י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אמו של החייל: "לדפוק לו כדור בראש זה עוד מקרה של אזריה, אנחנו לא רוצחים"

יומיים אחרי הטבח המחריד בבית משפחת סלומון בחלמיש, אמו של החייל ע' מיחידת עוקץ שירה במחבל ונטרל אותו, מתייחסת לביקורת על כך שבנה לא הרג את המחבל: "אמרו לו - 'למה לא גמרת אותו'?"

זירת הטבח. צילום: חזקי איטקין, דוברות זק"א
זירת הטבח. צילום: חזקי איטקין, דוברות זק"א



רחל מעוז, אמו של החייל שירה במחבל בטבח האכזרי בליל שבת בחלמיש, יוצאת להגנה על בנה ע', ואומרת "אמרו לו - 'למה לא גמרת אותו'? לדפוק לו כדור בראש זה עוד מקרה של אזריה. אנחנו לא רוצחים, אנחנו רק מגנים".

בליל שבת, המחבל, עומר עבד אל-ג'ליל, תושב כפר כובר הסמוך בן 19, חדר ליישוב חלמיש ושלושה בני משפחה, יוסי צבי סלומון (70) בתו חיה אסתר סלומון (46) והבן אלעד מנחם סלומון (36) מאלעד.

"שמענו צרחות, אבל לא רצינו להאמין שדבר כזה יכול לקרות" סיפרה אמו של הלוחם שירה במחבל. "הבנו די מהר, תוך שניות, שמשהו קורה שם. זה מזעזע, בהתחלה אתה מכחיש ואומר, 'זה לא יכול להיות'. בעלי רץ לבית השכן וראה אנשים שוכבים ואת המחבל ורץ חזרה להביא את הנשק. הוא גם צעק לבן שלנו להביא נשק. לצערי, בשביל המשפחה זה היה מאוחר. זה היה עניין של שניות. עד שבעלי יצא הצעקות כבר נגמרו".

"שמעתי את הירייה ולא ידעתי מה קורה איתם - רק אחר כך גילינו שהבן שלי ראה את המחבל בחלון של הבית ממול, קפץ על הגדר, ירה בו ירייה אחת מדויקת דרך החלון וראה שהוא נופל. בעלי רץ לתוך הבית ובעט הצידה את הסכין".

אמו של החייל שוחחה הבוקר עם ניב רסקין בגל"צ, ואמרה כי אין ספק שהוא פעל נכון. הוא ירה בו מחוץ לבית. הוא פעל נכון ונטרל את המחבל. כמובן שיש כל מיני אנשים טיפשים שאומרים 'למה לא גמרת אותו'? ואומרים גם לבעלי 'למה לא סיימתם את זה'? להכנס הביתה ולדפוק לו כדור בראש זה עוד מקרה של אלאור אזריה. אנחנו לא רוצחים, אנחנו רק מגנים.

רחל מעוז הוסיפה "בעלי אמר לי, אני לא יכולתי לירות בו כשראיתי שהוא (מחבל א.ש.) שרוע על הרצפה, אנחנו לא רוצחים, רק מגינים. הם הרוצחים, ואנחנו רק רוצים להפסיק את כל הטבח הזה ולחיות בשלום.

בנה, ע', שחזר במוצאי שבת וסיפר "שמענו צעקות מהבית של השכנים, ויצאתי לראות מה קורה. כשראיתי שזה אירוע חמור, הבאתי את הנשק שלי. ראיתי את המחבל מחוץ לחלון, הבנתי שאני צריך לפעול ופגעתי בו בכדור אחד". מיד לאחר מכן הוא נכנס לתוך הבית באקדח שלוף, וחתר למגע עם המחבל. לאחר שנוטרל החל לסרוק את הבית מחשש שישנם מחבלים נוספים במקום, והעניק טיפול ראשוני לפצועים. "מנעתי אירוע חמור יותר", אמר החייל.
חלמיש פיגוע דקירה נווה צוף רחל מעוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד