י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כיצד לבחור קורס ספרות מקצועי?

צעירים במגזר הדתי והחרדי צריכים לבחור קורס ספרות לפי נושאים שקרובים לליבם. החל מהפרדה בין גברים ונשים, דרך תנאים לקיום תפילות ושמירת מצוות ועד - הנה כל הטיפים החשובים שיעזרו לכם להשתלב בענף

כיצד לבחור קורס ספרות מקצועי?
מספרה בבני ברק צילום: פלאש 90



בישראל יש נכון להיום כ-4800 מספרות על קצת יותר מ-8 מיליון תושבים, ובאזור המרכז הצפיפות שלהן גדולה יותר מאשר בפריפריה. לפי נתונים שפורסמו בתאגיד השידור "כאן", ברשויות מרוחקות שמדורגות במקום 3 מתוך 10 בדירוג הפריפריה של הלמ"ס יש בערך 19 מספרות על כל 10 אלף אנשים, בעוד ברשויות מרכזיות יותר שמדורגות במקום ה-9 מתוך 10 יש כבר יותר מ-200 מספרות על כמות דומה של תושבים. עם זאת, בבני ברק שבה גרה בעיקר אוכלוסייה דתית וחרדית יש רק 45 מספרות על 182 אלף תושבים, לעומת רמת גן הקטנה יותר שבה לא פחות מ-140 מספרות פעילות.

מהנתונים לעיל אפשר לחלק שתי מסקנות מרכזיות. ראשית, בישראל פועלים המון מכוני עיצוב שיער והביקוש לתספורות ככל הנראה נמצא במגמת עלייה. זו מסקנה שמתכתבת גם עם נתונים שפורסמו בשנת 2011, שלפיהם שוק המספרות בישראל מגלגל 2 מיליארד שקל בשנה ועיקר ההכנסות הן מתקבולים על שירותי התספורת ומכירת מוצרי טיפוח נלווים.

שנית, נראה שבעיר גדולה ומרכזית כמו בני ברק חסרות מספרות. זו מסקנה שאמורה לעודד מי שמחפש נכון להיום קורס ספרות מקצועי ורוצה להבטיח לעצמו קריירה מתגמלת. כעת כל מה שנותר לעשות הוא לדעת איך לסנן בין מסלולי הלימודים שעל הפרק ולמצוא את הקורס האידיאלי עבור גברים ונשים במגזר הדתי.

איך בנוי קורס ייעודי לציבור הדתי והחרדי?

הדבר הראשון שצריך לבדוק בשביל לבחור קורס ספרות מקצועי הוא האם קיימת הפרדה בין נשים וגברים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, גם בקורסים שנערכים בתוך בני ברק או בערים קרובות כמו רמת גן וגבעתיים אין הפרדה כזו. את הבדיקה ניתן לבצע בקלות באמצעות שיחת טלפון עם נציגי מכון הקוסמטיקה או על בסיס המלצות של חברים ובני משפחה.

מוסד לימודים שמקפיד על הפרדה בין גברים ונשים בדרך כלל גם יעניק תנאים משלימים נוחים יותר עבור סטודנטים בציבור הדתי והחרדי, כגון הפסקות לתפילות, ימי חופש בחגים ומועדים ואולי אפילו מבנה שיכול לשמש כבית כנסת.

כמו כן, יש לקחת בחשבון שמוסדות הלימוד שמציעים קורסי ספרות לגברים ונשים במגזר הדתי והחרדי נדרשים להתאים אליהם את התכנים. ההתאמה לתכנים היא לפי קהל היעד ויש הבדל בין קורסי ספרות לנשים לבין קורסים לגברים. בקורסי ספרות לנשים מתמקדים במוצרי טיפוח ובבניית והתאמת פאות, לעומת קורסים לגברים שבהם הדגש הוא על יישום פרקטיקות וטכניקות מעשיות בלבד.

שילוב תכנים תורניים בנושאי הלימוד

בניגוד לציבור החילוני, רוב הצעירים הדתיים מתחילים את לימודיהם כאשר הם כבר נשואים, מה שמחייב אותם לשלב בין הטיפול במשפחה לבין הלימודים. הם צריכים לעשות זאת תוך שמירה על מצוות ואורח חיים דתי ולכן המוסד בו בוחרים ללמוד חשוב לא פחות מהמקצוע. לפיכך, יש לבדוק מה שעות הלימוד הצפויות בקורס, האם אפשר לבחור במסלול בוקר או ערב ובכמה מפגשים מדובר סך הכל.

מבחינה טכנית, המשמעות של קורס ספרות מקצועי עבור צעירים במגזר הדתי והחרדי היא שילוב נושאי לימוד ותכנים באווירה תורנית. הקורס יכול להתאים לקהל יעד דתי וחרדי רק אם לומדים בו לא רק כיצד לעצב ולטפח את השיער לצרכים אסתטיים, אלא גם מה אומרת על זה ההלכה והתורה הקדושה. העשרת הקורס בתכנים תורניים מעניקה ערך מוסף ללימודים והופכת אותם לרלוונטית עבור קהל יעד מגוון יותר.

הכשרה מעשית למקצוע מבוקש

קורס ספרות כולל טרנדים וטכניקות מובילות בתחום התספורות, הכימיה ועיצוב השיער. הקורס מיועד לאנשי מקצוע בתעשייה או לחילופין לגברים ונשים ללא ניסיון מוקדם שרוצים להעשיר את הידע שלהם. הלימודים בקורס מעניקים בסיס ויסודות לעיצוב שיער ברמה גבוהה, הם משלבים בין הוראה פרונטאלית והתנסות מעשית בסדנאות ולרוב הם נמשכים 20-30 מפגשים.
מלבד האמור לעיל, קורס ספרות מקצועי אמור לאפשר לגברים ונשים מכל המגזרים להביא לידי ביטוי את היכולות והכישרון שלהם. מטרת הקורס היא להכשיר את הסטודנטים לעבודה מעשית במקצוע מבוקש ולסייע להם להשתלב בענף. מכאן שהקורס צריך לא רק להתאים לדרישות של קהל היעד הדתי והחרדי מבחינה הלכתית, אלא גם לסייע לו להשיג דריסת רגל בתחום צפוף ודינאמי.
רצוי לבדוק את רמת המקצועיות של הקורס ולהגיע לפחות פעם אחת לפגישה עם יועצי הלימודים. ניתן לתאם ביקור בשיעור ניסיון ללא עלות וללא התחייבות, לשאול על הרקע הספציפי של המרצים מול סטודנטים מהמגזר הדתי והחרדי ובמידת הצורך לבקש הפניות לצעירים שסיימו את הקורס והיו מרוצים ממנו. כמו כן, יש קורסים שנמצאים תחת פיקוח משרד התמ"ת. הצלחה בקורס כזה מעניקה תעודת סיום קורס ותעודת מקצוע והיא מאפשרת קיצור משמעותי של התהליכים בדרך לקריירה מספקת.
ספרות עיצוב שיער קורס מקצועי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד