י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

באמצע ה'שלום זכר': מחבל נכנס ורצח שלושה בני משפחה

פיגוע אכזרי בליל שבת שבת בישוב חלמיש, מחבל שחדר ליישוב, נכנס לבית משפחת סלומון ובאמצעות סכין דקר ארבעה בני משפחה, האב יוסף הי"ד, הבן אלעד הי"ד אב לחמישה ילדים תושב אלעד, והבת חיה הי"ד - נהרגו במקום. אם המשפחה, טובה, נפצעה בינוני

באמצע ה'שלום זכר': מחבל נכנס ורצח שלושה בני משפחה
מתנדבי זק"א בזירת הטבח בחלמיש צילום: דוברות זק"א



פיגוע אכזרי בליל שבת ביישוב חלמיש בחבל בנימין, מחבל צעיר שחדר לישוב, נכנס לבית משפחה, ובאמצעות סכין דקר ארבעה בני אדם.

שלושה בני משפחה נרצחו במקום. אב המשפחה יוסף סלומון הי"ד, בן 70; בתו חיה סלומון הי"ד, בת 46, התגוררה ביישוב. אלעד סלומון הי"ד, בן 36, אב לחמישה ילדים תושב אלעד. אשתו אספה מיידית את חמשת ילדיהם שהיו בבית, החביאה אותם באחד החדרים והזעיקה את כוחות הביטחון. בזמן שהתרחש הפיגוע, חגגו בבית "שלום - זכר", לנכד שנולד. הורי התינוק - שמואל ואסתר - לא שהו בבית.


סמ"ר ע', הלוחם ביחידת עוקץ שירה במחבל ונטרל אותו, משחזר

אם המשפחה, טובה, בת 68, נפצעה באורח בינוני ופונתה לבית החולים שערי צדק בירושלים. ד"ר עופר מרין, מנהל מחלקת הטראומה בבית החולים: "האישה זוכרת היטב את כל האירועים. היא הייתה קרוב לדלת הכניסה של הבית, היא ראתה את המפגע שנכנס, היא זוכרת היטב את האירוע כולו כולל דקירת שאר בני משפחתה".


מנהל מחלקת הטראומה בשערי צדק על מצבה של אם המשפחה

אחד השכנים, חייל ביחידה מובחרת ששמע את הצעקות, ירה במחבל דרך החלון ופצע אותו בינוני.

דורון מה טוב, חובש רפואת חירום של איחוד הצלה, תושב הישוב, סיפר בצאת השבת: "בסיום סעודת השבת התקבל דיווח על פצועים קשה באחד הבתים בישוב. יצאתי מיידית למקום ונתקלתי בזירה קשה. אב ובנו היו ללא רוח חיים. וסייעתי בפעולות ההחייאה על הבת אך למרבה הצער נקבע מותה בתום מאמצי ההחייאה. כמו כן הענקנו טיפול רפואי ראשוני בסיוע מתנדבים נוספים, לסבתא שנפצעה באורח בינוני כתוצאה מדקירות".

יהודה משי זהב יו"ר ארגון זק"א, אמר: "מיד עם צאת השבת הגעתי לזירה יחד עם צוות בנימין של זק"א. לעינינו התגלתה זירה מזעזעת ביותר. בית של שבת, שולחן ערוך. האוכל על פלטת השבת, כמו גם ה'ארבעס' לכבוד ה'שלום זכר' של הולדת הנכד. ומסביב כל כך הרבה דם של הנרצחים הק'.

"במשך שעות עבדנו בעבודת קודש של כבוד המת באיסוף הממצאים ושלוליות הדם הרב שנשפך כמים".

צילום: יחזקאל איטקין, דוברות זק״א


















המחבל, עומר אל עבד בן 19 תושב האזור, נפצע באורח בינוני, טופל בבית החולים בילינסון, משם שוחרר כבר והועבר לחקירה.

מתחקיר ראשוני של הפיגוע עולה, כי המחבל בן ה-19 קפץ מעל הגדר והפעיל את מערכת ההתראה, אולם לא הצליחו לעצור אותו. המחבל, התקדם כ-150 מטרים, נכנס לבית בו הדלת הייתה פתוחה ובאמצעות סכין החל לדקו את בני הבית. גרומי הביטחון בודקים כיצד לא נעצר המחבל עוד בטרם הספיק להכנס לבית ולבצע את הטבח הנורא.

בעקבות הפיגוע האכזרי, יצאה חטיבת בנימין למבצע חטיבתי נרחב בכפר כובר, הסמוך ליישוב חלמיש, ממנו יצא המחבל. במסגרת המבצע כוחות צה"ל בחטמ"ר, יחידות מיוחדות והשב"כ כיתרו את הכפר, והיציאה ממנו תתאפשר במקרים הומניטריים בלבד.

בנוסף, הכוחות ביצעו מיפוי הנדסי של בית המחבל לקראת הריסה, סריקות אמל"ח נרחבות והחרימו כספי טרור. אחיו של המחבל נעצר על ידי כוח של דובדבן וכוח של עוקץ.

בנוסף, כחלק מהפעילות מתבצעת תצפית באמצעות "רוכב שמים" מעל בית המחבל שביצע את הפיגוע אמש ותצפית נוספת על מרחב היישוב חלמיש באמצעות בלון איסוף של גדוד האיסוף "ניצן".
כמו כן, בוצעו עבודות הנדסיות לצורך הטלת כתר על מרחב הכפר כובר.

בתוך כך, מאז יום שישי נמשכים העימותים והפרות הסדר ברחבי הארץ, בעקבות אי הסרת המגנומטרים בשערי הר הבית. סמוך לכניסת השבת מחבלים יידו אבנים לעבר גדר קרית ארבע, ללא נפגעים. סמוך לכניסת השבת מחבלים הציתו את יער ראש צורים שבגוש עציון, כוחות כיבוי אש ובטחון הצליחו להשתלט על ההצתה ולכבותה. בליל שבת בסמוך לשעה 22:20, כ-150 מחבלים יידו אבנים באל ערוב, כמו כן יידו בקת"ב לעבר הכח, מיד עם הגעת הכוחות הם התפזרו. ללא נפגעים.

בערב שבת דווח על שמיעת ירי באבני חפץ, לאחר סריקות של הכוחות אותר הבוקר קליע בבית הכנסת של היישוב, ללא נפגעים. סמוך לשעה 22:20 בליל שבת מחבלים יידו בקתבים לעבר אזור הבתים בשכונת הר גילה בירושלים. ללא נפגעים, לא דווח על נזק. בערב שבת מחבלים יידו בקבוק תבערה לעבר כביש 6 סמוך לטייבה. ללא נפגעים. במהלך ליל שבת, מחבלים הפרו את הסדר יידו אבנים ובקתבים לעבר כוח בעיסוואיה, הכוח השתמש באמצעים לפזרם, ללא נפגעים לכוחותנו.

במהלך ליל שבת מחבל יידה בקתב לעבר שוטרים באבו-טור, ללא נפגעים. במהלך כל השבת מחבלים הפרו את הסדר ויידו אבנים לעבר כוחות בא-טור, הכוח הגיב באמצעים, ללא נפגעים לכוחותנו.

סמוך לצומת הכבשים רכב חשוד שהבחין בכח ניסה להמלט החשוד פרק מהרכב והחל במנוסה. ברכבו אותרה סכין. במהלך כל השבת מחבלים הפרו את הסדר ויידו אבנים לעבר כוחות בשועפאט, הכוחות הגיבו באמצעים, ללא נפגעים. בהר הזיתים מחבלים יידו אבנים ובקבוקי זכוכית לעבר הכוחות ובתים בסביבה. כוחות הגיבו באמצעים. בצוקי עיסאוויה מחבלים יידו אבנים וגלגלו צמיגים בוערים לעבר הכביש. כוחות טיפלו במרחב. דיווח נוסף התקבל בשעת הערב מחבלים מיידים אבנים ומשליכים בקבוקי תבערה בסמוך לתחנת הדלק בכביש הישן. ללא נפגעים כוחות במרחב.

סמוך לשעה 17:30 השבת, החלו הפרות סדר בקלנדיה, שכללו ידויי אבנים וירי זיקוקים לעבר הכוחות, ללא נפגעים, הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בנוסף, במהלך היום מחבלים יידו בקבוקי תבערה באבו דיס ובענאתא, בכפר קדום נפצע באורח קל לוחם מידויי אבן לעברו. אבנים ייודו גם בדחיית אל בריג', צומת זיף, ענתות, ראס אל עמוד ובחברון. במהלך הפסד בעיסוואיה ייודו אבנים זיקוקים ובקתבים לעבר הכוחות, שוטר נפצע מזיקוק וטופל במקום.
פיגוע דקירה חלמיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד