י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הסוף לשכחת ילדים? הממשלה ממליצה לחייב התקן בכל רכב

המשרד לביטחון פנים ממליץ לחייב בחקיקה התקנת אמצעים בכלי רכב למניעת מקרי שכחת ילדים ברכב • בנייר עמדה שפרסם המשרד נכתב כי "מומלץ לבחון חקיקה בנושא חובת התקנה של אמצעי מניעה ואזהרה טכנולוגיים ברכב"

הסוף לשכחת ילדים? הממשלה ממליצה לחייב התקן בכל רכב



גיבוי ממשלתי לדרישת ח"כ אורי מקלב: המשרד לביטחון פנים ממליץ לחייב בחקיקה התקנת אמצעים בכלי רכב למניעת מקרי שכחת ילדים ברכב, בנייר עמדה שפרסם המשרד נכתב כי "מומלץ לבחון חקיקה בנושא חובת התקנה של אמצעי מניעה ואזהרה טכנולוגיים ברכב".

מחלקת המחקר במשרד לביטחון פנים ערכה סקר דעת קהל בנושא בקרב הורים. מהסקר עולה שאחד מכל ארבעה הורים מכיר מסביבתו הקרובה מקרה שבו כמעט נשכח ילד ברכב. 65 אחוזים השיבו שיש לחייב התקנה של אמצעי מניעה ואזהרה טכנולוגיים ברכב, ואילו 14 אחוזים סבורים שיש להסתפק בהעלאת המודעות הציבורית לתופעה.

מנגד, שר התחבורה החליט לפני מספר חודשים שלא לאשר תקנה אשר תחייב להתקין אמצעי טכנולוגי להתרעת שכחת ילדים ברכב פרטי. במהלך דיון סוער שהתקיים אז בוועדה לזכויות הילד בנושא, נימק משרד התחבורה כי יצרנים מסרבים להעמיד מוצרים שעומדים בתקינה מחשש שאחריות לאסון תוטל עליהם, במהלך הדיון נרשמו חילופי דברים קשים, כאשר נציגת משרד התחבורה הציגה את הדברים ונתקלה בעמדה חריפה מצדו של ח"כ אורי מקלב: "משרד התחבורה הוא לא המחנך של ההורים, אמר ח"כ מקלב והוסיף, "אל תשאלו למה ההורים לא קונים אמצעים, תעשו. אתם שוב בורחים מאחריות. 10 ילדים נהרגים כל שנה מנסיעה לאחור של רכבים כי סירבתם לתקן תקנה של חיישנים מתאימים. אני לא חושב שיש עוד נושא שדנו בו כל כך הרבה, יש אבזרים שונים, גם כאלה שיכולים לעמוד בתקן. יש 1001 תירוצים אבל האחריות אצלכם במשרד התחבורה, האחריות היא על משרד התחבורה אשר מעכב את התקנת מערכות טכנולוגיות מתקדמות ברכבים, אנחנו מגעים שוב ושוב לדיונים הללו, עבר קיץ, עבר חורף ועדיין אין התקדמות".

לאחר חילופי דברים אלו, יו"ר ועדת המדע וטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב נפגש עם נציגי משרד התחבורה בכדי לעקוב ולקדם את הנושא, בסיום הפגישה הוחלט כי יש לשנות את התקן קיים כיום במכון התקנים לצורך אישור מוצרים למניעת שכחת ילדים ברכב זאת שבל כך כי התקן הקיים אינו תומך בפיתוחים אשר קיימים בשוק ואף כאלה המצויים בשימוש בחו"ל, לבקשת יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב משרד התחבורה אף יישא בעלויות שינוי התקן דבר המוערך במאות אלפי שקלים. התקן החדש יעמוד על שלושה עקרונות, התקן שיפעל בצורה אוטומטית מבלי התערבות הנהג או ההורה, על ההתקנה להיות פשוטה מבלי להזדקק לחשמלאי או טכנאי רכב, והעיקרון השלישי הוא כי על המכשיר להיות נייד כך שניתן יהיה להעבירו מרכב לרכב, כמו התקנה על גבי כיסא הבטיחות. על המערכת להיות אמינה, זולה וקלה להתקנה.

כאמור, בחודשי הקיץ הרכב הופך למלכודת מוות לילדים, כאשר הטמפרטורה בתוכו יכולה להגיע עד 70 מעלות צלזיוס. לפי הנתונים שהתפרסמו על יד המשרד לביטחון פנים עולה כי בין השנים 2007-2016 התרחשו 22 מקרי מוות של ילדים שנשכחו ברכב. מלבד זאת אירעו 403 מקרים נוספים של השארת ילדים לבדם ברכב, שבהם היו מעורבים 454 ילדים. למרבה המזל המקרים האלו הסתיימו ללא מוות של הילדים. לפי הנתונים, במרבית המקרים שהסתיימו במוות של הילד - האב הוא זה ששכח את הילד ברכב. קבוצת הגיל הבולטת בקרב הילדים הנפגעים היא תינוקות עד גיל שלוש – 77 אחוז מהמקרים.
שכחת ילדים אורי מקלב המשרד לבטחון הפנים התקן פתרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד