י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ליצמן במסר חריף: "זה רציני, יהיה משבר"

לאחר חשיפת 'בחדרי' כי האדמו"ר מגור האיץ בליצמן להילחם נגד חילולי השבת המתרבים, ולאחר פגישה אמש עם נתניהו והמשך פגישה היום, ליצמן במסר חריף וחד משמעי: "זה רציני מאוד ואני לא רואה מצב שחילולי השבת ימשיכו ולא יהיה משבר קואליציוני"

נתניהו וליצמן ביום שני, צילום: אייל מרגולין, פלאש 90
נתניהו וליצמן ביום שני, צילום: אייל מרגולין, פלאש 90



מאבק השבת המתחדש: לאחר שאמש (רביעי) נפגשו ראשי המפלגות החרדיות; השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולאחר שנקבעה פגישת המשך היום (חמישי), שר הבריאות ליצמן מבהיר הבוקר כי הוא לא רואה מצב שחילולי השבת ימשיכו ולא יהיה משבר קואליציוני.

בראיון לגל"צ אמר הבוקר ליצמן, כי "צריך לדעת שיש הסכם קואליציוני ויש בו סעיף של סטטוס קוו והתחייבות שמה שהיה לפני כמה שנים - זה מה שיהיה".

"צריך לדעת או שמקיימים את ההסכם הקואליציוני או שלא. אחרת ראש הממשלה יודע מה שיהיה. תשאלו אותו", איים ליצמן, לדבריו, "זה רציני מאוד ואני לא רואה מצב שחילולי השבת ימשיכו ולא יהיה משבר קואליציוני".

כאמור, אמש נפגשו הבכירים החרדים עם נתניהו והבהירו לו כי לא יהיה ניתן להמשיך במצב הנוכחי שבו משרדי הממשלה, בעיקר משרד התחבורה בגושפנקה של משרד העובדה והרווחה – מבצעים עבודות תשתית בשבת שלא לצורך 'פיקוח נפש'.

כמו"כ, הציגו החרדים לנתניהו את הדרישה לאכוף את מפרי החוק, שמבצעים הסעות ותחבורה ציבורית בשבת, כאמור, בניגוד לחוק וללא אישורים.

כפי שדווח לראשונה ב"בחדרי חרדים", השבוע התאספו בירושלים חברי ועדת הרבנים לענייני השבת ודנו בתגובה הנדרשת לאותם חילולי שבת. לבסוף נקבע כי ועדת הרבנים תשלח בימים הקרובים מכתב גלוי מטעם חבריה, לראש הממשלה לשר התחבורה ישראל כץ ולשר העבודה והרווחה חיים כץ, על מנת להעמידם על חומרת חילולה של השבת.

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף, כי מאבק השבת המתחדש, נולד בעקבות הוראתו החד משמעית של האדמו"ר מגור לשר הבריאות ליצמן, לפעול ללא לאות במטרה לעצור את חילולי השבת הממשלתיים, שאינם הכרחיים.

ביום שני השבוע התקיימה ישיבה משותפת של יהדות התורה וש"ס, שבה העבירו הח"כים מסר חד: "נדרוש מראש הממשלה לכבד את ההסכם הקואליציוני ולשמור על הסטטוס קוו".
מאבק השבת יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד