י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סערת המגנומטרים: חזרה לחודש אב לפני 89 שנים

מאורעות חודש אב אז החלו עם ההסתה שהיהודים רוצים להחריב את מסגד אל-אקצה, בעקבות המאבק על זכותנו להתפלל אצל הכותל המערבי. בימים ההם האשמנו את הבריטים, שהתעלמו מההסתה ונתנו לפוגרומים להתפשט לכל הארץ. את מי נאשים היום בדם הנרצחים הי"ד - אייכלר מתריע ומזהיר, ההיסטוריה חוזרת

סמיני הקברים של מאורעות תרפ"ט. פלאש 90
סמיני הקברים של מאורעות תרפ"ט. פלאש 90



בפתח הדיון בוועדה לפניות הציבור, על מצוקת התחבורה הציבורית לכותל המערבי בימי בין המצרים ובימי הרחמים והסליחות וחגי תשרי, התייחס יו"ר הועדה, ח"כ ישראל אייכלר, למתח בהר הבית, רצח השוטרים בהר ולטבח בחלמיש של משפחת סולומון הי"ד. צפו בדבריו.



"אנו מתכנסים לדיון חמישי, על מצוקת התחבורה לכותל המערבי", אמר אייכלר, "עד היום דנו במצוקה תחבורתית. אך ביום נורא כזה כאשר שלשת נרצחי הפיגוע בחלמיש משפחת סולמון הי"ד בליל שבת קודש, מוטלים לפנינו, אי אפשר לדון בכך בלי להביע את הכאב הנורא על שפיכות הדמים רח"ל. חמשה יתומים ואלמנה אבדו את אביהם היקר ואם שכולה אבדה את בעלה ושני ילדיה הי"ד בידי מרצח שפל, שבא להרוג בשם המאבק על הר הבית בירושלים".

לדבריו, "עכשיו זה כבר לא שאלת תחבורה בלבד. אנו מדברים גם על בעיה לאומית של אחיזתנו במקום הקדוש הזה. הרוצחים לא רוצים אותנו ליד שריד בית מקדשנו. מי שמעכב יהודים מלהגיע לכותל המערבי, בגלל מצוקת תחבורה, פוגע באחיזתנו במקום שלא זזה ממנה שכינה מעולם. אלה המסיתים את ההמון הערבי נגד היהודים בעיר העתיקה, רוצים מאד שיבואו כמה שפחות יהודים לכותל המערבי".

"יש לזכור כי מאורעות חודש אב תרפ"ט החלו עם ההסתה שהיהודים רוצים להחריב את מסגד אל-אקצה, בעקבות המאבק על זכותנו להתפלל אצל הכותל המערבי. בימים ההם האשמנו את הבריטים, שהתעלמו מההסתה ונתנו לפוגרומים להתפשט לכל הארץ. את מי נאשים היום בדם הנרצחים הי"ד, כאשר המסיתים ידועים ומוכרים. רובם אזרחי מדינת ישראל המפיצים עלילות על הפגיעה בהר הבית. ההסתה הזאת הפכה לשפך דם בימים ההם והופכת גם היום לשלוליות של דם ומעיינות של דמע".

אייכלר הוסיף בדבריו, כי "רבה של ירושלים הגאון רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל יצא בתרפ"ט, בקריאה אל הערבים, בערבית, שאין לנו שום כוונה לנשל מישהו ממקום תפילתו. כל מה שאנו רוצים הוא לשבת בשלום ולהתפלל אצל הכותל המערבי, באחווה בין כל יושבי הארץ. יש לפנות גם היום לכל העולם הערבי באמת הפשוטה. אין שום כוונה לשנות את ההסדר הקיים, שיהודים מתפללים ליד הכותל המערבי בלבד והמוסלמים במסגדיהם. על פי ההלכה אסור לנו לעלות להר הבית בגלל קדושת המקום.

יש לטפל במסיתים שרובם אזרחי ישראל, בכל חומרת הסכנה הביטחונית הנגרמת בהפיכת הר הבית והכותל המערבי. אסור להפוך את המקומות הקדושים, למקום מריבה ומדנים והסתה בינלאומית, בין בקרב ערביי המזרח התיכון ובין בקרב יהודי ארה"ב" אמר ישראל אייכלר.
ישראל אייכלר הר הבית כותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד