י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תופעה: דובים נכנסים לעיר כדי לאכול • צפו

כן דובים ולא יער: תופעה מדאיגה בשני מחוזות ברומניה, דובים אשר כנראה לא שבעים מספיק מהאוכל המוצע להם ביער ונכנסים בלהקות לתוך הערים ומטילים פחד ואימה על יושביהם • צפו בסרטון שהפך לויראלי בעולם

צילומסך (youtube)
צילומסך (youtube)



תופעה מדאיגה בימים האחרונים תושבי המחוזות הרגהיטה ופרהובה ברומניה, לאור מכת דובים אשר מסתובבים בתוך העיירות, משל היו חתולי רחוב. הם מחטטים בפחי האשפה ותרים אחר דבר מאכל.

מדובר בדובים החומים, אשר על פי הידוע הוא זן מסוכן וטורף כל הנקרה בדרכו, בוקר אחד הבחינו כמה מקומיים בלהקת דובים מהסוג הזה אשר הגיחו מן היער במטרה לחפש אוכל, ככל הנראה בשל חוסר ביערות.על פי המתואר ברשת BBC, הדובים האימתנים אשר משקלם נע בין 200 ל-350 ק"ג, הופכים את פחי הרחוב כדי למצוא שאריות מזון, לעיתים קרובות הם פוגשים אנשים מקומיים בדרכם ומאיימים לטורפם.

מומחים מרגיעים את הציבור וקובעים כי הדובים הללו אינם מסוכנים, רק אם מתגרים בהם, אבל התושבים אינם רגועים ודורשים מהרשויות למצוא פתרון. הדובים זורעים הרס ולכלוך ברחובות.

בסרטון המצורף, נראים כמה מקומיים נהנים מהמחזה ומנסים להשתעשע עם הדובים האימתניים, זאת למרות הקביעה כי הם מסוכנים אם מתגרים בהם. במקרה הזה נראה שהדוב ויתר להם. בפעם הבאה אי אפשר לדעת כיצד המפגש יסתיים.

על פי הידוע, ברומניה חיים כיום כששת אלפים דובים חומים, ומהווים כ-60% מאוכלוסיית הדובים החומים ברחבי אירופה. הדוב החום כאמור, הוא אחד הטורפים הגדולים ביותר ביבשה. הזוב מגיע למשקל של כ-350 ק"ג ודובה נקבה מגיעה לכ-200 ק"ג.
דוב רומניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד