כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"פרשת שחיתות הגדולה בתולדות המדינה"

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד העיד בפרשת הצוללות שהיא לדבריו פרשת השחיתות הגדולה ביותר בתולדות המדינה. לדברי לפיד, כסף של מערכת הביטחון יצא מישראל ועבר לחשבון סודי לגרמניה ומשם לכיסו הפרטי של עו"ד דוד שמרון, מקורבו של נתניהו

לפיד. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
לפיד. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



יאיר לפיד העיד בפרשת הצוללות: "בפרשת השחיתות הגדולה ביותר בתולדות המדינה": במסגרת חקירת המשטרה בתיק 3000 המכונה פרשת הצוללות, חבר הכנסת יאיר לפיד העיד הערב (רביעי) במשרדי להב 433 של משטרת ישראל, כך פורסם לראשונה בחדשות 2.

לפיד שהגיע בהמשך לאולפן ערוץ 2 אמר כי "זו ללא ספק פרשת השחיתות הגדולה בתולדות המדינה - כסף של מערכת הביטחון יצא מישראל ועבר לחשבון סודי לגרמניה, משם נכנס לכיס הפרטי של עורך דינו וחברו הטוב של ראש הממשלה מבלי ששר הביטחון מודע. אני לא יודע איך ראש הממשלה לא ידע".

"ניהלתי משא ומתן עם גרמניה, כשהם יודעים כל הזמן שעורך הדין של נתניהו הוא זה שנותן את הטון", המשיך לפיד. "אני לא יודע איך כולם נשארים בתפקידים שלהם. יום אחד גילה שר הבטחון שיש כוונה למכור צוללות למצרים ואז פנו אליהם - והם אמרו שראש הממשלה אישר, מבלי שכולם יודעים. קומבינת הצוללות זו קומבינה של שחיתות".

בראיון התייחס לפיד גם לצלילה שלו בסקרים האחרונים. "היה לי יום לא טוב, זה לא משמח אף אחד", הודה. "בפוליטיקה למדתי שנפלתי וקמתי, כולם הספידו אותנו וזה מה שלמדתי. אצא מזה בעבודה קשה. אני מסתכל על המדינה המדינה צריכה: ראש הממשלה יודע לנהל מדינה, אבל לא אכפת לו מניצולי שואה; גבאי הוא סימפטי, אבל הוא לא יודע איך נראה קבינט. אני יודע, ואכפת לי".

עוד דן שר האוצר לשעבר גם בסוגיית דת ומדינה, שעלו לאחרונה לכותרות. "אני לא רוצה לשסע את המדינה כדי להרוויח נקודות פוליטיות, אנחנו צריכים לחיות ביחד", אמר. "מדינת ישראל יותר חשובה מהמריבות הקטנות האלו".
יאיר לפיד פרשת הצוללות משטרת ישראל בנימין נתניהו דוד שמרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד