י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לייקווד סוערת: עצורים נוספים; "עלילת דם"

לאחר שביום שני נעצרו 8 מבני הקהילה החרדית הענפה בארה"ב, הלילה נוספו להם עוד כמה עצורים בפרשה שמסעירה את הקהילה אנשי הקהילה טוענים ל'בחדרי חרדים': "מדובר בעלילת דם שפלה, גורמים רעים הלשינו עלינו. אף אברך לא נעצר"

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



הקהילה החרדית בלייקווד, ממשיכה לסעור, בעקבות גל מעצרים שהחל ביום שני, במהלכו נלקחו לחקירה שמונה מאנשי ונשות הקהילה בחשד לזיופים, ול'בחדרי חרדים' נודע, כי ביממה האחרונה נעצרו עוד מספר מבני הקהילה החשודים במעורבות בפרשה.

אחר מעצרם של שמונה חרדים תושהבי לייקווד, נעצרו אתמול (שלישי) מספר זוגות חרדים נוספים, בחשד לזיופים והונאת רשויות הרווחה. החשדות בשלב הזה, על פי דיווחים הם, דיווחים על הכנסות נמוכות, כדי לקבל קצבאות אבטלה מוגדלות.

אתרי החדשות בארה"ב המסקרים את הפרשה, מגדירים אותה "מגיפת זיופים", ומסבירים כי "מאחר ורוב החרדים המתגוררים שם הם משפחות ברוכות ילדים, אברכים שלא עובדים, אז לא נותרת להם ברירה, אלא לזייף נתונים כדי לקבל כסף למחיה". כך על פי הסיקור התקשורתי המקומי.

האתרים שמדווחים על הפרשה, לא פוסחים על פרשיות העבר שנקשרו בעיירה לייקווד, בכל מה שנוגע למעצרים ולכתבי אישום שבוצעו בעבר, בגין הוצאת כספים במרמה מהרשויות, בהם היו מעורבים חרדים, ומזכירים גם אותם, בכדי להוסיף שמן למדורת ההסתה.

עוד על פי הדיווחים, צפויים מעצרים נוספים, מאחר ועוד עשרות משפחות נמצאות במצב דומה, ולטענת הכתב האמריקאי שמסקר את הפרשה "מאות משפחות בלייקווד פנו לסיוע מעורכי דין, כדי לדווח מחדש על ההכנסות שלהם, היות והם נתונים בלחץ שהם יעצרו, "העיירה הזאת היא עיירה עניה ולכן החרדים שם חייבים לגנוב", כך מסכמים האתרים האמריקאיים, המסקרים את הפרשה.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' מספרים מספר עסקנים ואברכים, את גירסת הקהילה לחשדות וטוענים בתוקף "זו עלילת דם כתוצאה מהלשנה".

"אנשים פה יצאו לעבוד אחרי שהיו מספר שנים בכולל, הם לא מתמצאים בכל הפרטים המדוייקים על צורת הדיווח על ההכנסות, אנשים פה תלו מודעות או עבדו כמה שעות בסבלות לדוגמא, והם מואשמים באי דיווח על 100 דולר, הסכומים שהתפרסמו שכביכול הם הוציאו במרמה שעל פי הדיווחים מסתכמים במיליוני דולרים הם שקר וכזב, אנשים פה מוסרים את נפשם בשביל ללמוד תורה, אין פה הנחה בארנונה לאברכים כמו שיש בארץ, ילדיהם של אברכים ישנים על הרצפה כי אין להם מיטות בבית, אז לפרסם שזה "מגיפת זיופים"?, הם אומרים.

ומוסיפים: "יש כאן רבנים שנותנים מענה לצרכי הקהילה יום וליל, הם לא מקבלים משכורת, אז בערב פסח על מכירת חמץ, או על שאלות בנוגע להידור ארבעת המינים, בעלי בתים נותנים לרבנים כסף בשביל שיוכלו להתקיים, ואנשים רעים הלכו והלשינו לרשויות".

העסקן עמו שוחחנו אף נקט בהאשמה חמורה: "האתרים האמריקאיים שמדווחים על הפרשה ידועים באנטישמיות, הם תמיד מנפחים סיפורים נגד חרדים, כל הזדמנות הם מביאים סיפורים שכמעט תמיד מתבררים כלא נכונים. אף אברך לא נעצר, האברכים פה אנשים צדיקים שיושבים ולומדים תורה, ולא מזייפים הכנסות" הוא מסכם בשיחתו עם כתב 'בחדרי חרדים'.

כזכור, ביום שני דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים', אודות שמונה מתושבי לייקווד החרדית, חלקם בני משפחה של דמות מוכרת בעולם התורה, שנעצרו בפשיטה פדרלית בהאשמות הקשורות בהונאה של משרדי הרווחה, על פי הדיווח המקומי - בהיקף שלא נראה קודם לכן בניו ג'רזי.

על פי הדיווח באתר app.com גורמים רשמיים ופדרליים פשטו על ארבעה בתים, בעיירה בניו ג'רזי. כמה מעצרים בוצעו, כמו כן דיווחנו, כי יתכנו מעצרים נוספים במהלך היום.

"החקירה עד כה גילתה כי ההונאות ממשלתיות והעלמות מס הכנסה בקהילה החרדית בלייקווד נפוצה", כך על פי המקור שמסר את הידיעה לתקשורת.

נכון ליום שני בבוקר, כתבי האישום בתיק עדיין לא נמסרו, וההאשמות הקשות בהן חשודים העצורים עדיין לא ידועות בצורה רשמית.

על פי הפרסומים שכבר פורסמו, ארבעה זוגות שנעצרו מואשמים בהוצאות פיקטיביות על הכנסותיהם, כדי לקבל באופן בלתי חוקי סיוע בשכר דירה, תלושי מזון, ביטוח לאומי, והבטחת הכנסה, בנוסף נטען כי הזוגות שנעצרו הרויחו עשרות אלפי דולרים בשנה יותר ממה שהם דיווחו לרשויות תוכניות הסיוע לציבור.

על פי הדיווח הרשויות הצליחו להוכיח כי משפחות כביכול זייפו הכנסותיהן באמצעות העברות כספים בלתי חוקיות שנעשו בחנות מקומית בבעלות יהודית. הבעלים של החנות בשדרות קליפטון, הודה באשמה ב-23 בפברואר, שהעביר מיליוני דולרים ללא דיווח לרשות המיסים.

על פי החשד חלק מההעברות הללו, יחד עם רשומות של שכר לימוד פרטיות, ותקציבים מקופה ממשלתית המשלמת דמי טיפול רפואי עבור ילדים חולים שהוריהם אינם יכולים להרשות לעצמם טיפול, דווחו לרשויות בצורה מזוייפת.

החקירה בחשד להונאה לכאורה החלה לפני כשלוש שנים, וכעת מסתעפת למגוון של רשויות אכיפת חוק פדרליות ולאומיות, ה-FBI, המינהל לביטוח לאומי, משרד האוצר של ניו ג'רזי, מחלקת ההונאה, משרד התובע המחוזי, כולם יחד חוקרים את החשדות.

"זהו רק הגל הראשון של המעצרים בלייקווד, וככל הנראה יהיו מעצרים נוספים בימים ובשבועות הקרובים, ההונאה הציבורית לכאורה עשויה להגיע לכמה מיליוני דולרים" נאמר בדיווח הראשוני ביום שני.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר הפרשה ולדווח.
לייקווד עצורים FBI פרשת הזיופים בלייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד