהם ללכוד את מבצעי הכמעט-לינץ' הזה, גם ברמה האישית כמחווה לחברם, וגם עבור הצלחת המבצע: הרי מה ייתן ומה יוסיף מעצר נער המבזה חייל בקריאות לא ראויות, ביחס למעצר חרדים שתקפו והכו בחייל ופצעו שוטר-חייל לובש מדים.

מכאן הרוחות החלו להתלהט, השוטרים הזעיקו תגבורת משמעותית והפעילו תגובה קולקטיבית. אז, אירע המקרה השני: שוטר נוסף לבוש בחולצה לבנה, לכד נער. אותו נער התנגד למעצרו בצורה מוחשית, הוא היכה את השוטר באגרופו במהלך ניסיון המעצר.

תקיפת שוטר כזו היא עבירה חמורה, והבלש החליט ללכוד את הנער ויהיה מה. גם הפעם עוברים ושבים, שבשלב זה כבר מונים מאות בני אדם, מתערבים ומנסים למנוע את המעצר. חלק לבושים ב"זברות" הבגדים המסורתיים של חסידי תולדות אהרן.

כשהכוח המשטרתי הגדול התפרס בשכונה, והגיע לשיאו במעצר 16 בני אדם, כל מי שהעז לקרוא קריאות לשוטר או להתערב במעצר, בין ילד או נער, נעצר אף הוא. לעיתים, כפי שראינו בצילומים הרבים שזרמו מהמקום, בברוטאליות ואלימות יוצאת דופן. היא באה כאמור בתגובה לאלימות שהפגינו חלק מהקיצונים, נגד השוטרים.
חרדקים יזומים בלש הוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 117 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד