י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הצעת חוק חדשה תחייב את חברות המזון

הצעת חוק חדשה שהגיש ח"כ מש"ס, תחייב את חברות המזון לציין גם תאריך עברי של תפוגת המוצר על גבי המוצרים • מלכיאלי מסביר: "פניות רבות הגיעו אלי מאזרחים"

אילוסטרציה. Sebi Berens/Flash90
אילוסטרציה. Sebi Berens/Flash90



חברות המזון יחויבו לציין את התאריך העברי בהערת פג תוקף שעל גבי המוצרים.

הצעת חוק חשובה הוגשה על שולחן הכנסת על ידי חבר וועדת חוקה, ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס), לפיה, חברות המזון יחויבו לציין את התאריך העברי בהערת פג תוקף שעל גבי המוצרים, ולא כמו הנהוג כיום בהם מופיע רק התארך הלועזי.

כידוע, סעיף 17 בחוק הגנת הצרכן, מחייב יצרנים לסמן על מוצרי מזון מידע רב הכולל בין היתר ציון תאריך ייצור ומועד תפוגה. חשיבות הדבר נובעת מכך שמזון אשר פג תוקפו עלול להוות סכנה מיידית לבריאות האדם, כמו גם לאבד מתכונותיו האופייניות באופן הדרגתי כגון פגיעה בטעם במרקם וכדומה.

ח"כ מיכאל מלכיאלי מסביר את הרקע להגשת הצעת החוק: "פניות רבות הגיעו אלי מאזרחים שקרובי משפחותיהם- קשישים וילדים אינם מכירים ו/או בקיאים בתאריך הלועזי, ואין בידם את היכולת לדעת האם המוצר תקף או לא, דבר אשר יש בו כדי פגיעה ברמה הצרכנית במקרה הטוב, ופגיעה בריאותית במקרה הפחות טוב". לאור כך מוצעת כאמור הצעת החוק, כי במקום בו ישנה חובה לציין תאריך ייצור ומועד תפוגה, יצוין התאריך הלועזי והעברי.

מלכיאלי מוסיף, כי הצעת החוק הזו זוכה לתמיכת חברי כנסת רבים מכל סיעות הבית ושל משרדי הממשלה הרלוונטיים.
מיכאל מלכיאלי הצעת חוק מועד תפוגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד