י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

האם 250 מיליון מחשבים נדבקו בווירוס הפיירבול?

צ'ק פונט זיהתה בתחילת החודש וירוס של חברת שיווק סינית שלטענתה פגע ב-250 מיליון מחשבים בעולם - מיקרוסופט טוענת כי המספרים נמוכים בהרבה

  • א' תמוז התשע"ז
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



מומחי סייבר מזהירים כי וירוס הפיירבול מתפשט במהירות ברחבי העולם, אך מיקרוסופט טוענת כי ההערכות אינן נכונות ומטעות.

בתחילת החודש הודיעה חברת צ'ק פוינט כי גילתה חברה סינית שפגעה ב-250 מיליון מחשבים ויכולה להשתלט על הדפדפן במחשב. התוכנה מוצמדת לתוכנות שמורדות למחשב, כמו משחקי מחשב פיראטיים וסרטים. קצב התפשטות של הוירוס עולה בהרבה על המתקפה הגלובלית שהתרחשה לפני כחודש של תוכנת הכופר WannaCry – אז נפגעו כ-200 אלף מכשירים.

מטרת התוכנה היא לייצר רווחים על ידי הסטה של תנועת הרשת במחשב המודבק לאתרי חיפוש מזויפים וכך לצבור רווחים מפרסומות. צ'ק פוינט מסרה כי החברה היא סוכנות שיווק מבייג'ין בשם רפוטק (Rafotech).

מיקרוסופט חולקת על ממצאי צ'ק פוינט. החברה פירסמה מחקר ביום חמישי וטענה כי היא עוקבת אחר וירוס הפיירבול מאז 2015 וכי הוא לא השפיע על יותר מ-5 מיליון מחשבים. מיקרוסופט טוענת כי צ'ק פוינט עוקבת אחרי מספר הכניסות לאתרים המזויפים כדי להגיע למספר של 250 מיליון מחשבים, במקום לבדוק כמה מכשירים אכן נפגעו מהפיירבול.

מיקרוסופט טוענת כי תוכנת הוינדוס דיפנדר שלה עוקבת אחר כ-500 מיליון מכשירים, וכי רוב ההתקפות של וירוס הפיירבול התרחשו בהודו ובברזיל. מיקרוסופט פנתה לצ'ק פוינט בבקשה לעיין במחקריה וחברת האבטחה מסרה כי היא משתפת פעולה.
מומחי סייבר וירוס הפיירבול מיקרוסופט צ'ק פוינט תוכנת כופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד