י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מתכננים לרכוש טבעות אירוסין לרגע החגיגי? כך תימנעו ממלכודות מיותרות

עונת החתונות ממש בשיאה והיא נותנת השראה לזוגות שעדיין לא פסעו אל החופה לעשות את הצעד הראשון, להחליט על אירוסין. כדי להציע נישואין בסטייל, אתם צריכים טבעת, כזו שתגיד לה או לו שאתם באמת אוהבים, כזו שמהרגע הראשון תגרום לבת או בן הזוג להחסיר פעימות לב

ckshauttersto
ckshauttersto



שוק טבעות האירוסין הוא שוק גדול, רווי סגנונות וטווחי מחירים, ולכן חשוב מאד לבדוק היטב איפה אתם רוכשים טבעות ומה בדיוק אתם קונים. אז איך בודקים האם הטבעת היא אכן מה שאתם רואים וחושבים שהיא? קבלו את המדריך לקניית טבעות אירוסין, בלי מלכודות בדרך.

1. איפה אתם מתכננים לקנות את טבעת האירוסין שלכם?

אולי השלב הראשון ברכישת טבעת אירוסין הוא לבדוק מי המוכר מאחורי הדלפק ובכלל, באיזו חברה מדובר. כדאי לפנות לחברות תכשיטים, יבואנים וספקי טבעות אירוסין שיש מאחוריהם מוניטין טוב, שאפשר למצוא את הפרטים שלהם ברשת בקלות ושתוכלו גם לשמוע עליהם חוות דעת.
חשוב שתדעו, כי רכישת טבעת יהלום, או טבעת יקרה אחרת, מגיעה עם אחריות לכל החיים, תעודה גימולוגית המעידה על איכות וטי היהלום המשובץ בטבעת והוראות לשמירה ותחזוקה נכונים של התכשיט היקר החדש שלכם. כל אלו הן סיבות, להקפיד על רכישת טבעות אירוסין מחנות מקצועית בלבד.
האינטרנט מספק לכם קרקע נוחה לחוות דעת על כל תחום ועל כל עסק בעולם ואפילו לבדוק האם הוגשו תביעות מול בית העסק. כדאי לעשות את בדיקת הרקע הזו לפני שאתם קונים בחנות לא מוכרת.

2. קונים טבעת יהלום? ודאו שמצורפת תעודה מתאימה

יהלומים הם תחום פרוץ מאד שבתוכו לא מעט זיופים. כדי למכור יהלומים צריך ידע ובעיקר הוכחות בשטח. אם אתם מתכננים לקנות לאהובתכם טבעת אירוסין עם יהלום, כדאי לוודא שאתם מקבלים את ההוכחה החשובה הזו, שמגיעה בצורת תעודה גמולוגית.
התעודה מציינת את הפרמטרים השונים שנקבעו בבדיקת היהלום לפני שהגיע ליצרן התכשיטים ומבטיחה שלא מדובר בזיוף. בתעודה צריכים להופיע נתונים כמו צבע היהלום, צורת החיתוך שלו ורמת הניקיון, לצד אישור שהגיע ממכרה יהלומים מורשה.

3. עשו הכנה מראש:
אם אתם רוצים לרכוש טבעת עם יהלומים או אבני חן, כדאי לדעת אילו שאלות לשאול. השאלות הנכונות יוכיחו שאתם מבינים פחות או יותר מה אתם מחפשים וכך תוכלו למנוע מלכודות ורמאיות. הפרמטרים החשובים הם צבע, צורת חיתוך, רמת הניקיון של היהלום ולעיתים גם גודל היהלום.

בפרמטר האחרון ישנה הפתעה שחשוב להכיר – המחיר לא תמיד מושפע מגודל היהלום, כלומר לא תמיד הטבעת היקרה ביותר היא זו עם היהלום הגדול ביותר. לכן, אם מציעים לכם לרכוש יהלום גדול, ייתכן ומדובר בזיוף שכן לעיתים דווקא היהלום הקטן הוא האיכותי יותר.

4. בדקו חותמות ואישורים גם לחומרי הגלם האחרים
לא רק יהלומים אלא גם כסף או זהב קל מאד לזייף. חשוב לדעת שטבעת כסף אמתית תהיה תמיד טבעת עם חותמת שכוללת את המספר 925 ואילו טבעת זהב ניתן לזהות לפי משקל כבד יחסית ולפי סימנים שהיא תשאיר על העור במקרה של טבעת לא אמתית. בנוסף, מומחה יוכל לשקול את הטבעת ולהגיד לכם האם מדובר בזיוף או לא. זהב 18 קראט הוא הפרמטר הגבוה ביותר בארץ.

5. בדקו שניתן להחליף את הטבעת במקרה הצורך
ברוב המקרים רכישת טבעות אירוסין נעשית לפני שבת הזוג או בן הזוג ראו את הטבעת המרגשת. לכן כדאי להבטיח שתוכלו להחליף את הטבעת במקרה הצורך.
טבעת יהלום אירוסין הכנות לחתונה כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד