י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

דרמה בבריסק • ראש הישיבה סירב למסור שיעורו הקבוע

הגרא"י סולובייצ'יק הודיע: "אברכים ששומעים את השיעור במשך 6 שנים - עליהם לפנות מקום לצעירים" • יומיים לאחר מכן, כשהבחין שבקשתו לא מולאה, החליט לעשות מעשה

הביקוש גובר. הגרא"י סולובייצ'יק. צילום: יעקב כהן
הביקוש גובר. הגרא"י סולובייצ'יק. צילום: יעקב כהן

דרמה בישיבת בריסק: ראש הישיבה, הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק, סירב ביום רביעי שעבר למסור את שיעורו הקבוע. הסיבה: זעם על תלמידים מבוגרים שלא מאפשרים לחבריהם הצעירים יותר לשמוע מדברותיו.

תחילתו של הסיפור בבוקר יום שני שעבר. הגרא"י חזר מ'בין הזמנים' בשוויץ, וחזר למסור את שיעורו הקבוע לתלמידים הוותיקים יחסית, המתקיים פעמיים בשבוע, בימים שני ורביעי, בשעות הבוקר המאוחרות.

לפני תחילת השיעור, מסר הגרא"י הודעה מפתיעה לבחורים: "כל אברך ששומע את השיעור במשך 6 שנים - עליו לפנות מקומו בשיעור לבחורים צעירים יותר".

ההודעה הכתה את הבחורים בהלם.

"בבריסק, יותר מכל ישיבה אחרת, מסורת היא 'לעשות עניין' מהשיעור כדי שלכל אחד מהבחורים והאברכים יהיה עניין להיכנס אליו", אומר אברך שלמד בעבר בישיבת בריסק בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "כך גובר הביקוש לשיעורים".

לאחר ההודעה המפתיעה שנמסרה לבחורים, פתח ראש הישיבה בשיעורו הקבוע.

אך כשחזר ראש הישיבה ביום רביעי בבוקר למסור את השיעור, הבחין כי אף אחד מהאברכים המבוגרים לא קיים את בקשתו. בתגובה נזעמת, לא מסר ראש הישיבה את השיעור וחזר לביתו.

עוד באותו ערב, עלו מספר אברכים לביתו של ראש הישיבה וטענו בפניו, כי ההודעה אינה הוגנת.

בצאת השבת נמשכה שיחת האברכים עם הגרא"י ובסופה הוחלט: "האברכים ששמעו את השיעור במשך 6 שנים, יישארו עד סוף זמן קיץ ויפנו את מקומם בשיעור בתחילת זמן 'אלול', זאת לטובת הבחורים הצעירים יותר".

"מדובר בהחלטה מפתיעה מאד", אומר אברך בישיבה. "מי שמכיר את הזכות להשתתף בשיעורי ראש הישיבה, יודע במה דברים אמורים". האברך מוסיף ומציין כי ההחלטה מפתיעה גם בשל העובדה שאברך עושה בדרך כלל מחזור של 8 שנים עד שעוזב את הישיבה.

יצוין, כי בתחילת זמן קיץ קיבל הגרא"י סולביצ'יק לישיבה כ-200 בחורים חדשים - מה שמגביר את הלחץ והביקוש לשיעוריו.

בימים ראשון, שלישי וחמישי מוסר ראש הישיבה שיעור לבחורים צעירים בשעות אחה"צ שם הצפיפות נמוכה יותר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד