י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בעוד בנט וכחלון דגלו בעמדה האנטי חרדית - השר לוין מפתיע

לאחר שהחרדים פוצצו את פגישת ראשי הסיעות, כשגילו כי עמדת בנט וכחלון מרחיקת לכת עוד יותר מעמדתו של ליברמן בנושא הגיור, מגיע השר הליכודניק יריב לוין הבוקר, מתייצב לצד החרדים ומאשים: "שופטי בג"ץ הם האשמים במשבר הכותל"

גפני ולוין בכנסת. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
גפני ולוין בכנסת. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



סערת מתווה הכותל וחוק הגיור: בניגוד לשרים משה כחלון ונפתלי בנט שמעדיפים לעמוד לצידם של מתנגדי החרדים, הרפורמים ורבני צהר - השר יריב לוין מציג עמדה זהה לעמדה החרדית.

"אני חושב שהפסקת התרומות של התורמים מחו"ל בעקבות הגיור והכותל היא במידה רבה חוצפה רבה", אמר הבוקר לוין לדוד חכם ברשת מורשת, "אני לא חושב שכל תורם יכול לאיים על מדינת ישראל כדי שיקבלו את דעתם. אותם תורמים לא יקבעו איך תראה המדינה, אם הם רוצים לבטל את התרומות שלהם - שיבטלו".

לוין תקף בחריפות את בג"ץ: "שופטי בג"ץ הם האשמים במשבר הכותל, בגלל שאחרי עשרות שנים אצה להם הדרך לפסוק בעניינים הללו, אני חושב שההסדרים שהיו עשרות שנים היו נכונים ועצם זה שהם החליטו להתערב זה ניסיון לקרוע העם שלא מקדם את העניין בכלום".

"כמו שאני טוען שאנחנו צריכים שלא להתערב בהחלטות בית המשפט - כך אני חושב שבג"ץ טועה פעם אחר פעם בהתערבות שלו בנושאים הקשורים לנבחרי הציבור", הוסיף השר לוין.

בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה שהתקיימה ביום שישי - דרעי וגפני הופתעו לגלות שדווקא השרים כחלון ובנט היו נחרצים ביותר נגד העמדה החרדית, ואף יותר מהשר ליברמן שרשמית עומד בראש המתנגדים לחוק הגיור הממלכתי.

כזכור, ביום שישי דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים' כי דרעי וגפני עזבו בחמת זעם את ישיבת ראשי סיעות הקואליציה, לאחר שהבינו לאן נושבת הרוח.

ראש הממשלה התייחס מאוחר יותר לסערה, טרם המראתו לביקור בצרפת, ואמר כי "שלום בית בתוך העם היהודי - זה דבר חשוב, לכן כינסתי היום את ראשי מפלגות הקואליציה והגענו יחד לסיכום הבא: העותרים וממשלת ישראל מסכימים יחד להקפיא את כל הליכי העתירה בעניין הגיור בבג"ץ וגם להקפיא את הליך החקיקה בכנסת בנושא, מה שיאפשר לי להקים צוות שיעבוד כחצי שנה שיחפש פתרונות והסדר מוסכם בנושא הגיור. ביום ראשון נפנה לבג"ץ בנושא בתקווה שהוא יקבל את הבקשה, ובכך הוא יצנן את הרוחות ויפתח פתח של תקווה להסדר מוסכם בתוך עמינו".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הגיב לאחר הפיצוץ ואמר כי "לעולם לא תהיה התדיינות עם הרפורמים שמחבלים בתורה הקדושה, אנחנו נאמנים לדרכנו, שאם העותרים ימשכו את עתירתם - לא תהיה חקיקה. אם לא - נחוקק חוק שיסדיר את המצב. הדיבורים בשם 'יהדות התפוצות' הן שקר מוחלט, למעלה ממחצית מחברי איפא"ק הם דתיים וחרדים והגיע הזמן להפסיק להלך אימים על הפסקת תרומות ופגיעה במדינת ישראל - בנוסח האיחוד האירופי".
יריב לוין משה גפני אריה דרעי הרפורמים חוק הגיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד