י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

עורך 'כפר חב"ד' התנצל • בחב"ד אומרים: לא מספיק

'כפר חב"ד', השרוי בחובות כבדים, יצא-לאור השבוע, לאחר שהנהלתו קוששה תרומה להדפסה מיו"ר ועד כפר חב"ד • העורך התנצל על הראיון שעורר זעם, אבל בחב"ד עדיין כועסים

עורך, אהרן דב הלפרין
עורך, אהרן דב הלפרין

עיתון 'כפר חב"ד', השרוי בחובות כבדים ומצוי במשבר ניהולי ומערכתי קשה, יצא-לאור בשבוע האחרון, לאחר שהנהלת העיתון הצליחה לקושש תרומה להדפסה חד פעמית של העיתון. זאת, לאחר שבשבוע שעבר לא הודפס העיתון.

המימון להדפסה השבוע הגיע, באופן חד-פעמי, מבנימין ליפשיץ, יו"ר ועד כפר חב"ד. ליפשיץ תרם את הדפסת העיתון מכספו הפרטי.

בשבוע שעבר הודיעה הנהלת העיתון על אי הדפסתו, בעקבות מה שהוגדר על ידי מנכ"ל העיתון, ישראל ברוד, "התארגנות מחדש".

גורמים שונים ידעו לספר, כי הדבר נבע מהתנגדות של הנהלת העיתון, ובראשם מנכ"ל העיתון, להדפיסו, עד שלא תתפרסם התנצלות מהעורך, אהרן דוב הלפרין, על הראיון המביש שפירסם בגליון פורים - ראיון שעורר זעם רב בחב"ד - עם אחד מהפעילים הקיצוניים של ה'משיחיסטים'.

בסוף השבוע יצא העיתון לאור, כאשר המדור 'מאחורי הקלעים' מוקדש על-ידי העורך לפרשה שהסעירה את חב"ד, ב"התנצלות" צינית, לעגנית ולגלגנית במיוחד.

"אודה ואבוש: ככל שהדבר יישמע מוזר – לא ידעתי שמדובר ב'טרוריסט קיצוני'. על אף הימצאותי מתוקף תפקידי בצומת מרכזית של חדשות ודיווחים, לא היה לי שמץ של מושג ששימעל'ה הוא טרוריסט. באמת שלא. אילו רק הייתי חושד בכך, לבטח הייתי מביא עמי לראיון שומרי ראש ושני מאבטחים", כותב הלפרין על מושא הראיון, שמעון פיזם.

"עתה, משנודעה לי זהותו האמיתית, המפחידה והמסוכנת, ולאחר שבירכתי בשבת האחרונה ברכת 'הגומל' – אני מבקש באמת, במלוא הכנות, סליחה מחילה וכפרה מכלל הקוראים, במיוחד מאלו שילדיהם נתקפו ביעותי חרדה וסיוטי לילה עקב תמונותיו של הטרוריסט הקיצוני שהופיעו בשגגה בעיתון. יתירה מזו: אינני מסתפק רק בבקשת סליחה, אלא גם מצהיר על התחייבות חד-משמעית לממן את כל עלויות הטיפולים הפסיכולוגיים לילדים שנפגעו מביעותי החרדה", נכתב בטור.

אחד משלוחי חב"ד בישראל, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "לא דובים ולא יער. לא מכתב התנצלות לפנינו, אלא מכתב התרסה. לא הכרה בטעות, אלא עיקשות ונצחנות. לא ביטול הדעה האישית בפני דעת גדולים ממנו, אלא התנשאות ולגלגנות.

"לדידו של העורך, כל אנ"ש חסידי חב"ד, בראשות גדולי הרבנים, המשפיעים והשלוחים, שהזדעזעו מפרסום הראיון המחפיר ב'כפר חב"ד', אינם אלא שוטים גמורים, שאינם יודעים פרק בהבנת הנקרא".

שליח אחר הגיב: "צריך להבהיר נקודה אחת: הדרך של התעלמות מה'אוהל', ביטויים קיצוניים והתנהגויות שאינן הולמות, תוארי היפך הכבוד ליד שמו של הרבי ועוד, הם גישה פסולה ומוטעית מכל וכל. זה לא ויכוח לגיטימי בין שתי דעות שוות ערך. אלה דעות פסולות ומוטעות, שאנחנו דוחים על הסף.

"עצם מתן הלגיטימציה לשיטה זו, מקוממת. הם כמובן לא יתנו לגיטימציה לדעות ההפוכות מדעתם. מעניין היה לראות אם בעיתונם היו נותנים מקום אפילו לדבר קטן: הליכה לציון הקדוש.

"לכן זו נפילה וכישלון ולא עניין של ליצנות והתנצלות לעגנית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד