י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

'טיסת המגייסים': עשרות ראשי ישיבות על טיסה אחת

על סיפון מטוס 'אל על' לניו-יורק, שיצא במוצ"ש, היו בעיקר ראשי ישיבות שטסו לגייס כספים • בין הטסים: הגרנ"צ פינקל, הגרב"מ אזרחי, הרש"ב סורוצקין והר"א ויסבורד

רבנים על טיסת אל על. תמונת אילסוטרציה
רבנים על טיסת אל על. תמונת אילסוטרציה

המצב הכלכלי הקשה של עולם התורה, מאלץ רבים מראשי הישיבות והכוללים לעשות חלק ניכר מימות השנה בחוץ-לארץ, שם הם מתדפקים על דלתות נדיבים ומבקשים מהם לסייע בהוצאות העתק הכרוכות בהחזקת מוסד תורני.

כל מי שנמצא בימים אלו בניו-יורק, נתקל בראשי ישיבות רבים, הממלאים את השדרות היוקרתיות של מנהטן, במרוץ בין פגישה לפגישה.

הטיסות של מוצאי-שבת לניו-יורק, מלאות דרך קבע בראשי מוסדות רבים. הטיסה, שיוצאת בשעה 01:00 בלילה, מגיעה לנמל התעופה על-שם קנדי, בשעה 07:00 בבוקר, ומאפשרת לראשי הישיבות יום שלם של איסוף כספים. וכך, מי שמעוניין בשבוע שלם של איסוף כספים, יוצא בחזרה ארצה ביום חמישי בערב, ומגיע לביתו בסמוך לשבת-קודש.

אלא שהערב גם הקברניטים היותר ותיקים של 'אל על', עמדו נדהמים. עשרות ראשי ישיבות הגיעו לנמל התעופה בן-גוריון בדרכם לארצות-הברית.

על טיסת מוצאי השבת עלו ראשי מוסדות המחזיקים רבבות לומדים. בין הטסים ניתן היה לראות את הגרנ"צ פינקל - ראש ישיבת מיר, הגרב"מ אזרחי - ראש ישיבת 'עטרת ישראל', הר"א ויסבורד - ראש רשת הכוללים 'אמרי דעת', הרש"ב סורוצקין - ראש רשת הכוללים 'עטרת שלמה', הר"צ פרוינד - ראש רשת הכוללים 'אמרי צבי', ועוד רבים וטובים.

אחד מן הנוסעים בטיסה, שנסע לרגל עסקיו, אמר ל'בחדרי חרדים', רגע לפני שעלה על המטוס: "אני רגיל לראות ראשי ישיבות על הטיסה הזאת. אבל אני לא זוכר כזו טיסה 'מפוצצת' בראשי ישיבות. מישהו התלוצץ ואמר: 'תאר לך מה יקרה לעולם התורה אם יחטפו את המטוס', אבל אנחנו כמובן מקווים שהטיסה תגיע בשלום וראשי הישיבות יצליחו במשימתם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד