י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

השופטת של רובשקין שלחה טרוריסט ל - 5 שנות מאסר בלבד

גזר דין מקומם הונפק בימים האחרונים על ידי השופטת לינדה רייד במדינת איווה שבארה"ב, טרוריסט שניסה להעביר משלוח נשק לחיזבאללה נידון לכ-5 שנות מאסר, לעומת רובשקין היהודי שנשלח על ידי אותה שופטת ל-27 שנות מאסר

רובשקין. ארכיון
רובשקין. ארכיון



מוסלמי לבנוני שהיגר לארצות הברית נידון בימים האחרונים למאסר של כמעט חמש שנים על העברת נשק לחיזבאללה בלבנון.

לטענת התובעים, פאדי יאסין, בן 43, שיתף פעולה עם גורמים נוספים, כדי לארגן משלוח של נשק מנמל התעופה סידר ראפיד שבמדינת איווה ללבנון, כדי למכור אותם לחיזבאללה, שהוגדר כארגון טרור בארה"ב.

מה שהופך את המשפט הזה למדהים, זו העובדה שמי ששפט את הטרוריסט הזה, היא השופטת הידועה לשימצה, לינדה רייד. רייד ידועה לשמצה בקרב יהודי העולם בעקבות פסיקתה במשפטו של ר' שלום מרדכי רובשקין, חסיד חב"ד, שנידון ל-27 שנות מאסר.

שלום מרדכי הלוי רובשקין הוא יהודי אמריקאי, חסיד חב"ד כאמור, שניהל בעבר מפעל לייצור בשר כשר במדינת איווה שבדרום ארצות הברית שהיה הגדול מסוגו בעולם. הוא נתבע על ידי הרשויות על שורה של עבירות פליליות, ונידון לעשרים ושבע שנות מאסר וקנס של 31 מיליון דולר.

ב-12 במאי 2008 פשטו מאות שוטרים בליווי מסוקים על המפעל בפוסטוויל בחיפוש אחר עובדים זרים שלא כחוק. בפשיטה נעצרו כארבע מאות עובדים שנחשדו כשוהים בארצות הברית בניגוד לחוק. קרוב ל-300 עובדים הועמדו לדין על זיוף מסמכי הגירה. בספטמבר 2008 הוגש כתב אישום נגד רובשקין על העסקה ביודעין של עובדים זרים. האישומים בפרשה נזנחו, לאחר שרובשקין נדון ל-27 שנות מאסר על הונאה והלבנת הון. משפט נוסף, שעסק בהעסקת קטינים בניגוד לחוק הסתיים בזיכויו של רובשקין. האישומים נגד המפעל, שכבר הייתה בבעלות חדשה, הסתיימו בהרשעה במסגרת הסדר טיעון.

הפשיטה נעשתה לאחר עבודת חקירה מאומצת ויסודית במשך שמונה חודשים, אך לאחר הפשיטה התווספו עוד ועוד סעיפי אישום בעניין הלבנת הון והונאת בנקים, בסופו של דבר החליטה התביעה להתמקד בעבירות הללו ולא לסבך את המשפט בסעיפי האישום בדבר העסקה שלא כחוק.

רובשקין הורשע בנובמבר 2009 בשמונים וששה סעיפי אישום על הונאות כספיות, לאחר מכן התקיים משפט נפרד בעניין העסקת עובדים מסתנני עבודה, במשפט זה החליטה השופטת לפטור את רובשקין לאחר בקשת התביעה, זאת כדי לקצר את הליכי המשפט.

ב-21 ביוני 2010 גזרה שופטת בית המשפט המחוזי באיווה, לינדה רייד, עונש של עשרים ושבע שנות מאסר על רובשקין. השופטת פרסמה את החלטתה יממה קודם להקראת פסק הדין, זאת כדי למנוע את התגובה הקשה בהקראת פסק הדין בבית המשפט.

עורכי דינו של רובשקין הגישו בקשה למשפט חוזר וטענו כי היה על השופטת לפסול את עצמה מלדון בתיק מכיוון שהייתה מעורבת בחקירת הפרשה, השופטת החליטה לא לקבל את הטענה. משפטנים בכירים בארצות הברית סברו כי יש ממש בטענות ובינואר 2011 הגישו פרקליטיו ערעור לבית המשפט לערעורים בארצות הברית מחמת טענה זו, אך גם ערעור זה נדחה. ב-30 בינואר 2014 הגישו עורכי דינו של רובשקין ערעור חדש לבית המשפט הפדרלי בניו יורק המבוסס על כך שהיו פגמים חמורים בהליך השיפוטי, ובעיקר, על כך שהשופטת רייד שחרצה את דינו, הייתה צריכה לפסול את עצמה מהרכב המשפטי, לאחר שהייתה שותפה במשרד עו"ד שטיפל בתביעה נגדו.

הציבור החרדי בארצות הברית התלכד כולו סביב משפטו של רובשקין, בערים רבות נערכו עצרות תמיכה ברובשקין וכן כסף רב נאסף לכיסוי הוצאות המשפט. מלבד זאת החליטו להגיש בקשה לנשיא ברק אובמה באתר הבית הלבן "We the People" לחנון את רובשקין, בקשה שהגיעה ללמעלה מ-52 אלף חתימות, אך אובמה סירב לה. במהלך אותם ימים הוציאו קליפ של תמיכה ברובשקין ומשפחתו בו מתארחים גדולי הזמרים החסידיים, ביניהם מרדכי בן דוד, אברהם פריד וליפא שמלצר.
שלום מרדכי רובשקין השופטת לינדה רייד טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד