י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

רפואה אסתטית – מראה חדש ללא ניתוחים / אבי איתן

אנשים רבים מבקשים לשפר את מראה גופם ולהעניק לעצמם מראה צעיר ורענן יותר. החשש מהתהליך לעיתים מונע מהם להשיג את מבוקשם, אך עם התפתחות תחום הרפואה האסתטית ניתן היום למצוא טכניקות שונות ומתקדמות הנותנות את התוצאה המובטחת ללא צורך בניתוח.

רפואה אסתטית – מראה חדש ללא ניתוחים / אבי איתן
על הדרך



ד"ר ויטה יעקובלב לא תיארה לעצמה כשהחלה לעסוק בתחום רפואת השיניים, במהלך שירותה הצבאי, שהעיסוק הזה יוביל אותה ברבות הימים לתחום אחר לחלוטין ברפואה – הענקת טיפולי רפואה אסתטית. בין השנים 2007 ל-2012 למדה רפואת שיניים וקיבלה את רישיון רפואת השיניים. כמה שנים לאחר מכן עוד עבדה כרופאת שיניים במרפאות פרטיות ובמרפאה של כללית סמייל, אך הלב משך אותה לטיפולי הרפואה האסתטית.

"התחלתי ללמוד את תחום הרפואה האסתטית כתחום מקביל ומשלים לרפואת השיניים. רציתי להתעסק באסתטיקה של השיניים. אחרי השתלות שיניים משתנה הרבה פעמים גם המבנה של הפה. מי שלא היו לו שיניים אחוריות במשך שנים רבות – סביר להניח שזה ישפיע גם על צורת הפנים שלו ושיהיו לו שקעים בלחיים", הסבירה. לדבריה, מדובר בתחום שבו פעמים רבות מקבל המטפל משוב חיובי על השיפור במצב רוחו של המטופל בעקבות תוצאות הטיפול המאפשרות לו להרגיש יותר טוב עם עצמו. "כיום, אני כבר לא עוסקת ברפואת שיניים אלא רק בטיפולי רפואה אסתטית", ציינה.

הרפואה האסתטית היא תחום רפואי חדש יחסית. בישראל קיימים טיפולי רפואה אסתטית מאז שנת 2003, לפני פחות מ-15 שנה בלבד. מדובר בתחום שהתפתח לאחר שהתפתח ביקוש לטיפולים אלטרנטיביים לכירורגיה הפלסטית. אנשים ונשים ביקשו לשפר את מראה גופם תוך שהם נמנעים מכניסה לניתוח פלסטי. הפרקטיקות שבהן נעשה שימוש במסגרת הרפואה האסתטית הן נרחבות למדי. הן כוללות טיפולי פילינג עמוק, טיפולי הרמת פנים באמצעות חוטים המתמוססים בגוף ועוד. סוג נוסף של טיפולים הוא טיפולי ההזרקות הכוללים הזרקת בוטוקס להחלקת קמטי הבעה והזרקת חומצה הילארונית למילוי קמטים ולעיצוב הפנים. בטיפולים הללו, שנעשים ללא צורך בכניסה לחדר ניתוח ועם פרק זמן החלמה מינימלי ביותר, יכולים המטפלים ברפואה אסתטית לפסל מחדש למטופלים ולמטופלות את האף ואת השפתיים, לבנות ולפסל את עצמות הלחיים שלהם ולבנות אפילו קו לסת חדש.

טיפול חדשני ומהפכני שנוסף ממש בימים אלו לטיפולי הרפואה האסתטית בישראל הוא טיפול הרמת עפעפיים ללא צורך בניתוח. לדברי ד"ר ויטה , ששבה לאחרונה מסדרת השתלמויות על המכשיר החדש בגרמניה, מדובר בטכניקת טיפול שהופכת לנפוצה יותר ויותר באירופה כיום. "באמצעות המכשיר החדש הזה, שהבאתי לישראל, אפשר לחדש את רקמות העור של העפעפיים. העור החדש שצומח בעפעפיים אחרי הטיפול הוא מתוח וצעיר ומאפשר את אפקט 'הרמת העפעפיים' המבוקש מבלי שיהיה צורך להיכנס לחדר ניתוח", הסבירה.

באיזה גיל כדאי לאישה להתחיל בטיפולים להסרת קמטים?

"נשים שמגיעות לטפל בעצמן בגיל 45 פלוס, יגיעו ככל הנראה כבר עם נזקים שנגרמו להן במהלך השנים – קמטים עמוקים, עור נפול ויבש, כתמים שנגרמים כתוצאה מחשיפה לא מבוקרת לשמש. בגיל הזה העור כבר עלול להיראות לא טוב, יבש וחסר חיים", הסבירה ד"ר ויטה. לדבריה, כדאי לנשים בגילאים 25 עד 30, שעור הפנים שלהן עדיין צעיר למדי, להגיע ולטפל בקמטוטים הקטנים שמתחילים להופיע בערך בתקופה הזאת של חייהן. הטיפול בקמטוטים נעשה באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית המעלימה את הקמטוטים ומשאירה את עור הפנים חלק וצעיר. טיפולי מזותרפיה וטיפולי לייזר יכולים רק לסייע לשמירה על גמישות העור ועל המוצקות שלו.

"אצל נשים מגיל 35 עד 40 אפשר כבר לראות הידלדלות של העור במידה כזו או אחרת. הקמטים מתחילים להעמיק ולכן, כדאי מאוד לטפל בהם ולמלא אותם. באופן הזה, אפשר לשמור על עור הפנים, למנוע נפילה שלו או לצמצם אותה באחוזים גדולים ככל שניתן", הסבירה.

לפרטים >>
טיפול בקמטים טיפוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד