י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

האם הטכנולוגיה פגעה באנונימיות המצביעים במפלגת העבודה?

במפלגה מתחייבים לפי התקנון כי הבחירות ליו"ר הן אנונימיות, אולם מעדויות של מצביעים עולה כי במעמד ההצבעה שנעשית על גבי טאבלט - הבוחר חייב להזדהות לצד הבחירה שלו

הבחירות היום. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
הבחירות היום. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



תקנון הבחירות ליו"ר מפלגת העבודה מבטיח כי הבחירות בפריימריז הן "אישיות,ישירות, וחשאיות", אולם דיווחים מחברי מפלגה שהגיעו להצביע בקלפיות טוענים כי הבחירות אינן אנונימיות כלל. "כרגע הצבעתי. אתה ניגש לעמדה הממוחשבת, שהיא טאבלט, מקליד תעודת זהות ואחריה את הבחירה. לא משנה כמה יבטיחו, מי שחושש להיות מזוהה לא יכול להצביע חופשי", סיפר אחד הבוחרים ל-TheMarker.

בוחר אחר הסביר כיצד נעשית ההצבעה: הבוחר מגיע לעמדת המשקיפים ומזדהה מולם כחבר מפלגה בעל זכות בחירה. לאחר שזהותו מאומתת, ניתן לו אישור לגשת לעמדת ההצבעה. בעמדת ההצבעה עצמה, שנעשית באמצעות טאבלט, הבוחר צריך להקליד את מספר תעודת הזהות שלו, לאחר מכן מופיעים שמות המועמדים והוא בוחר אחד מהם. למפלגת העבודה התפקדו עד לפברואר 2017, המועד האחרון להצטרפות למפלגה על מנת להיות בעל זכות בחירה בפריימריז, יותר מ-52 אלף ישראלים שיקבעו היום (ג'), בתום קמפיין סוער, מי מבין שבעת המועמדים יוביל את המפלגה בבחירות הבאות.

מפלגת העבודה טרם נמסרה תגובה.
מפלגת העבודה פריימריז קלפיות הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד