י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הערכות לקראת דו"חות גוגל הערב: הכנסות יו-טיוב יפורסמו לראשונה; קנס שיא יאפיל על התוצאות

עוד לפני פרסום הדו"חות הרבעוניים של אלפבית, השורה התחתונה של החברה האם של גוגל סבלה מקנס של 2.7 מיליארד דולר שהטיל עליה האיחוד האירופי

  • א' אב התשע"ז
משרדי גוגל. צילום: pixabay
משרדי גוגל. צילום: pixabay



עוד לפני פרסום הדו"חות הרבעוניים של אלפבית (981.99 +0.93%) היום לאחר סגירת המסחר בוול סטריט, השורה התחתונה של החברה האם של גוגל כבר נפגעה כתוצאה מקנס שיא של 2.7 מיליארד דולר שהוטל עליה על ידי האיחוד האירופי בגין הפרת חוקי ההגבלים העסקיים.

אלפבית אמנם הודיעה כי תערער על הקנס אולם הוסיפה כי יתכן שתרשום הפרשה לכיסוי הקנס כבר ברבעון שאת תוצאותיו תפרסם הערב.

בה בעת, הכנסות החברה זינקו ברבעון לפי ההערכות בקרוב ל-20% הודות לצמיחה איתנה בפרסום באינטרנט.

התוצאות הכספיות של אלפבית פותחות שבוע עמוס דו"חות כספיים של חברות היי-טק בולטות בהן פייסבוק, אמזון וטוויטר.

אלפבית - אשר מלבד תחומי האינטרנט המסורתיים מקיפות החזקותיה שלל תחומים, מביוטכנולוגיה והפקת אנרגיה, ועד חלל-אוויר, בינה מלאכותית ותכנון עירוני - רשמה לפי תחזיות האנליסטים ברבעון השני של 2017 רווח של 8.25 דולר למניה - ירידה של כ-2% לעומת רווח של 8.42 דולר למניה בתקופה המקביל השנה הקודמת.

החברה עלתה על תחזיות הרווח של האנליסטים בשלושה מתוך הארבעה הרבעונים האחרונים.

אלפבית, שבראשה עומד המנכ"ל לארי פייג' שייסד את החברה יחד עם סרגיי ברין, רשמה ברבעון השני הכנסות של 25.64 מיליארד דולר, לפי תחזיות האנליסטים, צמיחה של 19.2% לעומת הרבעון המקביל ב-2016 - אולם האטה לעומת גידול של 22% ברבעון הראשון של השנה. לאחר תשלומים לשותפי פרסום צפויה לרשום אלפבית הכנסות של 20.9 מיליארד דולר לעומת 17.5 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

אלפבית הכתה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות זה ארבעה רבעונים ברציפות.

בה בעת, צפויה להימשך מגמת הירידה של השנים האחרונות במחירי הפרסומות של גוגל הנרשמת על רקע הצמיחה בפרסום במובייל. המחיר הממוצע של פרסומות של גוגל - הנמדד במונחי מחיר עבור הקלקה (cost per click) - צנח ברבעון הראשון של השנה ב-19% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, הנפילה החדה ביותר מאז שנת 2014 לפחות.

עם זאת, נסיקת מספר ההקלקות על פרסומות גוגל צפויה להמשיך לפצות על הירידה במחיר הפרסומות. ברבעון הראשון של 2017 קפץ מספר ההקלקות ב-44% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.

האם יחשפו לראשונה תוצאות יו-טיוב?

ענקית הטכנולוגיה והאינטרנט האמריקאית גם עשויה לפרסם היום לראשונה בנפרד את התוצאות הכספיות של אתר סרטוני הוידאו יו-טיוב שבבעלותה. עד כה, שילבה אלפבית את תוצאות יו-טיוב יחד את תוצאות מנוע החיפוש גוגל והכנסות אחרות מפרסום.

אולם כללי דיווח הכנסות חדשים של רשות ני"ע בארה"ב (SEC), שייכנסו לתוקף רשמית בינואר אולם כבר אומצו על ידי כמה חברות טכנולוגיה בהן מיקרוסופט, מחייבים חברות לדווח על פילוג הכנסותיהן באופן זהה לזה שמדווח למקבל ההחלטות המרכזי בחברה.

סביר להניח שהכנסות יו-טיוב מדווחות להנהלת החברה שכן אתר הסרטונים הוכתר בתור תחום "של צמיחה והזדמנויות יוצאות דופן" בשיחת הוועידה של אלפבית אחרי פרסום הדו"חות באפריל.

יו-טיוב מנסה להשאיר מאחוריה את חרם הפרסום נגדה שהוכרז מוקדם יותר השנה על ידי שורה של חברות מדיה ומותגים מובילים ברחבי העולם, לאחר שהתברר כי פרסומות של מותגים משולבות בסרטונים גזעניים, אנטישמיים או כאלה שכוללים קריאה לפעולות טרור.

הימורים אחרים

מאז המעבר של גוגל בשנת 2015 למבנה של חברת האחזקות החדשה אלפבית, מחולקת פעילות החברה בדו"חות הכספיים לשניים: פעילות גוגל ופעילות Other Bets ("הימורים אחרים", באנגלית).

פעילות גוגל כוללת את מוצרי האינטרנט המרכזיים של החברה כמו חיפוש, מודעות, מסחר, מפות, יוטיוב, אפליקציות, שירותי ענן, אנדרואיד, כרום וגוגל פליי, כמו גם מוצרי חומרה כמו נקסוס, כרומקאסט, וכרומבוקס.

פעילות Other Bets - שמרביתה עדיין נמצאת בשלב של טרום-הכנסות - כוללת את עסקיה של אלפבית מחוץ לתחומי הליבה של גוגל, בהם תחומים כמו ביוטכנולוגיה, מכוניות אוטונומיות, בינה מלאכותית, סיבים אופטיים והון סיכון וכן את הפרויקטים הניסיוניים במעבדות הסודיות גוגל X.

ברבעון הראשון של 2017 רשמה פעילות Other Bets הפסד של 855 מיליון דולר לעומת הפסד של 744 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.
גוגל אלפבית פייסבוק יוטיוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד