י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

כל מה שאתם צריכים לדעת על ביטוח המשכנתא שלכם

משכנתא היא עול שרובץ כמעט על כל אחד ואחת מאתנו. לא די בגובה ההחזר החודשי הגבוה בנוסף אנו מחויבים לבטח את המשכנתא כמה זה עולה לנו? ולמה זה נצרך כל כך?

כל מה שאתם צריכים לדעת על ביטוח המשכנתא שלכם
Serge Attal / Flash 90.



על פי נתונים שפרסם בנק ישראל בסוף החודש שעבר סך המשכנתאות שניתנו לציבור בחודש אפריל הסתכמו בכ-3.6 מיליארד ₪ ולפי הערכות מומחי הבנקאות בישראל בחודש מאי צפוי המספר לטפס לכדי 4.3 – 4 מיליארד ₪. מרבית נוטלי המשכנתא הם צעירים בגילאי 30 עד 40. היות וזה טווח הגילאים, נוקטים הבנקים בשורה ארוכה של אמצעים כדי להבטיח שההלוואה הגדולה שהעניקו, תוחזר להם. אחד האמצעים שעומד לרשותם הוא ביטוח משכנתא שמורכב משני מרכיבים עיקריים – ביטוח מבנה וביטוח חיים.

•ביטוח מבנה למשכנתא - מעניק כיסוי במקרים בהם נגרם נזק פיזי לדירה המשועבדת לבנק כתוצאה מנזקי טבע כמו רעידת אדמה, סופות, שריפות וכדומה.


•ביטוח חיים למשכנתא- חברת הביטוח תשלם את יתרת ההלוואה לבנק במקרים בהם הלווים לא יכולים להמשיך את התשלומים מסיבה של מוות וכך נטל המשכנתא לא ייפול על יורשיהם.


הבנק המלווה את המשכנתא רשאי כמובן לדרוש מכם לרכוש ביטוח משכנתא כדי להגן על ההלוואה והנכס, אך אינו יכול להכתיב לכם היכן וממי לרכוש את הביטוח. אתם רשאים לרכוש את ביטוח המשכנתא בכל דרך ומכל גורם שיבחרו וזאת כמובן לאחר השוואת מחירים מדוקדקת.

•אז כמה זה יעלה לנו?

התשלום על ביטוח החיים למשכנתא הוא תשלום המשתנה לאורך הזמן ותלוי במספר גורמים: הפרמיה נקבעת עפ"י מס' פרמטרים ביניהם: סכום הביטוח(גובה ההלוואה) גילו של המבוטח ועוד..
ביטוח המבנה הוא ביטוח שההחזר עליו הוא סכום חודשי קבוע, שגובהו נקבע בהתאם לשווי הנכס שעליו נלקחה המשכנתא. גם כאן מדובר בסכום לא גבוה של כמה עשרות שקלים מדי חודש. כדאי ומומלץ לברר על מסלולים שונים שמציעות חברות הביטוח ולראות האם מגיעות לכם הטבות או הנחות.

חברת הביטוח המובילה AIG נמצאה הזולה ביותר בביטוחי משכנתאות על פי נתוני המחשבון של משרד האוצר. כעת, מציעה לכם החברה לרכוש ביטוח משכנתא. הפוליסה כוללת כיסוי למקרה של חלילה מחלה סופנית ללא תוספת פרמיה. בנוסף החברה מעניקה שירותי ייעוץ ללא תשלום בנושא ביטוחי משכנתא.


משכנתא AIG

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד