י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פייק ניוז ב'ידיעות': העיתון חושף כביכול את המנגנון מאחורי מחאות הקיצוניים

'ידיעות אחרונות' מדווח על מנגנון העומד כביכול מאחורי מחאות הקיצוניים במאה שערים • בכתבה נטען כי למפגינים יש קבוצת ווטסאפ דרכה הם מתעדכנים • מנהל הקבוצה זועם ואומר ל'בחדרי חרדים': "אני לוקח מידע מהם, לא הם ממני"

פייק ניוז ב'ידיעות': העיתון חושף כביכול את המנגנון מאחורי מחאות הקיצוניים
צילומסך



'ידיעות אחרונות' מפרסם הבוקר (שישי), כתבה - תחת הכותרת "רשת ההפגנות של מאה שערים - ידיעות אחרונות חושף את המנגנון מאחורי ההפגנות: העידכונים בווטסאפ, הכתובת של 'המטרה' וניתוב המתפרעים".

בכתבה הם מביאים צילום מסך של קבוצת וואטסאפ המנוהלת על ידי חרדים, בשם "קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים", שהוקמה במטרה להציג את הצד האפל של החרדים הקיצוניים. בצילום המסך נכתב על הפגנות שמתקיימות און ליין, בה הם מתעדכנים על ההפגנות. כך למשל מובא צילומסך על ההודעה שבישרה על הגעתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן השבוע לשכונה. בקבוצה נמצאים עיתונאים, צלמים וכתבים, חלקם הגדול חילונים, שרוצים להתעדכן באון ליין על הפגנות על מנת לדווח על כך בתקשורת.
מחאה במאה שערים השבוע בעקבות הגעת שר הביטחון

התארגנות ההפגנות היא בדרך כלל באמצעות קריאות רחוב הקוראות לצאת ולהפגין, כאשר נשמעת הקריאה 'חרד"ק (חרדי קל דעת), כל אחד מבין כי יש חייל שהגיע לשכונה והקיצוניים קוראים לצאת ולהפגין, בנוסף לחלקם הקטן יש טלפון סלולרי המחובר לקבוצת "וואטסאפ-פון" - קו מידע שניתן להתעדכן דרכו בהודעות המערכת, לאלה שלא שמעו את הקריאות ברחוב. בניגוד לדברים אלה בכתבה הוצג כי קבוצת מחאת החרדים הקיצוניים הוקמה ומנוהלת על ידי אותם מפגינים, זאת כאשר שלרוב המפגינים אין בכלל מכשיר נייד, וגם אם יש, הוא בוודאי לא סמארטפון כי עם פלאפון כשר ללא אינטרנט ואפילו ללא אפשרות לקבל סמס.

עוד מציין הכתב ב'ידיעות אחרונות' כי בחור חרדי בשם הרשי פרלמוטר, הוא כביכול זה שמודיע היכן מתקיימות ההפגנות און ליין וכך יודעים המפגינים להיכן להגיע. פרסום שאינו נכון כלל - מסתבר בכלל כי הרשי מאזין גם הוא לקו המידע ומתעדכן ממארגני ההפגנות והוא זה שמביא לקבוצה "מחאות החרדים הקיצוניים" אותה הוא מנהל, בה חברים כאמור גם עיתונאים, צלמים וכתבים שאינם משתייכים למגזר החרדי וככל הנראה בשל כך נבעה הטעות.






"אני לא מבין את 'ידיעות', אצלי בקבוצה יש רק צלמים כתבים ועיתונאים" אומר ל'בחדרי חרדים' הרשי פרלמוטר מנהל הקבוצה. "אני יודע בדיוק מי האנשים בקבוצה, כולם אצלי רשומים בשמות שלהם, ואני יודע מה תפקידם, אין אצלי אפילו מפגין אחד, הסיקריקים לא צריכים את הקבוצה, הם מנהלים את ההפגנות בדרך ייחודית משלהם על ידי תפוצה בטלפון שנקרית 'וואטסאפ פון', אני לוקח מידע מהם, לא הם ממני".

'בחדרי חרדים' פנה בבקשת תגובה לכתב 'ידיעות אחרונות' שפרסם את הכתבה הבוקר, אולם עד לשעת פרסום הכתבה זו הוא טרם השיב, כשתתקבל תגובתו, היא תפורסם במלואה.

פרלמוטר, שכעס על כך שהוצג כקיצוני פנה אליו בטענה למה הוצג כקיצוני שמארגן את ההפגנות לכתב וזה השיב לו כי "מסכים איתך. דיברתי עם ההפקה שלא מחקה לבקשתי והתעצבנתי על זה. אגב, לא כתבתי את הכתבה לבד ואני גם לא זה שהבאתי את התמונה. כששלחו לי סופית את הכתבה אתמול בערב ראיתי שלא מחקו וביקשתי שיטשטשו. מצטער הערשי".
ידיעות אחרונות הפגנות סיקריקים קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים פייק ניוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד