י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סופרבוס מציגה: מעל 300 נסיעות אינן מתבצעות כסדרן

משרד התחבורה קנס את החברה בחצי שנה האחרונה בסך של כחצי מליון ש"ח • ח"כ מקלב: "הנתונים מדאיגים. יש להגביר את הפיקוח ולהעלות את סך הקנסות על המפעילים

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי



מעל לשלוש מאות נסיעות באזור בית שמש אינם מתבצעות כסדרן בחצי שנה האחרונה כך עולה מנתוני משרד התחבורה שנשלחו במענה לשאילתה שהגיש בנושא ח"כ אורי מקלב, בנוסף קרוב לארבע מאות תלונות של צרכנים נמצאו מוצדקות ובעקבות זאת נקנסה חברת סופרבוס המפעילה את הקווים בפרוזדור ירושלים על ידי משרד התחבורה בכחצי מיליון שקלים.

בשאילתה שהגיש ח"כ אורי מקלב לשר התחבורה ישראל כץ כתב מקלב כי פניות חוזרות ונשנות עולה שמפעילת התח"צ בפרוזדור ירושלים אינה שמה דגש על ביצוע הנסיעות זמני הנסיעה כפי שקובע משרד התחבורה, ויוצא מכך שישנם לא מעט "דילוגי נסיעות" שאינם מבוצעים בפועל. מצב זה גורם סבל רב לציבור התושבים הנצרך לשירות התחבורה הציבורית סדירים". ח"כ מקלב דרש לדעת - אילו פעולות נקט משרד התחבורה בנושא מטריד זה?"

בתשובתו כותב שר התחבורה ישראל כץ כי משרדו משקיע משאבים רבים במערך אכיפה מנהלית מול מפעילי התחבורה הציבורית, משרד התחבורה מפעיל בקרים גלויים וסמויים אשר בוחנים את עמידת החברות המפעילות, השר מפרט בתשובתו כי בחצי השנה האחרונה נמצאו 147 חריגות בגין אי ביצעו נסיעות, ו- 158 איחורים – בגין חריגות אלו מציין מרד התחבורה שילם המפעיל פיצוי למדינה בסך של מאה ששים ושבע אלף ₪, בנוסף, בתקופה האמורה התקבלו מעל לשלוש מאות תלות מהציבור אשר נמצאו מוצדקות ובעקבות כך שילמה חברת סופרבוס המפעילה את הקווים בפרוזדור ירושלים פיצוי בסך של מעל לשלוש מאות אלף ₪.

לסיום מסכם השר כץ כי בקרה זו אותה מפעיל משרדו יחד עם תלונות הציבור נמצאת יעילה וכי היקפי התלונות והחריגות אינן חריגות ביחס למצב התחבורה בארץ, חה"כ אורי מקלב אמר כי "צריך לזכור שמאחורי כל מספר ומספר מהנתונים ישנו אדם וישנה משפחה וילדים שלא קיבלו מענה תחבורתי, על כל תלונה שהתקבלה יש עשרות שלא התלוננו, יש להגביר את הפיקוח ולהעלאות את סך הקנסות על המפעילים" מסכם מקלב.
סופרבוס קנסות אורי מקלב נסיעות כשלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד