י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

העצמה נשית וצמיחה אישית באמצעות לימודי N.L.P

מיכל לשם הפכה למאסטרית, מדריכה ומטפלת בשיטת N.L.P לאחר משבר אישי, משפחתי וכלכלי. המסר שלה לנשים – שיטת N.L.P יכולה לעזור לכל אחת להגשים את עצמה, להיות אמא מאושרת ולזכות בעצמאות כלכלית

pixabay
pixabay



"אישה שמגשימה את עצמה היא אישה הרבה יותר שמחה. אישה שהיא שמחה תהיה גם אמא הרבה יותר טובה וגם רעיה מאושרת" – כך על פי מיכל לשם, מאסטרית, מורה ומטפלת בשיטת N.L.P, שהצליחה בעזרת שיטת הטיפול הזו להתרומם מהמקום הנמוך ביותר אליו נקלעו חייה לפני כשלוש שנים, ולהפוך למגדלור של תקווה ומודל לפריצת דרך לנשים רבות.

"עד כה לא עסקתי כל כך בפרסום", מספרת מיכל לשם, "משום שהדברים עברו מפה לאוזן. כעת, מתוך תחושת שליחות עמוקה וחזון אישי, אני מבינה שעלי להגיע לכמה שיותר נשים, על מנת להראות להן את הדרך כיצד לקום ולעשות מעשה, שיהיה לטובתם ולטובת המשפחה כולה. אם אני הצלחתי לעלות על הדרך להצלחה ולשקם את חיי ואת חיי משפחתי, כל אחת יכולה לעשות את זה. החדשות הטובות הן שאפשר וכדאי לבצע את השינוי הזה מבלי להיקלע למשבר, כמו במקרה שלי. אפשר לייצר לעצמך מקור פרנסה מכובד ולצאת מהמקום של חוסר ערך עצמי, חוסר אונים ותלות כלכלית".







ובכל זאת, מה הביא אותך לעשות את השינוי בחייך?

"לצערי, אני הגעתי אל המקום הזה, שהביא לשינוי דרמטי בחיי, דווקא לאחר משבר אישי ומשפחתי, שגרר גם משבר כלכלי. לפני כחמש שנים, בגיל 26, מצאתי את עצמי בוקר אחד מגדלת לבד שלושה ילדים, לאחר שאביהם עזב את הבית בוקר אחד, בהפתעה מוחלטת. הילדים הגיבו למצב בהלם, שבעקבותיו באו גם תופעות נפשיות ופיזיולוגיות כמו גמגום, הרטבות וחרדת נטישה. מצאתי את עצמי עוברת ממטפלת למטפלת, כאשר אף אחת לא באמת הצליחה להוציא אותם מהמצב הקשה. במקביל, שמעתי על שיטת לימודי N.L.P והחלטתי לנסות אותה בכוחות עצמי. התוצאות המהירות שהושגו בטווח הקצר הדהימו אותי. בהתחלה עוד חשבתי שהשיפור הוא זמני והוא יחלוף, אבל לשמחתי התבדיתי. התוצאות החזיקו מעמד, הילדים חזרו לדרך המלך ולמעשה היו המטופלים הראשונים שלי. לאור הנסיון האישי והמוצלח החלטתי לאמץ בשתי ידיים את שיטת ה-N.L.P ולהתחיל לטפל".

שיטת N.L.P או בתרגומה החופשי – נ.ל.פ (ניתוב לשוני פיזיולוגי) - מציעה מגוון של טכניקות ומיומנויות פסיכולוגיות, שמטרתן ליצור השפעה ושינוי במחשבות, ברגשות ובהתנהגויות האנושיות, בעזרת שינוי של הרגלים ודפוסים אוטומטיים, על מנת להשיג תוצאות רצויות. השאיפה היא לשנות ולשפר את התקשורת הבינאישית והתוך-אישית. השיטה פותחה בארצות הברית בשנות ה-70 והיום היא משמשת ככלי טיפולי, באימון עסקי ובסדנאות לאימון ולשיפור עצמי (כך על פי ויקיפדיה).





"בשלב ראשון פתחתי קליניקה קטנה", מספרת מיכל, "ותוך זמן קצר המקום היה צר מלהכיל את כל המטופלות. מגיעות אלי נשים מכל המגזרים והשכבות – החל מעקרות בית שהן אימהות במשרה מלאה ועד לנשים קרייריסטיות, מנהלות ומורות. המשותף לכולן היה שהן מרגישות שזה המקום היחיד שבו הן יכולות לספר בגלוי את אשר על ליבן מבלי שישפטו אותן. בנוסף לטיפולים האישיים שבקליניקה, התחלתי להעביר גם סדנאות בכל רחבי הארץ, באתרי נופש והבראה. פגשתי אלפי נשים שרוצות ומוכנות להשיג את היעד הבא בחייהן - לעשות שינוי משמעותי עם עצמן, עם פרנסתן ועם משפחתן".

ההרצאות של מיכל לשם הפכו מוקד למשיכה, ולאור הביקוש היא החליטה להוציא סדרת דיסקים טיפוליים. "מדובר בסדרה של שמונה דיסקים", היא מספרת, "שבאים יחד עם קלפי העצמה, על מנת לאפשר לנשים להקשיב להנחיות הטיפוליות בזמנן החופשי ובמקסימום פרטיות. ההנחיות בדיסקים מכוונות לטיפול במגוון של בעיות כמו פחדים, חרדות, ביטחון עצמי, הורדת מתחים, התמודדות עם הריון ולידה ועוד. בעבודה של כחצי שעה ביום, למשך 21 ימים, הושגו תוצאות מדהימות ואלפי דיסקים נמכרו מפה לאוזן, ללא פרסום".

ההצלחה האדירה עשתה את שלה ומיכל לשם הבינה שיש לה שליחות להעביר את החומר הלאה ולא רק לטפל, אלא גם להכשיר מטפלות נוספות שיסייעו לנשים לבצע את השינוי בחייהן. "לפני כשלושה חודשים פתחתי את מרכז ההכשרה 'לשם', ולמרות הפרסום המינימלי כבר התמלאו חמש כיתות, שתיים בירושלים ושלוש בבני ברק. מרבית הנרשמות הן נשים ששמעו על הסדנאות מפה לאוזן, בעקבות המלצות של חברות שהיו בסדנאות, בטיפולים ובהרצאות פתוחות".

למי מתאימות הסדנאות הללו?

"מדובר בלימודי הכשרה למטפלות, שמתאימים לכל אחת, מבלי לפגוע בסדר היום שלה ובעיסוקיה – מפגש שבועי אחד בן חמש שעות (בוקר או ערב) בקורס שנמשך כארבעה חודשים ובסיומו מקבלים תעודת מאסטר ממרכז ההכשרה ומהפדרציה הבינלאומית ללימודי N.L.P. בבני ברק הסדנאות נערכות סמוך למתחם הרכבת, ובירושלים בבניין שערי העיר, במיקום מרכזי".

תוכלי לספר על מה שקורה בסדנאות ועל האווירה שבהן?

"בכל כיתה יש לא יותר מעשרים תלמידות, כך שהתחושה היא של קבוצה אינטימית ומגובשת. תוך כדי הקורס התלמידות עוברות תהליך טיפולי, כדי לעבור בעצמן את החוויה. בכל שיעור הן מעבירות סשן טיפולי על מנת לצבור נסיון. השיעורים הם מאוד חוויתיים והאווירה היא תומכת, מקבלת ומכילה. בזכות הקרבה שנוצרת בין מהשתתפות הנשים נפתחות ומספרות בגילוי לב על חוויות מחייהן, שמעולם הן לא העזו לשתף עם אחרות. הכל קורה באופן טבעי וכולן מרגישות מאוד בנוח זו עם זו. החוויה מאוד מעצימה והנשים מקבלות הזדמנות לחולל שינוי אמיתי בחייהן, שישפיע לא רק עליהן אלא על כל סביבתן הקרובה. חשוב להדגיש שהלימודים מבוססים על מקורות חז"ל".


צמיחה אישית מיכל לשם אימון NLP כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד