י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יו"ר 'העדה החרדית' • הרה"ח דוד שלמה אייכלר ז"ל

'העדה החרדית' התעטפה באבל עם היוודע דבר פטירתו של יו"ר ההנהלה - הרב דוד שלמה אייכלר ז"ל • הותיר אחריו מאות צאצאים ההולכים בדרכו • 'בחדרי חרדים' אסף דמעות לזכרו

הרה"ח רבי דוד שלמה אייכלר ז"ל
הרה"ח רבי דוד שלמה אייכלר ז"ל

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'ביקור חולים' בירושלים נפטר הערב (ג'), בגיל 90, הרה"ח רבי דוד שלמה אייכלר ז"ל יו"ר הנהלת 'העדה החרדית'.

לפני כשלושה חודשים התאשפז בשל בעיות שנתגלו בליבו. רופאיו ביצעו בליבו כמה צינתורים בנסיון לפתוח את ורידי הלב, אך הערב החזיר המנוח את נשמתו ליוצרה.

"ר' דוד היה איש צדיק בכל מאודו, מידת הכרת הטוב שהייתה טבועה בו היא בלתי ניתנת לתיאור", מספר אחד ממכיריו הרבים, "הוא היה קנאי ל'אידשקייט' בצורה מיוחדת. ניתן היה לראות כיצד כל חברי הבד"ץ כיבדוהו בצורה יוצאת דופן".

ידיד המשפחה מוסיף לתאר את דמותו המיוחדת: "בכל מוצאי שבת היה רוקד ושר זמירות במלווה מלכה עד לשעות מאוחרות בדבקות עצומה.

"הוא לא נתן שישמשו אותו", הוסיף, "ועשה את הכל לבדו גם בשעת מחלתו".

ר' דוד ז"ל נהג לקום כל יום בשעה 5:00 לפנות בוקר, ועוסק בתורה שעות ארוכות. לאחר מכן היה מתפלל בבית הכנסת שבשכונת 'בתי אונגרין'.

המטפל שטיפל בו בשלשה חודשים האחרונים סיפר כי כבר שלושים שנה הוא מטפל באנשים מבוגרים, ומעולם לא ראה יהודי כה צנוע ועניו. 'ההכרת הטוב שרחש לי, היא משהו בלתי נתפס', אמר.

ר' דוד אייכלר ז"ל אף שימש כחזן בראש השנה ויום כיפור בבית המדרש 'משכנות הרועים'.

לפני מספר שנים מונה ליו"ר ההנהלה ב'עדה החרדית' במקומו של הרה"ח רבי גרשון שטמר ז"ל והיה נאמן לדרכה של ה'עדה החרדית'.

כהשגיע הגאב"ד הגרי"ט וייס לארץ הקודש לכהן כגאב"ד, קיבלו בנמל התעופה בן גוריון, ואפילו שהיה מה'קנאים' נכנע וקיבל את מרותו של הגאב"ד ללא עוררין.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, חמשה בנים, ארבע בנות ועשרות נכדים, נכדות, נינים ונינות. בין נכדיו נמנה האדמו"ר מסטניסלב בביתר.

מסע הלוויתו תצא הערב (ג') בשעה 22:30 מרחבת זופניק ותעבור דרך בית המדרש 'משכנות הרועים' ובית המדרש 'תולדות אהרן' ברחוב מאה שערים בדרכה להר הזיתים בירושלים, שם יטמן למנוחת עולמים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד