י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

'הדרך' פותח במתקפה נגד 'ישראל היום': "פתטי עד להחריד"

אחר ש'ישראל היום' פירסם בתקופה האחרונה שורת חשיפות וסקופים אודות טלטלות המתרחשות מאחורי הקלעים בש"ס, כעת מגיעה תגובת הנגד. עורך העיתון החדש של ש"ס אברהם דויב גרינבוים, מתייחס ישירות במאמר הראשון שלו לחשיפות העיתון

'הדרך' פותח במתקפה נגד 'ישראל היום': "פתטי עד להחריד"



לפניכם מאמר המערכת המלא של אברהם דויב גרינבוים:

השנה שנת תשמ"ד. הימים ימי הקמת תנועת ש"ס הארצית, בעידודו של מרן הגרא"מ שך זצוק"ל, עד אז חלק בלתי נפרד מאגודת ישראל המיתולוגית. אנשי אגו"י בארה"ב נעצבו על ליבם, הם שטיפחו גידלו וריבו את האגודה הרגישו כמו שמטו להם את השטיח מתחת לקרקע, גזלו להם את המפלגה, הפטרונות וההנהגה.

אל אולם הכינוסים במנהטן נכנס מי שכיהן אז כיו"ר אגודת ישראל, ולימים הוכר כאדמו"ר מגור ה'פני מנחם' זצוק"ל וראה את הדכדוך בקהל. העצב שרר על כל פנים, מעצם כך שש"ס זכתה בבחירות והפכה לתנועה, למפלגה, למאן דאמר. היה לא תהיה.

הוא שהיה בנו של ראש גולת אריאל מרן ה'אמרי אמת' מגור, שהיה ממקימי 'אגודת ישראל', ידע לנכון כי המטרה דווקא הושגה: "זהו יום שמחה לאגודת ישראל", קרא בפאתוס. "והלוא כל מטרת האגודה הייתה כפי שהכריזו מייסדיה 'לפתור ברוח התורה והמצווה את השאלות שתעלינה על הפרק בחיי עם ישראל'. והנה קמה תנועת הספרדים וגם היא הולכת ברוח קדושה זו. וכי זו סיבה לעצב? ההיפך הוא הנכון, זהו יום שמחה שגם אחינו הספרדים פועלים ברוח זו".

מחיאות הכפיים באולם בישרו את תחילת הקץ של הפטרונות האגודאית. אבל דומה שרק עתה עם כינון עיתון לעולם התורה הספרדי איכותי ונקי - שבועון כרגע אמנם, אבל באוריינטציה של יומון - באה אל קיצה 'האחריות' והדאגה הכנה של המפלגה והתנועה האשכנזית לגורל אחותה הקטנה. סוף סוף יש לציבור הספרדי גדולי תורה משלהם, ישיבות קדושות משלהם, דעת תורה משלהם, ועכשיו גם שופר דעות משלהם.

יש להם את 'הדרך' שלהם.

• האובססיה של החינמון הנפוץ במדינה לתפוס צד בתוככי המחנה התורני פתטי עד להחריד. החינמון שהשיל מעליו לאחרונה את עולו של ראש הממשלה ומצא לימים ספורים אדון חדש לשרתו ולרוממו אולי שכח את מה שעיתונים אחרים זוכרים: העם לא באמת קורא אותו כי הוא מעניין יותר, אלא כי הוא חינם יותר.

ידיו של שלדון אדלסון כבר בוחשות בנשיא הבא של ארה"ב, בראש הנבחרת של משחקי הכדור העולמיים (יש כזה דבר. שלא שם חלקנו כהם), ואפילו בזהות המועמד לראשות הממשלה בישראל. עוד משהו? שואל אדלסון את צוות משרדו. יש עוד מפלגה שלא קנינו?

ש"ס. בוא ננסה לבחוש בנעשה שם, מעט ספקולציות על ה'יום שאחרי'. אולי נסיט מעט את האש מהבית ברחוב בלפור. אתם הכתבים לענייני - עם הכיפות המתחלפות והצבעוניות - בוודאי יודעים טוב יותר מה קורה שם. טלטלה. לא סתם. רעידת אדמה. יותר מכך: טלטלה ודרמה, מרד של ממש, תצבעו אותו בצבע אדום בוהק, עדיף להציב את המידע המכונן בשער במקום בולט. הקלטות מסתוריות אינן דבר של מה בכך.

נו באמת. מי שרוצה לייצג את ש"ס בכל מקום בעולם, בתנועה, בכנסת, בהסתדרות, במועצות וברשויות מקומיות, יודע את הכתובת האחת והיחידה: לשכת הגזית, מעונו של הכהן הגדול מאחיו, מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט"א, ולצדו חברי מועצת חכמי התורה שליט"א. הם ורק הם הכתובת לכל דבר שבקדושה, לעמידה איתנה ללא פשרות על קדשי ישראל, לריבוי פעלים לתורה וליראה והרחבת מעגל רשת החינוך בני יוסף לתפארה.

והם גם הכתובת ליום שאחרי. היום שאחרי ביטול מתווה הכותל הרפורמי; היום שאחרי דחיית חוק הגיור הפוגעני; היום שאחרי ייזום וקידום העיר החרדית שפיר עם 9,000 יח"ד; היום שאחרי הנחות במים לעשירונים הנמוכים; היום שאחרי פתיחת מאות כיתות לימוד ברשת החינוך; היום שאחרי העברת תקנות חוק הגיוס.

היום שאחרי? אנחנו עדיין ביום שלפני. צפו להפתעות.

שִׁמְעוּ אֵלַי רֹדְפֵי צֶדֶק מְבַקְשֵׁי ה' הַבִּיטוּ אֶל צוּר חֻצַּבְתֶּם וְאֶל מַקֶּבֶת בּוֹר נֻקַּרְתֶּם... כִּי נִחַם ה' צִיּוֹן נִחַם כָּל חָרְבֹתֶיהָ וַיָּשֶׂם מִדְבָּרָהּ כְּעֵדֶן וְעַרְבָתָהּ כְּגַן ה' שָׂשׂוֹן וְשִׂמְחָה יִמָּצֵא בָהּ תּוֹדָה וְקוֹל זִמְרָה.
(מתוך ההפטרה לשבת קודש)
הדרך אברהם דב גרינבוים שס ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד