י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מדען אוסטרלי טוען: "מצאתי הוכחות לקיומה של תיבת נח"

מדען אוסטרלי טוען כי מצא הוכחה לקיומה של תיבת נח התנ"כית • "בדיקת הסלעים תסייע להוכיח שהקניון לא נוצר לפני מיליוני שנים כפי שטוענים חלק מעמיתיו, אלא כפי שמתואר בפרשת נח, לפני אלפי שנים"

ציור תיבת נח של אדוורד היקס (1780–1849), קרדיט: noahs ark, ויקיפדיה
ציור תיבת נח של אדוורד היקס (1780–1849), קרדיט: noahs ark, ויקיפדיה



גיאולוג אוסטרלי, מנסה להוכיח את קיומו של המבול הגדול המוכר לנו מפרשת נח, יורשה לאסוף דגימות רוק מהגרנד קניון.

אנדרו סנלינג מדען נוצרי, החבר בארגון מדעי נוצרי, המאמין כי התנ"ך הוא נקודת המוצא למדע, עם תואר דוקטורט מאוניברסיטת סידני שבאוסטרליה, המאמין בפרשנות המילולית של התנ"ך על תיבת נח, קיבל אישור לבצע בדיקות שיכולות להוכיח את קיומה של תיבת נח מההיבט המדעי.

הגרדיאן הבריטי מדווח, כי פרויקט המחקר שעליו עבד המדען אנדרו, אושר לאחר מאבק של שנים, ולאחר שהגיש תביעה נגד הפארק הלאומי שדחה את בקשתו לאסוף דגימות סלעים מהקניון למטרת המחקר שלו.

בשנת 2013, הגיש ד"ר סנלינג, בקשה לבצע דגימות ב-60 אבנים מארבעה מקומות שונים בפארק הלאומי, אך בקשתו כאמור, נדחתה. הגיאולוג אנדרו טען שמנהלי הפארק דחו את בקשתו משום שהם "לא אהבו את השאלות ששאל", אנדרו סנלינג טוען "כי בדיקת הסלעים תסייע להוכיח שהקניון לא נוצר לפני מיליוני שנים כפי שטוענים חלק מעמיתיו, אלא כפי שמתואר בפרשת נח, לפני אלפי שנים".

עורכי דינו של אנדרו המדען, טענו, כי הפארק הפר לאחרונה צו של דונלד טראמפ, שהודיע על חופש דת במתחם, וכי מנהלי הגרנד קניון דחו את בקשת מרשם, לאסוף דגימות, כי הם לא אהבו את השאלות שהציג להם. כאמור, לאחר מאבק עיקש, ולאחר שהסיר את התביעה נגד הנהלת הגרנד קניון, אושר לו בשבוע שעבר לאסוף דגימות לצורך המחקר.

עם זאת, ד"ר ג'ילס, גיאולוג מאותה אוניברסיטה, אמר כי "הראיות המדעיות לא עולות בקנה אחד עם ההשערה של סנלינג".

"אנחנו יודעים מה ההשפעה של שיטפונות גדולים מאוד על כדור הארץ" הוא אמר. "אנחנו יודעים שהם קורים לפעמים, יש לנו קרחונים שיש להם סכרי קרח גדולים שיש להם חותם ברור מאוד על הנוף".

לטענתו "אלה רק סלעים נורמליים, והם לא מוכיחים ראיות של קטסטרופה".

הפארק הלאומי גרנד קניון - נמצא, בצפון-מערב מדינת אריזונה בארצות הברית, הפארק משתרע על חלקו המרכזי של הגרנד קניון, הקניון הגדול של נהר הקולורדו, זהו אחד מאתרי הטבע הנודעים בעולם, הוא כלול בהגדרה - אחד מפלאי עולם, וב-1979 הכריז עליו ארגון אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. בפארק, המשתרע על שטח של 4,926 קילומטרים רבועים במחוזות קוקונינו ומוהאבי, ביקרו בשנת 2016 קרוב לשישה מיליון תיירים.
תיבת נח גיאולוגיה הגרנד קניון מדע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד