י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

צפו בתיעוד: כך חולצו עשרת האברכים מנהר הירדן

הבוקר דווח כי עשרה אברכים בני משפחה כמעט וטבעו במהלך טיול בנהר הירדן. שוטרים שהגיעו לחלצם הורו להם להסיר את החגורות שהיו לגופם, לחבר אותן זו לזו וליצור יחד שרשרת - באמצעותה העבירו אותם בשלום ומנעו טרגדיה • צפו בתיעוד החילוץ

רגעי החילוץ. צילום: משטרת ישראל
רגעי החילוץ. צילום: משטרת ישראל



חילוץ האברכים - התיעוד: הבוקר (חמישי) דווח כי עשרה אברכים, בני משפחה מורחבת, כמעט וטבעו במהלך טיול בנהר הירדן. שוטרים שהגיעו לחלצם הורו להם להסיר את החגורות שהיו לגופם, לחבר אותן זו לזו וליצור יחד שרשרת - באמצעותה הם העבירו אותם בשלום לחוף מבטחים ומנעו טרגדיה.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי', נראים רגעי החילוץ. צפו:

צילום: משטרת ישראל



כזכור, הדרמה התחוללה במימי הירדן סמוך ל'גשר הדורות' כאשר עשרה אברכים תושבי בני ברק, בני משפחה מורחבת, שנסעו ליטול בצפון ונכנסו עם בגדיהם למים רדודים, נקלעו לסכנת טביעה. אחד האברכים שהצליח לחלץ את עצמו הזעיק את המשטרה.

ראובן כהן בן 38 ששהה עם ארבעת ילדיו בתוך המים סיפר: "זרימת המים היתה פתאומית ומטורפת. היה פחד נוראי. נותרנו חסרי אונים וניסינו לאחוז בסלעים ובענפים. לא נותר לנו אלא לעשות מה שעושה כל יהודי שנקלע לצרה".

אל המקום הגיעו חיש מהר השוטרים רס"מ וסמן תלש ורס"מ רמי גאנם מתחנת מרחב ירדן, הם צעדו רגלית כ-300 מטרים מהיכן שהחנו את הניידת. צמד השוטרים נכנסו לתוך המים ללא היסוס - עם המדים ועם הנשק והחלו בפעולות החילוץ.

השוטרים גילו תושייה רבה והורו לאברכים להסיר את החגורות שעל בגדיהם, הם קשרו חגורה לחגורה ובאמצעות החגורות הם חילצו את האברכים בשלום אל גדת הנהר.

'ידיעות אחרונות' מציין לסיום, כי תלמידי ישיבות רבים מבלים בצפון את חופשת 'בין הזמנים', הנמשכת שלושה שבועות, מה שיוצר עבור המשטרה ויחידות החילוץ עבודה מרובה - שכן רבים מהם אינם יודעים לשחות ומסכנים את חייהם.

רק בלילה האחרון, דווח ב'בחדרי חרדים', אודות חילוצה לאחר 6 שעות של משפחה בת עשרה נפשות, בהם ילדים מגיל שנתיים עד 15, לאחר שאיבדו את דרכם בנחל עמוד שבצפון. הם נמצאו בעלטה מיובשים ותשושים.

יום קודם לכן, בליל רביעי חולצו אב בן 46 ובנו בן ה-14 מנחל אוג שבצפון ים המלח, לאחר שנכנסו בשעה מאוחרת וזאת מבלי שהכירו את תוואי הדרך כלל ולא למדו עליו לפני כן. בחסדי שמים הם חולצו כעבור כמה שעות ללא פגע.
מטיילים חרדים חילוץ גשר הדורות תיעוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד