א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

"צעצועים לצד שלוליות דם" • טבח אכזרי באיתמר: 5 בני משפחת פוגל נרצחו

המחבלים דקרו למוות את בני משפחת פוגל, ממגורשי גוש קטיף, במיטותיהם • הנרצחים: אודי (36.5) ורות (35) פוגל - והילדים יואב (11), אלעד (4) והדס (3 חודשים) • התינוקת נרצחה בזרועות אביה • הבכורה, בת 12, שבה לביתה מ'בני עקיבא', וגילתה את הזוועה הנוראית • תמונות

משפחת פוגל ז"ל
משפחת פוגל ז"ל



הלווייתם של חמשת בני משפחת פוגל, שנרצחו אמש בטבח האכזרי ביישוב איתמר שבשומרון, תתקיים מחר (א), בשעה 13:30 בהר המנוחות בירושלים. הספדים יינשאו בגבעת שאול.

בני המשפחה שנרצחו בטבח אכזרי ביישוב איתמר שבשומרון, הם: אודי (36.5) ורות (35) פוגל - והילדים יואב (11), אלעד (4) והדס (3 חודשים).

תמר (12.5), רועי (8) וישי (2.5) נמצאים כעת בבית הסבא והסבתא בנווה צוף.

בני המשפחה הם ממגורשי גוש קטיף.

עוד בנושא:
"עבדנו עם דמעות בעיניים" • מתנדבי זק"א מדברים
מוצאי שבת, פרשת קורבנות • יצחק נחשוני בטור כואב
ישי: "הפלסטינים הראו את פרצופם האמיתי" • הטבח באיתמר

מהחקירה עולה, כי שני מחבלים חדרו בליל שבת ליישוב. עם כניסתם, דקרו המחבלים למוות את בני המשפחה במיטותיהם. התינוקת בת החודש נרצחה בזרועות אביה. גרונותיהם של השניים שוספו.

מסיבה שאינה ברורה כעת, לא דקרו המחבלים שני ילדים נוספים, בגילאי שמונה ושנתיים, שהיו בבית.

הבת הבכורה, בת 12, שבה לביתה מאוחר יותר מפעילות ב'בני עקיבא'. עם הגיעה, לא הצליחה לפתוח את הדלת, והזעיקה את אחד השכנים.

סמוך לשעה אחת בלילה שמע הילד בן ה-8 את זעקות השכן ואחותו, התעורר ופתח את הדלת. בבית נמצא גם אח נוסף בן שנתיים.

אז התגלתה הזוועה והוזעקו כוחות הביטחון.



"זירת הרצח היתה מזעזעת"

לפי הערכות, המחבלים חדרו ליישוב אחרי השעה 22:00 ונכנסו לבית המשפחה, שם רצחו בשנתם, באמצעות סכינים.

פרמדיק מד"א ירקון, כבהא מועאיוה, היה מהראשונים שהגיע לזירה. הוא סיפר לאתר ynet: "כשהגענו לאירוע ראינו מחזה מזעזע. לארבעה הדקורים הראשונים לא ניתן היה לעזור. בתום הסריקה הבחנתי בפעוט כבן 3 שהיו לו עדיין סימני דופק. ביצענו בו החייאה ממושכת, אך נאלצנו לקבוע את מותו. זירת הרצח היתה מזעזעת, משחקי ילדים פזורים לצד שלוליות דם".

עם היוודע דבר הפיגוע הגיעו למקום כוחות גדולים של צה"ל והמשטרה והחלו לבצע ביישוב ובאזור סריקות נרחבות בעזרת אמצעים שונים.

במהלך הלילה הגיעו לזירת הפיגוע הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, ומפקד פיקוד המרכז, האלוף אבי מזרחי.

מהבדיקות עד כה עולה, כי המחבלים הצליחו לעבור את גדר היישוב, כנראה מבלי להפעיל את אמצעי ההתרעה המותקנים עליה. המחבלים זינקו מעל הגדר המקיפה את היישוב, ונכנסו אל בית המשפחה, הממוקם בסמוך לגדר.

מהחקירה עולה עוד, כי בשעה 9 הייתה התרעה על חדירה, אולם לא זוהה דבר. בשעה 11 הייתה התרעה נוספת, ושוב לא זיהו דבר. כנראה היו אלה שעות כניסת המחבלים ויציאתם.



"אירוע נפשע שבוצע בידי חיית אדם"

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, הגיע בשעות הבוקר לבית המשפחה ואמר: "לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נניח ידינו על הרוצחים. מדובר באירוע נפשע שבוצע בידי חיית אדם. המראות קשים והדעת אינה תופסת את שקרה. אנחנו מקיימים הערכת מצב רצופה ונמצאים בעיצומו של מאמץ מודיעיני ומבצעי".

הערכת מצב התקיימה בשבת בצהריים בקרייה בת"א, בהשתתפות שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, ראש השב"כ יובל דיסקין וגורמים נוספים בצה"ל ובמערכת הביטחון והמודיעין. "זהו אירוע חמור ביותר וליבנו עם המשפחה. צה"ל ומערכת הביטחון יפעלו במהירות ובכל האמצעים על מנת להשיג את האשמים ברצח הנתעב", אמר שר הביטחון.

כוחות צה"ל פעלו בכפרים הסמוכים לאיתמר וביצעו שורה של מעצרים במטרה לאתר את רוצחי חמשת בני המשפחה מאיתמר, ואת מי שסייעו להם.

הנשיא שמעון פרס, התייחס לפיגוע בהתנחלות איתמר: "זהו אחד המאורעות הקשים והמכוערים שידענו. רצח הורים וילדיהם הקטנים במיטותיהם בערב שבת מעיד על אובדן צלם אנוש. אין דת בעולם או אמונה המתירה מעשה זוועה שכזה".

"ישראל לא תעבור לסדר היום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן במהלך הלילה על מקרה הרצח באיתמר והנחה את צה"ל וגורמי הביטחון לפעול בצורה נרחבת ותקיפה, כדי ללכוד את הרוצחים.

נתניהו הביע זעזוע עמוק מהפיגוע החמור. "זהו רצח נתעב של משפחה שלמה חפה מפשע, הורים על ילדיהם וטפם בעת שנמו את שנתם בביתם בליל שבת".

ראש הממשלה דורש מהרשות הפלשתינית והעומד בראשה לסייע במציאת הרוצחים. "ישראל לא תעבור לסדר היום אחר רצח נתעב כזה ותפעל בתקיפות לשמור על בטחון חיי אזרחי ישראל ולהעניש את הרוצחים".

נתניהו אף דורש מהרשות הפלסטינית לעצור את ההסתה במסגדים ובאמצעי התקשורת שבשליטת הרשות. הוא מחזק את ידי המתיישבים בשעה קשה זו ואמר, כי חברה שמתירה הסתה פרועה שכזו, סופה שמביאה לרצח ילדים. "כולנו יודעים, וגם אלו שבאים לפגוע בנו יידעו, שעתיד ההתיישבות לא יוכרע בטרור".

ראש הממשלה אף קיים דיון מיוחד עם כלל גורמי הביטחון והמודיעין, עם שר הבטחון, אהוד ברק, הרמטכ"ל, בני גנץ, וראש השב"כ, יובל דיסקין, במטרה לקבל הערכת מצב ולגבש המשך דרכי פעולה.

במקביל הנחה נתניהו על פעילות נמרצת לתפיסת הרוצחים. בהמשך שוחח ראש הממשלה עם שר החוץ, אביגדור ליברמן, על גינוי פעולות ההסתה ברשות בזירה הבינלאומית.



"אבו מאזן אחראי אישית"

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, אמרה בעקבות הרצח: "עם ישראל כולו מאוחד בשותפות עם הכאב בעקבות הפיגוע המזעזע ותומך בפעילות צהל נגד הטרור".

שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, יצא אף הוא בהודעת גינוי חריפה. "מאחורי רוצח המשפחה באיתמר עומד אבו מאזן, ה"פרטנר לשלום", שהקים את מערכת החינוך הרשמית של הרשות הפלשתינית, המחנכת לשנאת יהודים ומציגה רוצחי ילדים בשנתם כדמויות מופת.

לדבריו, "האשמה ברצח ההורים הילדים והתינוקת באיתמר מונחת על כתפי מערכת החינוך הרשמית הפלשתינאית, שמאז הסכם אוסלו מחנכת לשנאת יהודים ולתרבות של רצח וטרור. אבו מאזן אחראי אישית על הקמתה והפעלתה מאז 1993, והוא שעומד מאחורי תרבות של הנצחת מחבלים רוצחי משפחות יהודים בשנתם, על ידי קריאת רחובות וכיכרות על שמם, והצגתם כגיבורים ואנשי מופת הראויים לחיקוי".

לנדאו קורא לראש הממשלה לחדול מלהציג את אבו מאזן כפרטנר לשלום, ולתבוע ממנו ומממשלת ארה"ב להציג את החינוך לשלום ברש"פ כתנאי מוקדם והכרחי לכל תהליך מדיני.

בעקבות הרצח בישוב איתמר קיים הערב המפקח הכללי, רנ"צ דודי כהן, הערכת מצב בהשתתפות סגל הפיקוד הכללי, בסיומה אמר: "הרצח הקשה עשוי להוות פוטנציאל לאירועים שונים, משטרת ישראל תפעל לשמירת שלטון החוק".










תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 70 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד