י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הדלוריאן מ"בחזרה לעתיד" חוזרת – כמכונית מעופפת אמיתית

חברה בשם דלוריאן אירוספייס מפתחת רחפן שיוכל להטיס שני אנשים מעל הפקקים באזורים העירוניים הצפופים

  • כ"ה אב התשע"ז
המכונית המעופפת של דלוריאן אירוספייס
המכונית המעופפת של דלוריאן אירוספייס



חובבי טרילוגיית הסרטים "בחזרה לעתיד" זוכרים את מכונית הדלוריאן שכיכבה בהם. בסרטים הופיעה גרסה מעופפת של המכונית, עם המשפט הידוע של דמותו של דוק בסוף הסרט הראשון שאמר: "כבישים? במקום שאליו אנחנו הולכים אנחנו לא צריכים כבישים". חברה בשם דלוריאן אירוספייס, שנוסדה ב-2012, רוצה להפוך את החזון למציאות באמצעות מכונית-רחפן מעופפת.



מומחים טוענים שהחזון הוא ריאליסטי הודות לחומרים קלים יותר שנמצאים כיום בשימוש וסוללות חזקות יותר. גם חברות כמו אובר ואיירבוס מפתחות כיום מכוניות מעופפות שעשויות לשנות בעשורים הקרובים את התעבורה האישית של הנוסעים בערים צפופות. ואולם הרגולציה והחקוים בתחום עדיין רופפים, ולא ברור מתי נוכל לראות כלי טיס מעופפים מדלגים מעל הפקקים בנתיבי איילון. בדלוריאן אומרים שהמכונית תוכל לפעול בתוך 5-15 שנה – טווח זמן ארוך למדי.

המכונית המעופפת של דלוריאן תוכל לנחות ולהמריא אנכית, ובה יישבו שני נוסעים. האורך של המכונית המעופפת מגיע ל-6 מטרים – אורך של מכוניות מסחריות המשווקות כיום. הרוחב של המכונית, שמכונה DR-7 צפוי להיות 5.6 מטרים. המכונית המעופפת צפויה להיות חשמלית ואוטונומית – כדי שניתן יהיה להתנייד בה בלי רישיון טיס, ואפילו בלי רישיון נהיגה.
מכונית מעופפת דלוריאן אירוספייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד