י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אבל בשוויץ: גאב"ד ציריך הגאון רבי משה חיים שמרלר זצ"ל

בירושלים נפטר הבוקר, הגאון הישיש רבי משה חיים שמרלר זצ"ל, שהנהיג עשרות בשנים את קהילת מחזיקי הדת בציריך ועלה בשנים האחרונות לישראל • אחד ממקורביו ל'בחדרי': "בני קהילתו אהבו אותו"

הגרמ"ח שמרלר זצ"ל גאב"ד ציריך בשוויץ. צילום: ברוך אוביץ
הגרמ"ח שמרלר זצ"ל גאב"ד ציריך בשוויץ. צילום: ברוך אוביץ



ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר הבוקר (שלישי), הגאון הצדיק רבי משה חיים שמרלר זצ"ל, אב"ד מחזיקי הדת בציריך שבשוויץ והוא בן 89 בפטירתו.

הגרמ"ח שמרלר זצ"ל נולד בוינה בשנת תרפ"ז לאביו הגאון הצדיק רבי נפתלי צבי שמרלר זצ"ל שכונה ר' הערשאלע, ונפטר בכ"ה בסיוון תש"ח שימש כראש ישיבת חיי עולם בירושלים ודיין ופוסק מלפנים בגליציה ובירושלים.

בחודש אלול תרצ"ח עלה יחד עם אביו לישראל והתיישבו בתל אביב. בצעירותו למד ב'חיי עולם' בירושלים יחד עם האדמו"ר בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל.

בעיצומו של אחד השיעורים בצל קורתו של אביו הג"ר נפתלי צבי שמרלר זצ"ל - הגיע לפתע הרבי ה'אמרי אמת' אל הישיבה. רבי נפתלי צבי נרעש ונפחד, יצא לקראת הרבי ה'אמרי אמת' בגיל ורעדה ולא ידע את נפשו מהתרגשות. הרבי קראו אליו ושוחח עמו ארוכות, ועזב את המקום.

"זכורני", אמר לימים הרבי בעל ה'פני מנחם' "כי בשובו אל הכתה, חוורו פני רבי נפתלי-צבי כסיד ונסער עד עמקי נפשו עד כי לא ניתן היה להמשיך את הלימוד". הרבי לא ידע אמנם את תוכן הדברים שמסר ה'אמרי אמת' באזני רבי נפתלי-צבי - אולם בביתו פנימה הואיל רנ"צ לדבר מעט מסערת נפשו. גילה כי הרבי מגור הפליא באזניו גדולות ונצורות אודות בנו הבחור והעלה מן הדברים כי נועד לימים להנהיג את כלל ישראל.

לימים סיפר בנו הגאון רבי משה חיים שמרלר זצ"ל, שאכן זוכר את פרטי המקרה, כי זכה ללמוד ביחד בכיתה עם הרבי ה'פני מנחם'.

לפני שישים שנה הגיע לציריך ומאז הרב שמרלר הנהיג במשך שנים רבות את חברת קהילת 'מחזיקי הדת' בציריך שבשוויץ. בשנים האחרונות עלה לישראל עקב חולשתו והבוקר השיב את נשמתו ליוצרה בבית החולים 'הדסה הר הצופים'.

הצלם החסידי הוותיק ר' ברוך אוביץ שהיה מקורב לרב זצ"ל, מספר ל'בחדרי חרדים' כי הרב שמרלר זצ"ל, היה יהודי עניו, שכל חייו היו מסכת אחת של תורה ויראת שמים. בני קהילתו אהבו אותו וינקו ממנו תורה וחסידות.

הרב זצ"ל הותיר אחריו דור ישרים מבורך בנים וחתנים ועשרות צאצאים ההולכים בדרכו.

בזאת חנוכה תשע"ו הוכתר בנו הגאון רבי נפתלי צבי שמרלר לרב הקהילה בציריך כממלא מקום אביו, אביו הגרמ"ח זצ"ל הגיע בשארית כוחותיו להשתתף במעמד ואף נשא דברים.

מסע הלוויה היום (שלישי) בשעה 16:15 מביתו ברחוב הרב סורוצקין בירושלים, ובשעה 17:00 מישיבת 'כוכב מיעקב' - טשעבין להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב משה חיים שמרלר ציריך מחזיקי הדת הלוויה שוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד