ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פייסבוק תדחוף לפיד שלכם פוסטים של פוליטיקאים שאתם לא עוקבים אחריהם

הרשת החברתית הגדולה בעולם רוצה להכניס יותר פוליטיקה לפיד של המשתמשים, ובוחנת אפשרות של הצגת פוסטים של פוליטיקאים – גם כאלו שהגולשים לא עוקבים אחריהם או מזדהים עם עמדותיהם הפוילטיות

פייסבוק תדחוף לפיד שלכם פוסטים של פוליטיקאים שאתם לא עוקבים אחריהם



גם אם אתם לא עוקבים אחרי אמיר אוחנה או יואב קיש בפייסבוק - כנראה שבקרוב בכל זאת תראו יותר פוסטים שלהם בפיד. לפי דיווח של אתר recode, פייסבוק הודו כי הם בוחנים כרגע פיצ'ר שייקרא "השבוע בשלטון שלך" (This week in your Government), שבמסגרתו יוטמעו באופן קבוע פוסטים של פוליטיקאים ונציגי ציבור מקומיים בפיד של המשתמשים - גם אלה שלא עוקבים אחרי האישים.

נראה שבפייסבוק זיהו את הפוטנציאל של פוסטים פוליטיים, שזוכים למעורבות גבוהה יותר של משתמשים ועל כן התפוצה שלהם רחבה יותר. עוד דיווחו ב-recode כי הפוליטיקאים אליהם ייחשפו המשתמשים לאו דווקא יתאימו להשקפותיהם הפוליטיות המוצהרות. לצורך העניין, אם משתמש משתייך לצד הימני של המפה הפוליטית - הוא יראה גם פוסטים של פוליטיקאים ממפלגות שמאל וליהפך. למעשה, מה שיקרה בפועל הוא שהאלגוריתם של פייסבוק יקפיץ פוסטים של פוליטיקאים שזכו להכי הרבה לייקים, תגובות או שיתופים.

הפיצ'ר, שנמצא כרגע בניסוי בארה"ב, יעלה בשלב הראשון לכל היותר פעם בשבוע בשלב הראשון ובקרב משתמשים שעוקבים אחר פוליטקאי מקומי אחד לפחות. מאחר שארה"ב היא פדרציה של 50 מדינות - משתמשים לא יראו כל פוליטיקאי או נבחר ציבור אקראי ממדינה אחרת, אלא על פי המיקום אותו מסר לפייסבוק, או אם הוא משתמש באפשרות שנקראת Town Hall אותה השיקה פייסבוק בבחירות האחרונות.

מספר ימים לאחר הבחירות בארה"ב פירסם מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג פוסט המבהיר את העיסוק בפוליטיקה באמצעות הרשת החברתית, ש"הואשמה" בהשפעה על תוצאות הבחירות. לאחר שנבחר דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, היו שטענו כי פייסבוק תרמה לכך באמצעות הפצת חומרים מאתרי חדשות מזוייפים. צוקרברג טען בפוסט שעלה חמישה ימים לאחר הבחירות כי 99% מהפוסטים אליהם נחשפו המשתמשים ברשת החברתית היו אותנטיים. עוד נתון שהציג באותו פוסט הוא ש-2 מיליון אמריקאים נרשמו להצבעה באמצעות פייסבוק.
פייסבוק פוליטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד