י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

די לצביעות: החכ"ים החרדים שמתדרכים בסתר, ותוקפים בגלוי

במקום להתייחס למשבר השבת שעל הפרק, בחרו הח"כים החרדים להפנות את החצים אל העיתונאים החרדים - אלה שדובריהם ויח"צניהם עמלים לתדרך מאחורי הקלעים, כדי להשיג עוד כותרת לצרכים פוליטיים • טור מאת יעקב גרודקה

ישיבת הסיעה השבוע, פלאש90
ישיבת הסיעה השבוע, פלאש90



היה זה ח"כ אורי מקלב שבאופן תמוה ולא צפוי החל את המתקפה על העיתונאים "צמאי הדם" שהגיעו לסקר השבוע את ישיבת הסיעה המשותפת של ש"ס ויהדות התורה, בנושא חילולי השבת - לאחר שהוזמנו על ידי דוברי ועוזרי הח"כים. "השבת לא מעניינת אתכם, רק כותרת שאנחנו נפרוש מהקואליציה" - הטיח מקלב בפרצופם של העיתונאים, חלקם הגדול חרדים, שבאו למקום מצוידים במצלמותיהם, רק בגלל העובדה שהסיעות החרדיות ביקשו מהם לבוא ולסקר את תגובת חברי הכנסת לחילולי השבת.

לא רק מקלב, גם ח"כ משה גפני עלה על גל האשמת העיתונאים החרדים, ובסיום הישיבה המשותפת בז לשאלותיהם העיתונאים, זלזול שהמשיך גם למחרת בשידור ברדיו 'קול ברמה'.

האם הזמנתם אותנו לאותה ישיבת סיעה משותפת רק בכדי לתקוף אותנו? מדוע עשיתם כל מאמץ שהחדר יהיה עמוס במצלמות ובעיתונאים, רק כדי לספר לנו שהשבת לא מעניינת אותנו? הרי מעבר לזה לא אמרתם שם דבר - ורק בלבול הונח על שולחנכם.

השקר הגדול שלכם הפוליטיקאים, הוא המשחק הדו פרצופי שאתם משחקים ביחסכם לתקשורת - ובפרט לעיתונאים החרדים. ביום יום אתם רודפים אחרינו כתרנגולים מוכי אובססיה, משלמים משכורות שמנות לדוברים ואנשי יח"צ ומתדרכים אותנו בלי סוף, וזאת אך ורק למטרה אחת: שאנחנו העיתונאים - צמאי הדם - נשבץ את שמכם ותמונתכם בכותרת ראויה בכלי התקשורת בו אנו עובדים, כותרת שתיתן לכם את אותו רווח פוליטי צר, ואך ורק הוא.

אחרי כל הגיג שאתם משחררים לאוויר העולם באחת מועדות הכנסת אתם דורשים לקבל מאיתנו סיקור מקיף ואף כותרת ראשית. בדיוק כך היה השבוע - בישיבת הסיעה המשותפת של יהדות התורה וש"ס בנושא חילולי השבת - ישיבה שבכלל נולדה כשליפה וחצי בדיחה של גפני עצמו, בשיחה ארעית שקיים במליאה עם ח"כ בן צור מש"ס. לא אנחנו העיתונאים ביקשנו את קיומה של הישיבה - אתם הגיתם אותה, ואתם אלה שביקשתם שנבוא לסקר אותה.

העובדה שנשלחתם לכנסת ישראל על ידי גדולי ישראל - לא הופכת אותנו לעוכרי ישראל, ולכאלה הפועלים שלא כדעת גדולי ישראל. אותם מאות אלפי חרדים ששלחו אתכם לכנסת שולחים גם אותנו בכל בוקר לשם, לסקר ולדווח להם על הפעילות שלכם, גם אם זה לא תמיד נוח. כן, מאות אלפי חרדים ויראים שגולשים ב"בחדרי חרדים" ועוקבים אחרי מעשיכם. אתם תחת עין בוחנת שרוצה ומבקשת לראות פעילות ותוצאות, לא רק כותרות והדלפות.

אולי נדבקתם מאובססיית ראש הממשלה נתניהו לתקשורת, ועליתם על טרנד "הכה בעיתונאים והצל את עצמך". אולי. אבל מכם, חברי הכנסת החרדים, ציפינו להיות אנשי אמת הרחוקים מן הצביעות. מכם אנו מצפים לא לשמש כשחקנים בהצגה הפוליטית של לתקוף את התקשורת ממנה אתם חיים ונושמים. "שלוחי דרבנן" אמורים לברוח מהשקר ומהחנופה, ולא להיות כפויי טובה.
עיתונאים חרדים מקלב גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד