י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מקפיאים את הכרס אחת ולתמיד / אבי איתן

יותר מכל עונות השנה - עונת הקיץ, עם החום האופייני לה ועם הבגדים הקצרים ובגדי הים שנלבשים בה, הופכת כל מי שאינו שלם עם המראה החיצוני שלו למתוסכל. שוב אי אפשר להתכחש לכך שלמרות הדיאטות הרצחניות והמאמצים הרבים, במקרים רבים פשוט לא מסתלק השומן. לעתים לא מעטות, גם אם הצלחתם לרדת במשקל, יש מצבורי שומן 'סרבנים' שפשוט לא זזים ממקומם. מה עושים?

מקפיאים את הכרס אחת ולתמיד / אבי איתן
אילוסטרציה צילום: ארכיון בחדרי



אחת מן האפשרויות לטיפול במצבורי השומן הללו היא הליך כירורגי של שאיבת שומן. מדובר בהליך המבוצע על ידי מנתחים פלסטיים ואשר דורש טיפול תרופתי מונע נגד התפתחות זיהומים. אפשרות אחרת, חדשה יחסית, היא של הקפאת תאי השומן.

" קוראים לזה היום 'שאיבת השומן החדשה'. זה טיפול לא פולשני ונהוג לומר עליו בארצות הברית שאתה יכול לצאת מהעבודה להפסקת צהריים ולחזור ממנה רזה מבלי שיהיה צורך בזמן החלמה. זה דבר נהדר. זה מחליף ניתוח כירורגי פולשני. מדובר בטכנולוגיה מוכחת שנמצאת בשימוש בעולם כבר בין חמש לשש שנים. זה גורם להרס תא השומן ולפירוק שלו. תאי השומן יוצאים מן הגוף בדרך טבעית-מטבולית, ובאופן הזה ניתן להגיע להצרת היקפים", מסבירה מיכל קורקוס (בן יתח), הבעלים של Michal בוטיק לאסתטיקה ויופי.

לדבריה, ניתן להגיע בכל סדרת טיפולי הקפאת שומן להצרת היקפים בשיעור של 30% מהיקף המותניים הראשוני של הלקוח. "השיטה הזאת היא בעיקר לאנשים עם מצבור שומן שלא יורד להם אפילו אחרי פעילות בחדר הכושר. יש גם מטופלות מלאות שמגיעות לתוצאות מדהימות, אבל מישהי עם בטן ענקית לא מצפה אחרי הטיפול להיות שטוחה אלא עם בטן קטנה יותר. אבל יש לי מטופלת שהיתה עם בטן קטנה – ויצאה עם בטן שטוחה. אם יש מטופל או מטופלת בעלי BMI גבוה – הם חייבים להבין שהטיפול ייקח זמן רב יחסית", ציינה. עוד הוסיפה כי לא מדובר בתחליף לתזונה נכונה ולפעילות ספורטיבית, אלא בכלי עזר שיכול להועיל למי שלמרות שקיבל על עצמו אורח חיים בריא לא מצליח להיפטר ממצבורי השומן 'הסרבניים'.

מדובר, ללא ספק, בשיטת טיפול שעשויה להועיל למי שהפכו למתוסכלים בעקבות דיאטות רבות שנגמרו בהשמנה חוזרת. זאת, משום שבניגוד לדיאטה רגילה, שבה תאי השומן רק מתכווצים וזוכרים תמיד כיצד להתרחב מחדש, בטיפול הקפאת השומן ממיסים את תאי השומן והורסים אותם כליל. "תא שומן שנהרס לא יחזור. אם יש לך עכשיו בטן וטיפלנו בה – הבטן לא תחזור להשמין", הסבירה קורקוס (בן-יתח). עם זאת, הבהירה כי לא מדובר בתעודת ביטוח מפני השמנה עתידית. זאת, משום שההשמנה אולי לא תבוא לידי ביטוי בחלק בגוף שבו בוצע טיפול הקפאת השומן, אך תבוא לידי ביטוי בחלקי גוף אחרים.

"היתה לי מטופלת שהגיעה בפעם הראשונה לפני חודש ואמרה לי שהמכשיר לא עובד. מדדתי ושקלתי אותה וראיתי שהיא עלתה 4 קילו למרות שהיתה לה ירידה של 5 סנטימטרים בהיקף המותן. מ-112 סנטימטר ל-107 סנטימטר. המכשיר עבד והיא העלתה משקל במקומות אחרים", סיפרה.

איך מתבצע טיפול הקפאת השומן?

"מדובר במכשיר בעל ידיות בשלושה גדלים שונים. עובדים בצורה מבוקרת עם פד ייעודי ותכשירים נוגדי הקפאה. צריכה להיות חציצה מלאה בין הגוף של המטופל לבין המכשיר, כדי שלא ייגרמו כוויות קור. כשלקוח או לקוחה מגיעים אנחנו מודדים אותם, שוקלים, מצלמים והם נכנסים לטיפול. הטיפול נמשך 45 דקות שבהן מחוברים למכשיר. השלב הראשוני הוא הכנסת הגוף לעבודה. אחרי כמה דקות הגוף נרדם ולא מרגיש את טמפרטורת ההקפאה. אחרי 35 דקות אנחנו עושים את הפמפום האחרון שממריץ את הדם ומחזיר את הגוף לפעולה הרגילה שלו", הסבירה.

מכשיר הקפאת השומן מאושר על ידי ה-FDA האמריקני, על ידי מכון התקנים האירופאי ועל ידי מכון התקנים הישראלי. מפעילי המכשיר עוברים קורס ייעודי, על מנת שיוכלו להפעיל אותו בבטחה ולהגיע באמצעותו להצרת היקפים אפקטיבית של הלקוחות.

"גם מנתחים פלסטיים משתמשים בטכניקה של הקפאת השומן, אבל בזמן שהם גובים בין כ-5,000 שקל לטיפול בודד – עולה סדרת טיפולי הקפאת שומן כ-6,000 שקלים וטיפול בודד – 999 שקלים. מכיוון שאני נמצאת בחדרה, אני גובה על סדרת הטיפולים 50% בלבד ולכן המחירים שלי זולים יותר משל כל העמיתים שלי", ציינה קורקוס (בן-יתח).

גם גברים עושים הקפאת שומן?

"בוודאי. יש גברים שרוצים לטפל בכרס שיש להם. יש לנו מטופל שבכל טיפול מציג בגאווה את התוצאות ומתלהב מהשינוי".

לפרטים>>

Michal בוטיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד