ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

האם משחזרת: "הורדתי את הילדים מכוסים בשמיכות" • צפו

אלמנתו של אלעד הי"ד העניקה ראיון ששודר הערב ב'ערוץ 2'. בקור רוח שיחזרה את רגעי האימה בתוככי הבית מכניסת המחבל, הצלת והוצאת ילדיה מהבית אחרי; "הילדים התחילו לבכות. אמרתי להם 'אל תוציאו הגה', ואז הגיע שקט מלמטה" • מחריד

זירת האירוע  בחלמיש. צילום: זק"א
זירת האירוע בחלמיש. צילום: זק"א צילום: דוברות זק"א



מיכל סלומון, רעייתו של אלעד הי"ד, שנטבח בפיגוע הרצחני בחלמיש, הצליחה בחסדי שמים להסתיר את חמשת ילדיה באחד מחדרי הבית, היום (ראשון), שעות לפני מסע הלוויה היא ישבה לשיחה מרגשת עם העיתונאי עופר חדד ודבריה שודרו במהדורה המרכזית של חדשות 'ערוץ 2', במהלכו שחזרה את רגעי האימה שלב אחר שלב, במהלכם נרצחו בדם קר בעלה אלעד, חמיה יוסף וגיסתה חיה, השם יקום דמם.

סלומון סיפרה שבתחילה חשבה שמדובר בגבר שלובש בגדי שבת ורק כעבור מספר שניות, כששמעה את הקריאות בערבית וראתה את הסכין, הבינה שמדובר בפיגוע. "ישבנו לחגוג את השלום זכר, פרסנו מפה ואז נכנס גבר לבוש חולצה לבנה מכנסיים כחולות ארוכות, הוא נכנס ככה בשעטה, שניה אחר כך, כשהוא צעק בערבית והרים את הסכין נפל לי האסימון".

"עליתי עם הילדים למעלה סגרתי את הדלת, לא מצאתי את המפתח, שמעתי צעקות וקריאות כאב, שמעתי את חמותי צועקת בשמות של יוסי, אלעד, וחיה אני בוחרת לאטום את האזניים ופשוט מחכה, הילדים התחילו קצת לבכות. אמרתי להם 'אל תוציאו הגה'. ואז הגיע שקט מלמטה. ירדתי במדרגות, בכניסה למטבח ראיתי את בעלי. הוא נשם את נשימותיו האחרונות".

צפו בראיון באדיבות חדשות 2

"ידעתי שבעלי כבר לא בעלי, ראיתי את חמי מוטל על הרצפה, לא ראיתי את הפנים שלו ולא התקרבתי, ראיתי את המחבל שרוע, מנוטרל, אבל עדיין בתזוזה. אחד האנשים שכבר הגיע תפס אותי והכריח אותי לעלות למעלה, להישאר עם הילדים, לא להיחשף למראות".

"המראות למטה היו מאוד קשים, אנחנו פוננו מהבית רק אחרי שכל הפצועים וההרוגים לא היו שם. כשירדנו אמרתי להם שהילדים לא יחשפו למראות, הורדנו אותם מכוסים בסמיכות, הפנים לכיוון הגוף, אנשים יקרים עזרו לי כל אחד לקח ילד אחר".

"באותו רגע שהתחיל האירוע חתמנו על הסכם לא כתוב, החלק שלי היה להגן על הילדים ושלו לעכב את המחבל. זה היה שיתוף הפעולה בננו, כך היה מאז ומתמיד, לטובת הבית והילדים. קשה לי להאמין שאני ממשיכה את המסע הזה בלעדיו, הוא השאיר לי חמש מתנות שכל אחת מהם עולם ומלואו. בכל אחד מהם אני רואה את אלעד" סיכמה סלומון.

על הקשיים שאחרי סיפרה: "היה אתמול הרבה בכי, הרבה רצון של 'אני רוצה את אבא' ילדים הם סתגלנים גדולים, היום הבן שלי הגדול כבר שואל אותי אם הכל בסדר. יהיה בסדר. חייבים. עברנו במשפחה הרבה דברים, ואני תמיד אומרת שיהיה בסדר. זה מה יש".

לסיום היא אומרת: "אני לא מאחלת לאף אחד לעבור את מה שאנחנו עוברים כרגע. לא אומרת מה לעשות ואיך לעשות רק תעשו שזה יהיה המקרה האחרון, אף אחד לא רוצה להיכנס לנעלים שלי".
טבח בחלמיש מיכל סלומון הלוויה שחזור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד