י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שוב זה קורה כפול 10: משפחה חרדית איבדה את דרכה בנחל עמוד בצפון

‏משפחה חרדית בת 10 נפשות יצאה לטייל בנחל עמוד ללא כל הכנה מספקת ואיבדה את דרכה. בני המשפחה - בני זוג ושמונת ילדיהם - נקלעו למצוקה עקב תשישות וחוסר מים. מתנדבי יחידת החילוץ של משטרת ישראל הוזעקו לחלץ את המטיילים

מחלץ בדרך. צילום: יחידת החילוץ כרמל גליל, משטרת ישראל
מחלץ בדרך. צילום: יחידת החילוץ כרמל גליל, משטרת ישראל



‏משפחה חרדית בת 10 נפשות חולצה אמש (רביעי), לאחר שאיבדה את דרכה בנחל עמוד, החילוץ נמשך למעלה מ-6 שעות.

חילוץ מורכב של משפחה בת 10 נפשות שאיבדו את דרכם בנחל עמוד נמשך למעלה משש שעות, על ידי מתנדבי יחידת חילוץ גליל כרמל של משטרת ישראל.

בסמוך לשעה 17:00 הערב התקבל דיווח במוקד ה-100 אודות אדם במצוקה באזור נחל עמוד, צוות שוטרים שהוזעקו למקום יצרו קשר טלפוני עם הגבר אשר מסר כי חברו שיצא לטייל בנחל עמוד עם אישתו ושמונת ילדיו יצר איתו קשר טלפוני ודיווח לו שהם נקלעו למצוקה עקב מחסור במים, תשישות ואיבוד הכיוון במעמקי תוואי הנחל.

מתנדב משטרה ואזרח שתיחקרו את אב המשפחה בטלפון הבינו היכן הם נמצאים ויצאו לכיוונם עם בקבוקי מים.לאחר מספר קילומטרים בתוואי שטח הררי איתרו את המשפחה (זוג הורים ושמונת ילדיהם 2-13)כשהם ללא מים ותשושים.

עקב החשיכה והערכת מצב שבוצעה הוחלט על חילוץ האב והתינוק על ידי המתנדב והאזרח בזמן ששאר בני המשפחה ימתינו במקום במנוחה ועם שתייה שהובאה לה עד להגעת מתנדבי יחידת חילוץ גליל כרמל של משטרת ישראל.

לאחר זמן קצר הגיעו מתנדבי יחידת החילוץ אל האם ושבעת ילדיה והחלו במסע לחילוצם אל מחוץ לתוואי הנחל.

בשל תשישותם של בני המשפחה תוואי הדרך המורכב והאפלה המוחלטת החילוץ ארך כ-6 שעות בזמן שמתנדבי היחידה מאבטחים את בני המשפחה ומאפשרים להם מנוחה כל מספר דקות לאגור כוחות ולהמשיך במעלה הדרך. לפני זמן קצר חולצו כל בני המשפחה כשהם בריאים ושלמים.



כפי שדווח אמש ב'בחדרי' חולצו אב ובנו תושבי תל ציון, לאחר שאיבדו את דרכם בנחל אוג.

משטרת ישראל ומתנדבי יחידות החילוץ המשטרתיות ערוכים לתקופה זו ונמצאים בכוננות לתת מענה במידת הצורך לאזרחים הנקלעים למצב מסוכן.

במשטרה שבים ומדגישים מספר כללים בנושא תנועה בטוחה (ברכב וברגל) לציבור המבלים והמטיילים, שיסייעו לכם לסיים את הטיול בבטחה ולחזור הביתה בשלום: יש לתכנן את מסלול הטיול בהתאם לתנאי מזג האויר ולשעות בהן צפוי עומס החום. יש להתאים את המסלול ליכולת הפיזית של כלל משתתפי הטיול (ילדים וקשישים). יש לתכנן את אורכו של המסלול ומשך הטיול, כך שיסתיים לפני רדת החשיכה.יש להצטייד בכמות מתאימה של מים (לפחות 4 ליטר לכל מטייל). לבוש מתאים: נעלים סגורות, כובע, קרם הגנה. יש להצטייד בטלפון סלולארי ואמצעי הטענה נייד (להימנע מהפעלת אפליקציות "גוזלות" סוללה).יש לעדכן חברים בדבר המסלול, מועד תחילת הטיול והצפי לסיומו. יש לנוע בשבילים מסומנים בלבד ולתכנן לינה בחניון מוסדר. יש להצטייד במפה מעודכנת.
טיול חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד