י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

החרדים דורשים: "יוחרגו היינות לקידוש ולהבדלה"

ועדת הכלכלה צפויה לדון בשבוע הבא בהצעת חוק להגבלת הפרסומות והשיווק של משקאות אלכוהוליים • הנציגות החרדית בכנסת דורשת: להחריג את היינות לקידוש ולהבדלה

החרדים דורשים: "יוחרגו היינות לקידוש ולהבדלה"

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, צפויה לדון ביום שלישי הקרוב בהצעת החוק להגבלת הפרסומות והשיווק של משקאות אלכוהוליים.

את הצעת החוק הגישו מספר חברי הכנסת וביניהם ח"כ אורי מקלב וח"כ אברהם מיכאלי.

ההצעה נועדה להילחם במגיפת צריכת האלכוהול בקרב ילדים ובני נוער בישראל, באמצעות החלת ההגבלות הקיימות על פרסום על פי חוק על מוצרי טבק לעישון - גם על פרסום של משקאות אלכוהוליים.

במהלך הדיונים שהתקיימו בוועדת הכלכלה בחודשיים האחרונים, ביקש מנכ"ל מועצת היין במשרד החקלאות, צחי דותן, להחריג את היין מהחוק, בטענה כי "יין הוא משקה תרבותי, דתי, עם סממנים מיוחדים". עוד טען כי מעולם "לא מצאו יין אצל בני הנוער".

ח"כ מקלב מבהיר שיעשה הכל כדי להחריג את סוגיית צריכת היינות שאינה למטרת השתכרות, ובמיוחד בכל הנוגע לצורכי דת. "לא לכך הייתה כוונתי כשהגשתי את החוק, ואכן אעשה שיינות לקידוש לא ייכללו בחוק המוצע", אמר.

חבר ועדת הכלכלה, ח"כ ישראל אייכלר, מוסיף כי "אין ספק שכוונת המחוקק אינה לאסור יינות לקידוש ולהבדלה. החוק חשוב מאין כמוהו, בין היתר, לאור ריבוי תאונות הדרכים בכבישי ישראל על ידי בני נוער כתוצאה משתיית אלכוהול, אולם אין לחוק דבר וחצי דבר עם צריכת היין למטרות דת, דוגמת צריכה לקידוש ולהבדלה. אעשה הכול כדי להחריג את הנושא הזה מגוף החוק".

יצוין, כי לפני כחצי שנה אושרה תקנה במשרד הפנים ולפיה תיאסר מכירת משקאות אלכוהוליים לאחר השעה 11 בלילה. לאור פנייתם של עסקני ציבור במגזר החרדי לח"כ מקלב בבקשה להחריג את היינות לקידוש ולהבדלה, פנה ח"כ מקלב לשר הפנים אלי ישי וביקש ממנו כי התקנה לא תכלול את היינות, או לחילופין יוחרגו ימי חמישי, או רשתות שיווק שאינן חנויות לממכר אלכוהול, או בשעה שצרכן מבצע קניה מרוכזת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד