י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כתב אישום נגד חובש כיפה מירושלים: באמצעות התחזות ל"דוקטור" תקף נשים חרדיות

ניצל את הצורך של נשים חרדיות בטיפול, שיקר בנוגע להכשרתו, שיחק ברגשותיהן ותקף - כתב אישום מגולל סיפור תקיפה חמור של בן 56 מירושלים

כתב אישום נגד חובש כיפה מירושלים: באמצעות התחזות ל"דוקטור" תקף נשים חרדיות
יונתן זינדל, פלאש 90



שבועיים לאחר שנעצר, הואשם דרור רוטקוביץ, בן 56 מירושלים, בכך שהתחזה ל'דוקטור' וביצע מעשים חמורים בנשים חרדיות שבאו אליו לטיפול.

על פי כתב האישום שהוגש הבוקר (שלישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים, דרור רוטקוביץ למד בקנדה במשך שנה אחת בשנות ה-90, טיפול ברפואה משלימה והוליסטית כמו נרות הופי, רפלקסולוגיה, עיסוי ספורט, עיסוי והידרותרפיה. אולם מלבד לימודים אלו, לא למד רוטקוביץ, לא בארץ ולא בחו"ל, שיטות טיפול אלטרנטיביות נוספות.

במהלך העשור האחרון ועד למעצרו לפני כשבועיים, הציג הנאשם את עצמו בכזב "כדוקטור רוטקוביץ-רופא טבעי, נתורופת", המטפל במטופלים שונים, תחילה במרפאה אשר בתוך בית החולים "ביקור חולים" ולאחר מכן במרפאה ברחוב הלל בירושלים.

בכניסה למרפאתו ברחוב הלל, הופיעה הכיתוב: "מרפאה טבעית, דוקטור דרור רוטקוביץ", מבלי שהנאשם הוסמך לשמש כדוקטור, בכל תחום שהוא. עוד החזיק הנאשם במשרדו תמונה בה "תפילת הרופא".

הנאשם עסק במתן טיפול פיזי ונפשי בדרך של מגע, לרבות באמצעות דיקור ו"העברת אנרגיות", במטרה לסייע למטופלות שהגיעו אליו מבחינה נפשית ופיזית. המטופלות הגיעו ל"דוקטור" על מנת שיסייע להן בשלל בעיות פיזיות ונפשיות, קשיי נשימה, כאבי בטן, חרדות ועוד.



על פי עובדות כתב האישום, ארבע נשים חרדיות הגיעו ל"דוקטור" כדי שיטפל בבעיות שלהן.



באחד המקרים, לאחר שרב של בני זוג חרדים התיר את המגע לצורך טיפולי, הנאשם סיפר לא' ולבעלה כי אף הוא נועץ ברבו שהתיר לו את המגע "על מנת שתרגיש נעים בטיפול". עוד הוסיף כי "אם הדבר נדרש לצורת תקופת הטיפול, באופן זמני, עד שא' תתרפא, זה מותר, ואחר כך, 'הכל יסתדר עם בעלה'".

כשהבינה א' כי אין בידי בעלה לשלם את מחיר הטיפול והנאשם גובה תשלום סמלי על הטיפול האמור, החלה לנקות את המרפאה ברחוב הלל, פעם בשבוע או פעם בשבועיים. אולם בהמשך הנאשם החל לפגוע בה יותר ובעלה של המטופלת א' אמר לה כי "הוא הולך למות מזה שנוגעים בה, אבל אם זה לטובתה וזה מה שנדרש לטיפול, תעשי את זה בהרגשה טובה".



במקרה של מתלוננת ב', כאשר היא ביקשה שיחדל ממעשיו השיב לה רוטקביץ "אני מצטער אבל אני חייב". כך דרור רוטקביץ ביצע מעשים חמורים ואסורים בארבע נשים חרדיות תוך שהוא גורם להן לפתח בו תלות רגשית והכל במצג שווא בפניהם על כך שהוא עושה את הדברים לאחר שהוא נועץ ברבו והמעשים האסורים נעשים, (חלילה,) על פי ההלכה.

עו"ד ליזו אבקסיס-וולפוס מפרקליטות מחוז ירושלים, שהגישה את כתב האישום ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של רוטקביץ עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.
דרור רוטקביץ מטפל אלטרנטיבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד