ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מכה לרשתות הפארם: ניתן יהיה להזמין באינטרנט מהדיוטי פרי - וליהנות מפטור ממס

בית המשפט העליון קבע שהעסקה מתבצעת בפועל במעמד התשלום בשדה התעופה ומסירת המוצר נעשית מחוץ לשטח האווירי של מדינת ישראל - ולכן היא אינה חייבת במס

דיוטי פרי. צילום: משה שי, פלאש 90
דיוטי פרי. צילום: משה שי, פלאש 90



בשורה רעה לרשתות הפארם: בית המשפט העליון דחה היום (ב') את עתירתן של החברות, וקבע כי ניתן יהיה להזמין מראש באינטרנט באתר הדיוטי פרי ללא תשלום מס.

את העתירה הגישו ביחד סופר-פארם, המשביר לצרכן, ניו-פארם, ולשכת המסחר בתל אביב, נגד שירות מכירת מוצרים פטורים ממכס באינטרנט של אל על ושל ג׳יימס ריצ׳רדסון. רשתות הפארם טענו כי מכיוון שההזמנה לרכישות מתבצעת בישראל, כמו גם הסליקה בכרטיס האשראי, העסקות חייבות במס ואין הצדקה לפטור כמו בעסקות הנעשות בדיוטי פרי עצמו.

השופט יורם דנציגר כתב בפסק הדין כי לגבי ג׳יימס ריצ׳רדסון, מכלול התנאים שהחברה קבעה ביחס למכירות באתר האינטרנט שלה - כמו לדוגמה שאין זכות לקבל את המוצר, אין חובה לשלם עבורו, אין דמי הזמנה וכו׳ - משמעו כי עסקת המכר מתבצעת בפועל במעמד התשלום בשדה התעופה, ולא ברגע השימוש בשירות המקוון באינטרנט.

בית המשפט קיבל את טענות חברת אל על, כי הואיל ומסירת המוצר ללקוח נעשית מחוץ לשטח האווירי של מדינת ישראל, עסקאות אלה כלל אינן חייבות במס בישראל.

השופטים נעם סולברג ואורי שהם הסכימו עם דנציגר וקבעו כי חברות הפארם שהגישו את העתירה יחויבו בהוצאות המשפט של המשיבים בסך 40 אלף שקל.

אל על יוצגה בהליך זה בידי עוה״ד דודי תדמור, אורטל גר ומיכל זלצמן. ג׳יימס ריצ׳רדסון יוצגה בידי עוה״ד הלנה ביילין ונתי אגמון, ואת העותרים ייצג עו״ד ניב זקלר.
דיוטי פרי סופר פארם המשביר לצרכן ניו פארם פטור מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד