י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מתכון עוגת קפה פרווה שאסור לפספס!

עוגת קפה יכולה להיות שילוב מצוין עם ארוחת בוקר קלילה או להיות מוגשת אחרי אחרת הצהריים. בנוסף, מתכון פרווה קליל יאפשר להגיש את העוגה גם בארוחת ערב או אפילו בימי שישי וערבי חג. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת

מתכון עוגת קפה פרווה שאסור לפספס!
pixabay

 


עוגת קפה מתאפיינת בארומה של טעמים והיא מומלצת למגוון רחב של סיטואציות. מגוון העוגות אמנם גדול לפחות כמו ההיצע הרחב של סוגי הקפה, אך תמיד מדובר על חוויה מרעננת לחך. היתרון של העוגה הוא שאפשר להגיש אותה בבוקר, בצהריים ובערב ובזכות חומרי גלם שהם פרווה יש רבים שבוחרים אותה בימי שישי, שבתות וחגים. אז איפה מתחילים ואיך מכינים את העוגה המושלמת? קבלו מדריך מסודר:

מרכיבים וחומרי גלם

• חצי כוס סוכר לבן
• כוס סוכר חום
• 2 ביצים
• 1 כוס שמן
• 3 כפות מכוס קפה שהוכנה מראש עם מכונת קפה
• 2 כוסות קמח תופח
• חצי כפית סודה לשתייה
• מלח

הוראות הכנה

אלו השלבים עליהם יש להקפיד על מנת להכין את העוגה:

א. חימום התנור – בשלב הראשון מחממים את התנור לחום של 170 מעלות. אפשר לעשות זאת כמה דקות לפני שמתחילים לאסוף את החומרים לעוגה, או במקביל להכנת הקפה במכונה. הכי חשוב שהתנור יהיה במעלות המתאימות כאשר המגש ייכנס לתוכו.

ב. ניפוי הקמח – בשלב השני מנפים את הקמח לתוך קערה קטנה. כפי שניתן לראות מרשימת המרכיבים וחומרי הגלם אין בעוגה הזו מוצרי חלב, לכן היא יכולה להתאים גם לארוחה בשרית. ניפוי הקמח מתבצע תוך הוספת הסודה לשתייה וקורט מלח ולאחר מכן מניחים את הכל בצד.

ג. הקצפת הביצים – בשלב השלישי מקציפים את הביצים עם הסוכר וממתינים לקבלת תערובת תפוחה ובהירה. כאן הדעות מתחלקות בין אלה שמעדיפים להשתמש במטרפה ידנית לבין אלה שלא מוותרים על מטרפה חשמלית, אך בסופו של דבר אתם מחליטים. הקצפת הביצים לא אמורה באף מקרה לארוך יותר מכמה דקות ויש להמתין לתערובת אחידה ויציבה.

ד. הוספת השמן ותערובת הקמח – בשלב הרביעי מוסיפים לתוך התערובת המוכנה את השמן והקמח לפי הכמויות שהוזכרו. ניתן להוסיף את השמן והקמח יחד או לעשות זאת לסירוגין.

ה. מוסיפים את הקפה – בשלב החמישי מוסיפים את כוס הקפה שהוכנה מראש במכונה. תוך כדי הוספת הקפה צריך להמשיך לבחוש את כל התערובת לקבלת מרקם אחיד, אך יש להיזהר מערבוב-יתר שיגרום לעוגה להיות קשה.

ו. יציקה לתבניות ואפייה – יוצקים את כל התערובת לשתי תבניות אינגליש קייק מאורכות ומכניסים לתנור שחומם מראש. אופים את הכל למשך 20-30 דקות ונועצים קיסם או שיפוד כדי לבדוק אם הוא יוצא נקי.
מניחים את העוגה להתקרר מעט, פורסים אותה בעדינות ומגישים אותה לצד פירות מתוקים, קצפת צמחית או עוגיות.

אפיה עוגה מתכון מכונת קפה

 

מעוניינים לשתף אותנו במתכונים שלכם? שלחו אלינו לוואטסאפ 0583288642 או למייל [email protected] ואולי נעלה גם את המתכון שלכם.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד