י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

איך מחליפים מצבר לרכב

כיצד בוחרים מצבר נכו, מתי מחליפים אותו ומה החשיבות לאיכות? כל מה שאתם חייבים לדעת על מצבר לרכב

איך מחליפים מצבר לרכב
לא לגעת



בדומה להגה, הבלמים או המנוע, המצבר הוא אחד מבין החלקים החשובים ביותר ברכב. הוא המאפשר לנו להתניע את המנוע, ובזכותו אנו יכולים ליהנות ממשב הרוח הקריר של המזגן בימי הקיץ ומשירותי GPS אשר מסייעים לנו למצוא את הדרך אל היעד הרצוי. לאורך כל תקופת חייו אנו דואגים לשמור על המצבר – לוקחים אותו לבדיקה תקופתית אצל חשמלאי רכב, ממלאים את מפלס המים המזוקקים לקראת חודשי הקיץ ומשתדלים לחסוך בצריכת המזגן. אך כעבור שלוש או ארבע שנים מתחיל המצבר הסטנדרטי לאבד מכוחו ויש צורך להחליפו במצבר חדש ואיכותי יותר.

סימן שיש להחליף מצבר

לפני שהמצבר שובק חיים לחלוטין, הוא מראה סימני מצוקה. כדאי להיות ערים לסימנים אלה ולהחליף מצבר בהקדם:

מתקשים להתניע – מנסים להתניע את מנוע הרכב ושומעים מעין קולות של תקתוק? מרגישים שאתם "נלחמים" במנוע כדי להתניע את הרכב? זהו אחד הסימנים הראשונים המעידים על כך שיש צורך להחליף את המצבר הישן בחדש.

אספקת חשמל חלשה – המצבר מספק את החשמל לרכב, ולכן אחד הסימנים הראשונים להיחלשותו הוא תאורה חלשה. גסיסתו של מצבר יכולה להתבטא באורות תאורה ההולכים ונחלשים, לוח מחוונים שאינו מאיר כמו פעם וצלילי רדיו שניתן לשמוע אך בקושי, על אף שאתם מגבירים את עוצמת הווליום.

תקופת האחריות עומדת להסתיים – עוד בשעה שאתם רוכשים מצבר חדש לרכב, חשוב לוודא את תקופת האחריות שלו. אורח החיים של מצבר רגיל הפועל על חומצה ומים נע בין שלוש לארבע שנים, בעוד שמצברי הג'ל האיכותיים יותר יכולים להחזיק מעמד בין 10 ל-15 שנים. שימו לב כי אם קניתם את הרכב לפני כ-3 שנים, אחד הדברים הראשונים שצריך לשים אליהם לב הוא נושא החלפת המצבר.

איך מחליפים את המצבר ושומרים על כל כללי הבטיחות

אם אינכם מבינים גדולים בתחום הרכב, כדאי שתפנו לחשמלאי רכב מומחה בהקדם האפשרי. החלפת מצבר על ידי אדם בלתי מקצועי עלולה להסתיים בפציעות ואף באשפוזים, בשל החומרים המסוכנים שממנו מורכב המצבר. מנגד, אם אתם מומחים בתחום המצברים, עדיין כדאי להקפיד על אמצעי זהירות. כשניגשים להחליף מצבר יש צורך להגן על הגוף מפני חומרים מסוכנים על ידי לבישת בגדים עבים, כפפות מגן ומשקפיים. כמו כן, בשל הימצאותם של חומרים דליקים בתוך המצבר כדוגמת מימן וחומצה, יש צורך להרחיק כל דבר שעלול להידלק. בשלב הבא יש להוציא בזהירות את המצבר ולבחון אם אין בו חוטים שנקרעו.

תנו למומחה לעשות את העבודה

הדרך הטובה ביותר להחליף את המצבר היא לפנות לחשמלאי מקצועי. אם אתם רוצים לוודא כי הרכב שלכם נמצא בידיים טובות, חשוב לפנות לחשמלאי מיומן המומחה בתחומו. כדאי לחפש חשמלאי רכב מקצועיים באתרי האינטרנט ובאמצעות רשתות חברתיות. בעזרת המדיה החברתית תוכלו לקבל מידע על חשמלאים מיומנים באזור מגוריכם ולהתרשם מתגובות חיוביות של הגולשים על חשמלאי רכב זה או אחר. אם יש לכם אפשרות לעשות זאת, בררו לגבי שנות הניסיון של החשמלאי. ניתן להעריך זאת גם באמצעות הצעת המחיר שלו: חשמלאי רכב מתחיל ובלתי מנוסה יגבה מחיר נמוך יחסית, בעוד חשמלאי מנוסה ומוכר יגבה מהלקוח מחיר הוגן. כמו כן, מומלץ להתעניין בשירותים נוספים שמציע החשמלאי כדוגמת שירות מצברים עד הבית – שירות זה שימושי במיוחד אם אינכם יכולים להתניע את הרכב בגלל מצבר ששבק חיים.

מומלץ לברר מחיר של מצברים שונים באתר מצברלרכב.com בדף המחירון.

לבחור את המצבר הנכון

מחליפים מצבר? כעת יש צורך לבצע את הבחירה הנכונה. ראשית, יש צורך לרכוש מצבר איכותי מחברה אמינה באחריות של שלוש שנים. בדרך זו, אם קיימת בעיה כלשהי במצבר ניתן יהיה לפנות ליצרנית ולקבל עזרה מקצועית. שנית, כדאי להתייעץ עם חשמלאי לגבי המתח הנכון עבור המנוע. מתח המנוע נע על פי רוב בין 6 ל-12 וולט. אם תרכשו מצבר בעל מתח גבוה למנוע קטן, תגרמו לאידוי של מים במצבר. מנגד, אם תרכשו מצבר בעל מתח נמוך למנוע חזק, אתם עלולים לפגוע ביעילותו של המצבר. בדומה למתח הנכון, יש צורך לבחור את סוג המצבר הנכון – מצברים של 60 אמפר מתאימים למנועים קטנים, ואילו מצברים מסוג 80 אמפר של שנפ מומלצים ומתאימים לרכבים גדולים. מומלץ, כמובן, להתייעץ עם החשמלאי לגבי סוג המצבר המתאים לרכב הייחודי שלכם.

אנו ממליצים מאוד על מצבר שנפ שאותו ניתן לקנות ישירות ממאור באתר מצברים.


מצבר שנפ מצבר לרכב רכב כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד