י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חופשה משפחתית בנחת – סוף מעשה במחשבה תחילה / יצחק יעקב וולפא

רבים מאיתנו יוצאים אל החופש המשפחתי עם רגשות מעורבים, מצד אחד הזדמנות להיות עם המשפחה בלי הסחות דעת ומצד שני מותשים מעט מהצורך התמידי לשעשע את הילדים. עם היערכות נכונה ותכנון מקדים תוכלו להגיע אל החופשה המשפחתית רגועים באופן שיאפשר לכם להגיע למיצוי החוויה.

חופשה משפחתית בנחת – סוף מעשה במחשבה תחילה / יצחק יעקב וולפא
על הדרך





רבים מתייחסים אל הנופש המשפחתי ברגשות מעורבים – שמחים על ההזדמנות להיות עם המשפחה כמעט ללא הסחות דעת, אבל מותשים מן הצורך לשעשע את הילדים. אולם זו ממש לא חייבת להיות נחלתכם. אם רק תתכוננו בצורה הנכונה – תוכלו להגיע אל החופשה המשפחתית רגועים באופן שיאפשר לכם להגיע למיצוי החוויה. ממש מי שטורח בערב שבת – אוכל סעודת מלכים בשבת.

אנשי המלון אחוזת רוטשילד החיפאי מסבירים שכדי להגיע לחופשה בראש שקט חשוב מאוד לתכנן את התקציב שלה באופן מדוקדק. אנשים נוטים לשכוח שמלבד עלות החדרים במלון כוללת החופשה הוצאות נוספות. בין אם מדובר על תחבורה (תחבורה ציבורית או רכב פרטי ודלק), בין אם מדובר על קניית אוכל במהלך ימי הטיול ובין אם מדובר בביקור באתרים שעולים כסף.

מה עושים? מתכננים. כל המידע על האתרים והאטרקציות שבחיפה זמין באינטרנט. בדקו באלו אתרים אתם מעוניינים לבקר ולאחר שתרשמו לעצמכם את המקומות הרצויים – קבעו לכם מסלולי טיול וסיור לכל אחד מימי החופשה. באופן הזה, תוכלו לדעת מבעוד מועד מהם אמצעי התחבורה שלהם תזדקקו וכמה הם יעלו, וכמה יעלה הביקור בכל אתר ואתר. כאשר יודעים שלא צפויות הפתעות לא נעימות של הוצאה כספית לא מבוקרת – אפשר לטייל בראש שקט.

בדקו מה צפוי להיות מזג האוויר באזור שבו אתם נופשים. אין סיבה לארוז את כל ארון הבגדים עבור כל אחד מבני המשפחה. ארזו את הבגדים הנחוצים לכם בלבד. בדיקת מזג האוויר חשובה שבעתיים אם אתם מגיעים מאזור בעל אקלים שונה לחלוטין.

סדר היום היהודי סובב סביב בית הכנסת – שחרית, מנחה וערבית. במסלולי טיולים פופולאריים אפשר למצוא עשרה אנשים ולהרכיב מניין די בקלות, אבל כאשר אתם נופשים בעיר – כדאי מאוד שתבדקו האם יש בתי כנסת בסביבת בית המלון שבו אתם שוהים עם המשפחה. בית המלון אחוזת רוטשילד, למשל, נמצא בשכונת נווה שאנן המשופעת בבתי כנסת. אם מדובר בשכונה דתית בעלת בתי כנסת רבים – סביר להניח גם שיהיו בה מסעדות ובתי אוכל כשרים לרוב.



אם אתם אוהבים מסלולי טיולים – חשוב מאוד להיערך עם מספיק שתייה לכל בני המשפחה. הדבר הזה חשוב במיוחד בעונת הקיץ החמה. כדאי מאוד להשיג תרמילי גב שבהם ניתן לשמור את בקבוקי המים, ולא להיסחב איתם בתוך שקיות ניילון. השקיות הללו עלולות להיקרע וכשזה יקרה – המשך הטיול עם בקבוקי מים בידיים עלול להיות מאוד לא נוח.

הטיפ האחרון והחשוב ביותר הוא להיות עם בני המשפחה באופן מלא בחופשה. נצלו את החופשה המשפחתית לניתוק מכל מסיחי הדעת. צחקו ושחקו עם הילדים. כאשר הילדים מרגישים שההורים שלהם איתם ב-100% - נצרבת להם בתודעה חוויה והזיכרון המתוק הזה ילווה אותם עוד שנים ארוכות.

לפרטים>>
אחוזת רוטשילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד