י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ש"ס ויהדות התורה יקדמו את חוק המרכולים שנחשף ב'בחדרי'

ראשי ׳יהדות התורה' וש"ס הודיעו היום כי בכוונתם לקדם את חוק השבת שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים", וכנגד דעתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט חובש הכיפה • "נבטל את החלטת בג"ץ בנושא המרכולים ונחזיר את המצב לקדמותו"

צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90
צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90



ש׳ס ו׳יהדות התורה׳ הודיעו: נקדם את הצעת החוק בנושא המרכולים בתל אביב.

ראשי ׳יהדות התורה׳ שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, ויו"ר סיעת ש׳ס ח"כ יואב בן צור הודיעו היום כי בכוונתם לקדם את חוק השבת שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים", שדורש להחזיר את המצב רטרואקטיבית משנת 2014, ולבטל את החלטת בג"ץ שהתירה לפתוח את המרכולים בשבת בתל אביב.

"בעקבות העובדה כי היועמ"ש לממשלה גורר רגליים בנושא הדיון הנוסף שביקשו בעלי המרכולות בתל אביב, ולא נותן גיבוי לשר הפנים אריה דרעי בבקשה לדיון הנוסף", אמרו היום הנציגים החרדים, "אנו מתכוונים בימים הקרובים להביא את הצעת החוק הפרטית למניעת חילולי השבת מינואר 2014 והקואליציה תהיה מחויבת בענין הזה בהתאם להסכם הקואליציוני בשמירה על הסטטוס קוו. לא נאפשר את המשך גרירת הרגליים בעניין ונדרוש טיפול מיידי בנושא החשוב".



בתחילת השבוע, ישיבה משותפת של ש"ס ויהדות התורה בנושא השבתצילום: בתחילת השבוע, ישיבה משותפת של ש"ס ויהדות התורה בנושא השבת
בתחילת השבוע, ישיבה משותפת של ש"ס ויהדות התורה בנושא השבת


כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', המפלגות החרדיות הגישו את הצעת חוק השבת החדשה שגובשה על ידי יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני במטרה להעביר באופן מוחלט את סמכויות חוק העזר העירוני לידיו של שר הפנים, זאת בעקבות פסיקת בג"ץ בעד פתיחת המרכולים בשבת בעיר תל אביב.

בהצעת החוק החדשה, נכתב כי "מוצע לקבוע כי לא יהיה תוקף לחוק עזר המסדיר פתיחת וסגירת עסקים ביום המנוחה אלא אם כן אושר חוק העזר על ידי שר הפנים".

"ממחקרים עולה, שרובם המכריע של העובדים שעובדים ביום המנוחה, משתייכים לשכבות החלשות בחברה. עובדים אלו נאלצים להסכים לעבוד בשבת, מתוך ידיעה שאם הם יסרבו לעבוד בשבת, הם יאבדו את מקום עבודתם גם בשאר ימי השבוע", נכתב בנוסף.

כמו"כ, נכתב כי "אישור לפתיחת עסקים בשבת, מעניק הלכה למעשה היתר לטייקונים תאבי בצע, להתעשר ביום המנוחה, על חשבונם של עובדיהם הזוטרים, אשר במקום לבלות את יום המנוחה השבועי בשלווה בחברת בני משפחותיהם, נאלצים לוותר עליו ולעבוד ברשתות בעלי הממון".

כזכור, בראיון שהעניק גפני ל"בחדרי חרדים" הוא טען כי "אין מנוס מפתרון חקיקתי שזה שמירה על הסטטוס קוו, לפני החלטת בג"ץ. מבלי שיהיה פתרון כזה – אני לא רואה שותפות. אני הצבעתי בשנתיים האלו בדברים שאני לא מאמין בהם, ועל דברים שלא עניינו אותי. כמו כך - גם חבריי, כי אנחנו שותפים, כי אנחנו בקואליציה. כל אחד יש לו את הדברים שלו, לנו יש את הדברים של עם ישראל. בלי זה אין קיום למדינת ישראל – אם לא תהיה כאן חס וחלילה שבת, לא תהיה מדינה". 

גפני הוסיף: "יש פה גם את הנושא הסוציאלי - דמוקרטי, של לפגוע באנשים שעובדים, שיש להם מרכולים ומכולות בעיר ת"א, והם לא יוכלו להתחרות כלכלית, מכיוון שהם שומרים שבת. לא יכול להיות דבר כזה". 

בנוסף, הוא תקף בחריפות את שופטי בג"ץ ואמר כי "זה ששופטי בית המשפט העליון קיבלו החלטה על טיעונים טכניים – אני מכיר אותם, הרמה שלהם היא לא גבוהה. הפתרון כרגע הוא תיקון חקיקה".

גפני אמר אז כי "אם הקואליציה לא תזרום עם החוק – לא תהיה קואליציה כזו. אני חשוב שבסוף תהיה החקיקה הזו, אנשים מבינים שאי אפשר לשחק איתנו בנושא הזה. ולכן להערכתי - זה יגמר".

הצעת חוק השבת החדשה, היא הצעה שאתה גיבשת? שאלנו את גפני.

"זו הצעת חוק של כולם", אמר גפני וכהרגלו שיחרר אמירה ספק בקריצה ספק בעקיצה: "טוב, זה כמו בכל החוקים האחרים, העוזרים שלי עושים עבודה בחריצות – אני נותן להם את ההנחיות, כשהכל מוכן הם מחתימים את כל החברים מהמפלגות החרדיות והדתיות". 
חוק המרכולים משה גפני יעקב ליצמן חוק השבת תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד